معرفی نوجوان ۱۴ ساله هندی مبتکر ایمیل

آیا می دانید چه کسی ایمیل را ابداع کرد؟ پاسخ به این سؤال بسیار دور از ذهن است. ایمیل توسط یک فرد هندی ابداع شد. در واقع یک نوجوان ۱۴ ساله هندی به نام وا شیوا آیادورایی ایمیل را ابداع نمود.

معرفی نوجوان ۱۴ ساله هندی مبتکر ایمیل

به گزارش کلیک ، ایمیل در ابتدا توسط یک نوجوان ۱۴ ساله هندی به منظور ارتباط سریع ابداع شد. این نوجوان هندی برای اینکه بتواند با دوستانش در کسری از ثانیه ارتباط داشته باشد، ایمیل را ابداع نمود. وا شیوا آیادوری که در خانواده تامیل در بمبئی به دنیا آمده بود در سن ۷ سالگی زندگی در کنار خانواده را به قصد زندگی در آمریکا ترک کرد. او در سن ۱۴ سالگی توانست یکی از مهم ترین ابداعات بشر را به سرانجام برساند. در واقع ابداع او یعنی ایمیل، یکی از مهم ترین و مشهور ترین ابداع ها در دنیای تکنولوژی بوده است.

اما نکته قابل توجه در این خصوص این است که آیادوری در سال ۱۹۷۸ ایمیل را ابداع کرد. او تنها ۱۴ سال داشت و در آن زمان تکنولوژی تا حدی که امروزه پیشرفت داشته است، گسترده نبود. او موفق به شبیه سازی کامل سیستم پست الکترونیک در بین ادارات مختلف شد که ایمیل نام گذاری شد.

بر اساس یک پست در فیس بوک که توسط شرکت Beyond Concepts Designing LLP به اشتراک گذاری شده بود، ایمیل در واقع توانست جایگزین تمام عملیات سیستم پست بین ادارت از قبیل ارسال، دریافت، ارسال اسناد، یادداشت ها، پیوست ها، آدرس و غیره شود. در واقع تمام بخش هایی که از آن ها یاد شد بخش ثابت کاربردی تمام سیستم های پست الکترونیک است.

در ابتدا آیادوری کار بر روی ابداع ایمیل را زمانی که وی در دبیرستان لیوینگ استون نیوجرسی مشغول تحصیل بود برای یک دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی آغاز کرد. در این زمان بود که او متوجه شد تمام منشی ها در دفتر خود دارای یک صندوق دریافت، صندوق ارسال، یک پیش نویس، یک کپی، فولدر و کاغذ هستند و تمام این موارد روزانه برای ارسال و دریافت نامه ها بکار گرفته می شوند.

آیادوری با توجه به تمام این ملزومات، برنامه کامپیوتری نوشت که دارای بیش از ۵۰ هزار خط کد بود و نام آن را ایمیل گذاشت. در سال ۱۹۸۲، دولت آمریکا به آیادوری به عنوان مبدع ایمیل جوایز زیادی اهدا نمود و حق کپی ایمیل را به این وی ثبت نمود.

اما متاسفانه بر خلاف بسیاری از ابداعات با ارزش در دنیای تکنولوژی که نام مبدع آن ها همواره در تاریخ مانده است، هیچ اسمی از آیادوری در هیچ جایی از تاریخ علم کامپیوتر ثبت نشده است. اما امیدواریم بعد از این نام وی به عنوان مبدع ایمیل در تاریخ علم کامپیوتر در ذهن تمام کاربران ایمیل ثبت شود.

ارسال نظر