۳۵ نوآور برتر ۲۰۱۶ جهان را بشناسید

مجله MIT Technology Review که زیر نظر دانشگاه MIT منتشر می گردد. هر ساله اقدام به معرفی نوآوران عرصه فناوری در همان سال می کند. محبوب بودن این نشریه به دلیل انتشار لیست سی و پنج نفری از نوآورن است.

۳۵ نوآور برتر ۲۰۱۶ جهان را بشناسید

به گزارش کلیک، در سال ۱۹۹۹ و پس از آن در سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴، مجله مرور فناوری ۱۰۰ نوآور برجسته زیر ۳۵ سال را معرفی کرد و در سال ۲۰۰۵، این لیست به ۳۵ نفر کاهش یافت.

افراد قابل توجه که این جایزه را دریافت کردند عبارتند از موسسان گوگل، لری پیج، سرگئی برین؛ بنیانگذار پی پال، مکس لوچین؛ ایجاد کننده Geekcorps، اتان زاکرمن؛ توسعه دهنده لینوکس، لینوس تووالدز؛ توسعه دهنده BitTorrent، برام کوهن؛ مک آرتور نابغه مهندسی زیستی؛ جیم کالینز سرمایه گذار میکا سیگل و بنیانگذار Netscape مک اندرسون.

این مجله در سال ۲۰۱۶، سی و پنج نوآور زیر ۳۵ سال را معرفی کرده است، که در ادامه به معرفی این افراد و اشاره ای کوتاه به نوآوری های آن ها خواهیم داشت.

در جشن نوآوران سال ۲۰۱۶، نوآوران جوان که بر علم و تولید فناوری تاثیرگذار بودند معرفی شدند. آن ها کنجکاو و الهام بخش هستند و مهم نیست که در کدام زمینه به فعالیت می پردازند، در زمینه پیشرفت های پزشکی، فناوری های انرژی، ساخت رایانه های کاراتر، مهندسی دستگاه های کولر الکترونیک، کارهای انسان دوستانه و صرف نظر از اینکه کار آن ها یک استارتاپ بوده است یا کار در یک شرکت بزرگ یا انجام پژوهش در آزمایشگاه دانشگاه، ولی اکنون آن ها در زمینه فعالیت های خود هدایت کننده و رهبر آن فعالیت شناخته می شوند.

این نوآوران در حال ایجاد چیزهای جدید در آینده، از یک نوار چرمی دور کلاه هوشمند گرفته تا تکنولوژی حافظه فردا هستند.

میوایناتو بل، ۳۲ ساله از دانشگاه جان هاپکینز: ایجاد تصویربرداری واضح تر جهت تشخیص زودتر و دقیق تر سرطان.

دینیش باردیا، ۲۸ ساله از آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT: طراحی رادیو با قابلیت دو برابر کردن انتقال بی سیم داده ها که به ظاهر غیر ممکن بود.

آدام بری، ۲۷ ساله از Skydio: ساخت هواپیما های بدون سرنشین که می تواند جهان را تکان دهد و به عنوان دستیار موجود در هوا به کار گرفته شوند.

وی گائو، ۳۱ ساله از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی: ساخت بند های عرق یا sweat band که می تواند بر سلامت فرد نظارت کند.

۱

جایوی گو، ۳۰ ساله از بایدو: طراحی یک رابط کاربری که فناوری را کاربر پسند تر می کند و از آزاردهندگی آن کم می کند.

الکس هگی، ۲۹ ساله از PARC: یک نوع جدید دوربین که به گوشی های هوشمند این قابلیت را می دهد که داروهای تقلبی را از اصل و یا حتی هلوی رسیده را از کال تشخیص دهد.

کندرا کوهل، ۳۴ ساله از Opus 12: توسعه یک راکتور ساده برای تبدیل دی اکسید کربن به مواد شیمیایی مفید.

دزموند لوک، ۳۳ ساله از دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور: تولید نوع بهتری از حافظه. RAM و درایو فلش خود را به دور بیندازید.

۲

اوان ماکوسکو، ۳۴ ساله از دانشکده پزشکی هاروارد: دستیابی به موفقیت عزیم در یافتن اینکه چگونه سلول ها، بافت ها و ارگان های پیچیده تولید می کنند.

هدر باورمن، ۳۱ ساله از آزمایشگاه دات: آزمایش های هورمونی ارزان می تواند نابرابری های جنسیتی در مراقبت های بهداشتی را نشانه بگیرد.

کلی گاردنر، ۳۱ ساله از علوم زیستی زپفیروس: چالش های کلیدی در استارتاپ های بیوتکنولوژی را یافته است.

مرون گریبتز، ۳۰ ساله از Meta: او خیال پرداز بزرگی است که تلاش دارد که چشم اندازهای خود را در کسب و کار نمود دهد.

۳

کریستین هو، ۳۳ ساله از Imprint Energy: استارتاپ او باعث شد که باتری هایی که در دانشگاه برکلی توسعه داده شده است را به صورت تجاری سازی در آورد.

سامای کولی، ۳۰ ساله از GreyOrange: او تجارت الکترونیکی در هند را رونق داد.

استفانی لامپکین، ۳۱ ساله از Blendoor: او به دنبال راهی است تا به کارگیری نیروی کار دره سیلیکون به سایر بخش های جامعه شباهت بیشتری داشته باشد.

آری رویزمان، ۳۲ ساله از Glide: ارتباطات در آینده بر روی مچ دست شماست.

۴

نورا ایانیان، ۳۴ ساله از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی: ساخت ماشین آلات پیشرفته تری که یک متخصص روباتیک را به خارج از حوزه خود هدایت می کند.

کوین اسولت، ۳۴ ساله از دانشگاه MIT: او در حال توسعه روش های ویرایش ژن جدید است که البته در مورد پتانسیل ویژه آن هشدار داده است.

میثیلی کیوندا، ۳۲ ساله از دانشگاه واندربیلت: ایجاد یک رویکرد هوش مصنوعی، برای کمک به بیماران مبتلا به اتیسم.

جاناتان دونی، ۳۲ ساله از Airware: خلق نرم افزار های کنترل هواپیما های بدون سرنشین و پیش بینی پیشرفت های هواپیمایی در چند سال آینده.

۵

ایوان اسپیگل، ۲۶ ساله از اسنپ چت: از موسسان اسنپ چت است که درک کرد مردم چیزی متفاوت از رسانه های اجتماعی می خواهند.

جین یانگ، ۲۹ ساله از دانشگاه کارنگی ملون: چرا کامپیوترها داده های شخصی شما را به صورت پیش فرض امن نگهداری نمی کنند؟ به همین دلیل او زبان برنامه نویسی Jeeves را ایجاد کرد.

جاگدیش چاتیورودی، ۳۲ ساله از InnAccel: او به پیچیدگی های مسیر لبجند می زند و با ابتکار و نوآوری مسائل را حل می کند.

احسان هوق، ۳۴ ساله از دانشگاه روچستر: به نظر او، اگر می خواهید زندگی را به مهمانی تبدیل کنید، ابتدا با ماشین خوب صحبت کنید.

۶

کلی ساندرز، ۳۱ ساله از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی: تلاش برای یافتن راه های سودمندی که از آب بهتر استفاده کنیم.

رونالدو تنوریو، ۳۰ ساله از Hand Talk: ایجاد اپلیکشن موبایلی که به افراد ناشنوا این شانس را می دهد که یک مترجم زبان اشاره به همراه داشته باشند.

سونیا والاب، ۳۲ ساله از موسسهBroad : یک تشخیص شخیص ویرانگر، او را به سمتی کشاند که یک دانشمند در حوزه درمان شود.

چینگ کائو، ۳۲ ساله از مرکز تحقیقات IBM: ابداعات او به IBM کمک کرد که به جای استفاده از ترانزیستور های سیلیکونی از نانولوله های کربنی کارامد تری استفاده شود.

۷

یانگ دیاو، ۳۳ ساله از دانشگاه ایلینویز: او می داند که چگونه سلول هاس خورشیدی پلاستیکی را چاپ کند.

ویویان فری، ۳۲ ساله از دانشگاه مینه سوتا: او با استفاده از نانوبلور ها، نور را به دام می اندازد و بهره وری از سلول هاس خورشیدی را افزایش می دهد.

سرگئی لوین، ۲۹ ساله از دانشگاه کالیفرنیا برکلی: او به ربات ها آموزش می دهد که تماشا کنند و از موفقیت های خود یاد بگیرند.

اوریول وینیالز، ۳۳ ساله از DeepMind گوگل: به کامپیوتر ها یاد می دهد که چگونه یاد بگیرند.

۸

الکساندرا ووجودیک، ۳۱ ساله از دانشگاه پنسیلوانیا: محاسبه سرعت جستجو برای کاتالیزور ها که شیمی سبز را امکان پذیر می سازد.

یه هوی ژانگ، ۳۰ ساله از دانشگاه Tsinghua: نانوساختار های پاپ-آپ، ساخت اشکال بسیار کوچک را ممکن می سازد.

جیا زو، ۳۴ ساله از دانشگاه نانجینگ: چه اتفاقی می افتاد اگر آب تمیز در اطراف وجود نداشت؟ او راه حلی پیدا کرده است.

۹

ارسال نظر