رواج استفاده از دوربین های پوشیدنی در پلیس آمریکا

آمریکا برای کاهش درصد و هزینه زندانی‌ها درصدد استفاده از فناوری های دیجیتال از جمله دوربین‌های پوشیدنی بر روی لباس افسران پلیس برآمده است.

رواج استفاده از دوربین های پوشیدنی در پلیس آمریکا

به گزارش کلیک، اگر چه آمریکا تنها ۴٫۴ درصد از جمعیت جهان را دارد، اما ۲۲ درصد از کل جمعیت زندانی‌های جهان را تشکیل می‌دهد. ۷۱۸ نفر از هر صد هزار شهروند آمریکایی از اکتبر ۲۰۱۳ در زندان هستند، رقمی که بالاترین نرخ زندانی در جهان را به ایالات متحده بخشیده است. بر طبق گزارش‌های پروژه همیلتون در موسسه بروکینگز، امریکا در سال ۲۰۱۰، مبلغ ۸۰ میلیارد دلار صرف زندان‌ها، کانون اصلاح و تربیت و آزادی زندانی‌ها کرده است.

Lynn Overmann از کاخ سفید در روز سه شنبه در واشنگتن دی سی اعلام کرد: ما به معنی واقعی کلمه نظامی بیش از حد بزرگ، بیش از حد ناعادلانه، و بیش از حد پرهزینه ساخته‌ایم و باید شروع به ایجاد تغییراتی در این نظام کنیم.

Overmann این مساله را در حین سخنرانی خود در انجمن کنسرسیوم بیان نمود. در واقع او در این سخنرانی مساله ای را مطرح نکرد، بلکه درخواست کمک داشت.

در طول سال‌هایی که او در وزارت دادگستری کار می‌کرد، شاهد ناعادلاتی‌های نظام قضایی بود. وی در طول سخنرانی خود به این تجربیات اشاره کرد و این نکته را ذکر کرد که نرخ دستگیری، محکومیت و متهم شناخته شدن آمریکایی‌های آفریقایی تبار نسبت به آمریکایی‌های سفید پوست بیشتر است، و حکم های طولانی تری در مورد جرایم مشابه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

Overmann از کارشناسان فناوری برای بهتر شدن نظام و کاهش نرخ حبس با استفاده از ابزارهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل مخازن اطلاعات موجود درخواست کمک کرد. به عنوان مثال، هنگامی که پلیس‌ها ملزم به پوشیدن لباس‌های دوربین دار در اوکلند، کالیفرنیا شدند، با توجه به بیش از هشت ترابایت اطلاعات جمع آوری شده در هر ماه، میزان حوادثی که در آن پلیس مجبور به استفاده از زور می‌شد و همچنین شکایات شهروندان کاهش یافت.

وی افزود، فکر کنید از این طریق بتوانیم میلیون ها ساعت از داده های ثبت شده توسط دوربین های نصب شده در لباس پلیس‌ها جمع آوری کنیم. در واقع قادر خواهیم بود نظم و آرامش را در خیابان ها نظاره کنیم، و نه تنها افسرانی که دچار مشکل می‌شوند را شناسایی خواهیم کرد، بلکه افسرانی که به طرزی جادویی هر وضعیت را تشنج زدایی می کنند، خواهیم شناخت.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر