چه کسانی هنوز اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند؟

قرار است در تاریخ 12 ژانویه 2016 مایکروسافت رسما اعلام کند که دیگر از نسخه های پیشین مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی کند.

چه کسانی هنوز اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند؟

برای تعداد بسیار زیادی ا ز کاربران این یعنی یا باید مرورگر خود را عوض کنند یا دل به همان نسخه های قدیمی ببندند. ولی واقعا چرا این دسته از کاربران نمی خواهند به مرورگر دیگری کوچ کشی کنند و همچنان بر استفاده از اینترنت اکسپلورر تأکید می ورزند؟

به گزارش کلیک،ماه آینده، مایکروسافت ارائه هرگونه بروز رسانی را برای نسخه های پیشین اینترنت اکسپلورر متوقف خواهد کرد ولی همچنان از آخرین نسخه آن پشتیبانی می نماید. اگرچه این کمپانی نزدیک به 2 سال است که هشدار چنین اتفاقی را می دهد اما مردم هنوز هم از همان نسخه های قدیمی استفاده می کنند. صدایشان هم در نمی آید!

آیا می دانید چه تعداد از مردم از مرورگرهای مایکروسافت بر روی رایانه های شخصی رومیزی، لپ تاپ و یا حتی اسمارت فون های خود استفاده می کنند؟ و چه درصدی از این دسته از کابران پس از ماه ژانویه مروروگر خود را تغییر می دهند؟

با نگاهی به عکس زیر می توان فهمید که در فواصل میان ماه های سپتامبر تا نوامبر چند درصد کاربران از مرورگرهای دیگر و چند درصد از اینترنت اکسپلورر استفاده کرده اند. این آمار را سه موسسه معتبر ارائه داده اند که کاملا نحوه رسیدن به این ارقام را بررسی خواهیم کرد.

اعداد سمت چپ میزان استفاده از مرورگرهای مایکروسافت و اعداد سمت راست میزان استفاده از دیگر مرورگرهاست اعداد سمت چپ میزان استفاده از مرورگرهای مایکروسافت و اعداد سمت راست میزان استفاده از دیگر مرورگرهاست.

موسسه StatCounter، که نحوه اعلام آمارش به میزان استفاده افراد بستگی دارد، معتقد است 18 درصد از کامپیوترهای دنیا از مرورگرهای مایکروسافت استفاده می کنند.

موسسه U.S. Digital Analytics Program هم نحوه اعلام آمارش مانند StatCounter است با این تفاوت که فقط کاربران آمریکایی را در نظر می گیرد. طبق عکس بالا این موسسه می گوید حدود 35.8 درصد از بیش از 1 میلیارد کامپیوتر موجود در آمریکا از مرورگرهای مایکروسافت استفاده می کنند. باقی مانده بین کروم، سافاری، فایرفاکس، اپرا و دیگر مرورگرهای ناشناخته تقسیم شده است.

موسسه Net Market Share که نحوه اعلام آمارش از روی موقعیت های جفرافیایی و بازدیدهایی که از صفحات مختلف می شود می باشد، معتقد است برای این بازه دو ماهه 50.7 درصد از کاربران اینترنتی از مرورگرهای مایکروسافت استفاده کرده اند.

این گزارش نشان می دهد که مرورگرهای مایکروسافت حداقل در 200 میلیون و حداکثر 800 میلیون کامپیوتر در حال استفاده است. حالا سوال جالبی که اینجا مطرح می شود این است که این تعداد بالای کاربرانی که از مرورگرهای مایکروسافت استفاده می کنند بعد از پایان ژانویه 2016 از کدام مرورگرها استفاده می کنند و سود این حرکت مایکروسافت به جیب کدام شرکت می رود؟

منبع: zdnet.com

ارسال نظر