چرا گوگل امکان شخصی سازی بریدگی صفحه نمایش را به اندروید P اضافه کرد؟

رسانه کلیک - بسیاری از گوشی های هوشمند موجود در بازار به بریدگی صفحه نمایش مجهز شده اند. در همین راستا، گوگل پشتیبانی از این ویژگی را به اندروید P اضافه کرده است.

چرا گوگل امکان شخصی سازی بریدگی صفحه نمایش را به اندروید P اضافه کرد؟

در نسخه آزمایشی اندروید P قابلیت پشتیبانی از بریدگی صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. وجود این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می دهد که برنامه های خود را برای برش نمایشگر موجود در دستگاه های اندرویدی بهینه کنند.

در حالی که این قابلیت در نسخه بتا اندروید پی حضور دارد، تمامی گوشی های هوشند به برش نمایشگر مجهز نخواهند شد. گوگل برای سیستم عامل اندروید سه طراحی مختلف بریدگی صفحه نمایش را در نظر گرفته است.

در حال حاضر برخی از اسمارت فون های اندرویدی مانند ال جی G7 ThinQ، هواوی P20 و اسنشال فون به برش صفحه نمایش مجهز هستند. گوگل با ارائه این قابلیت به توسعه دهندگان اجازه می دهد که اپلیکیشن های خود را با توجه به طراحی های مختلف سازندگان بهینه کنند.

Dave burke ، قائم مقام بخش مهندسی اندروید در این رابطه گفته است:

سیستم عامل اندروید موافق و یا مخالف بریدگی صفحه نمایش نیست. در حال حاضر برخی از گوشی های اندرویدی از این ویژگی بهره می برند و در آینده نیز شاهد عرضه محصولات بیشتری مجهز به برش نمایشگر خواهیم بود. به همین دلیل توسعه دهندگان باید قادر به بهینه سازی اپلیکیشن های خود باشند.

دلیل اصلی استفاده از برش صفحه نمایش در گوشی های هوشمند استفاده حداکثری از فضای جلویی دستگاه است. بسیاری از تولیدکنندگان در حال کاهش حاشیه اطراف نمایشگر هستند با این وجود برخی از سنسورها باید در بخش جلویی دستگاه قرار بگیرند.

شرکت ها از برش نمایشگر برای میزبانی سنسور مجاورت، سنسور دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه استفاده می کنند. در این میان، شرکت ویوو از دوربین پاپ آپ رونمایی کرده که نیاز به برش نمایشگر را از بین می برد ( گوشی Apex ویوو با پردازنده Snapdragon 845 و دوربین سلفی متحرک رونمایی شد ).

تیم مهندسی اندروید معتقد است که در آینده کاربران از برش نمایشگر دستگاه خود رضایت کافی خواهند داشت. به اعتقاد Burke کاربران بعد از مدتی به برش صفحه نمایش عادت می کنند و دیگر این قابلیت آن ها را آزار نخواهد داد.

به نظر شما بریدگی بالای صفحه نمایشگر ایده مناسبی در طراحی گوشی های هوشمند محسوب می شود؟ لطفا نظر خود را با ما و مخاطبان کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر