زمزمه‌هایی از عرضه پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ به گوش می‌رسد!

رسانه کلیک - شایعه های جدید نشان می دهد که شرکت ژاپنی سونی جهت کاهش محبوبیت ایکس باکس وان ایکس به دنبال عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ است.

زمزمه‌هایی از عرضه پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ به گوش می‌رسد!

تنها سه روز به عرضه جهانی جدیدترین و قدرتمندترین کنسول حال حاضر جهان زمان باقی مانده و هم اکنون ردموندی ها خود را برای شروعی دوباره و موفق در نسل هشتم کنسول ها آماده می کنند، چرا که کنسول ایکس باکس وان ایکس در ۷ نوامبر سال میلادی (۱۶ آبان) به دست طرفداران و بازیکنان می رسد.

از طرفی، شرکت سونی که از گذشته در زمینه دستگاه ها و کنسول های بازی رقابت سخت و تنگاتنگی با مایکروسافت داشته است، برای روز شانزدهم آبان برنامه هایی در سر دارد! این شرکت ژاپنی برای اینکه توجه بخشی از بازیکنان و گیمرها را به کنسول میان نسلی خود یعنی پلی استیشن ۴ پرو جلب کند و کمی سر و صدای عرضه Xbox One X را کاهش دهد، به دنبال عرضه مدل سفید رنگ پلی استیشن ۴ پرو است!

به تازگی یکی از خرده فروشان معتبر ایرلندی به نام Smyths، محصول جدیدی را تحت عنوان «کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ» جهت پیش فروش به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرد. بر اساس ادعای این خرده فروش، کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ با حافظه داخلی ۱ ترابایت همزمان با انتشار جهانی دستگاه Xbox One X و با قیمت ۳۳۹ یورو به بازار عرضه می شود. البته این خبر هنوز توسط منابع رسمی و شرکت سونی رسما تایید و یا تکذیب نشده است و باید منتظر واکنش توسعه دهندگان این دستگاه باشیم.

اگرچه عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ چندان دور از انتظار نیست چرا که سوابق شرکت سونی خلاف آن را ثابت نمی کند. به بیان دیگر، این شرکت در گذشته جهت ایجاد تنوع و جلب توجه مجدد بازیکنان و گیمرها، مدل سفید رنگ کنسول PlayStation 4 را طراحی کرد. همچنین بهتر است بدانید مدتی پیش باندل بازی ویدیویی Destiny 2 به بازار عرضه شد که شامل نسخه فیزیکی بازی دستینی ۲ و کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ می شود.

با وجود اینکه در حال حاضر خریداران باندل بازی Destiny 2 دارای کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ هستند، اما این دستگاه به صورت جداگانه به فروش نمی رسد و علاقه مندان به این رنگ کنسول میباست باندل مذکور را خریداری کنند.

با کمی تامل می توان دریافت که هم اکنون فرصت خوبی برای عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو سفید رنگ است چرا که تقریبا یک سال از عرضه نخستین مدل دستگاه گذشته و شرکت سونی با این اقدام می تواند نظر عده ای از بازیکنان را به سمت PS4 Pro جلب کند و تاثیر منفی‌ای در فروش کنسول ایکس باکس وان ایکس بگذارد.

پلی استیشن ۴ پرو سفید

در هر صورت، کنسول ایکس باکس وان ایکس از سخت افزارهای قدرتمندتری نسبت به کنسول پلی استیشن ۴ پرو استفاده می کند و هرگز در اجرای بازی های ویدیویی در رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه مشکلی ندارد. به علاوه، بسیاری از توسعه دهندگان پس از اعلام مشخصات سخت افزاری کنسول به تمجدید قدرت آن پرداخته اند و حتی گفته شده که این دستگاه به بخشی از محدودیت های بازی سازان و توسعه عناوین ویدیویی پایان می دهد.

این قدرت زیاد هم طبق روال همیشه مشکلات خاص خود را دارد و بازیکنان جهت خرید ایکس باکس وان ایکس باید هزینه بیشتری پرداخت کنند! با این حال، به دلیل قیمت مناسب پلی استیشن ۴ پرو در مقایسه با رقیب خود، شاید برخی از گیمرها از قدرت پایین دستگاه چشم پوشی کنند.

از دیگر خبرهای پیرامون شرکت سونی و کنسول نسل هشتم خود یعنی کنسول پلی استیشن ۴ می توان به برگزاری نمایشگاه Paris Games Week 2017 اشاره کرد. اگر اخبار دنیای گیم را در رسانه کلیک دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که چندی پیش شرکت ژاپنی سونی در نمایشگاه هفته بازی های ویدیویی پاریس ضمن نمایش تریلر جدید از دو بازی مورد انتظار و پرطرفدار God of War و The Last of Us Part II، به معرفی ۷ بازی ویدیویی جدید کنسول پلی استیشن ۴ و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن (PlayStation VR) پرداخت.

به علاوه، رویداد مهم تر و بزرگتری به نام PlayStation Experience 2017 در انتظار کاربران کنسول های پلی استیشن است! این رویداد سالانه و اختصاصی سونی در روز ۹ دسامبر سال میلادی جاری (۱۸ آذر ماه سال ۹۶) در شهر آناهیم ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شده و تا روز ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) ادامه دارد. با اینکه هنوز جزئیاتی در خصوص برنامه های سونی در دسترس نیست، لیکن به دلیل اهمیت بالای نمایشگاه و سوابق گذشته، پیش بینی می شود که بازی های ویدیویی بزرگی در جریان این مراسم معرفی شوند.

در پایان، به نظر شما شرکت ژاپنی سونی همزمان با عرضه قدرتمندترین کنسول حال حاضر یعنی Xbox One X، مدل سفید رنگ پلی استیشن ۴ پرو را به بازار عرضه می کند؟ آیا این اقدام تاثیری در فروش کنسول ایکس باکس وان ایکس می گذارد؟

ارسال نظر