علت تاخیر در به روز رسانی های اندروید

احتمالا این سوال برای شما هم پیش امده که چرا به روز رسانی های اندروید در برخی مناطق با تاخیر عرضه می شود. این موضوع چند علت دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

علت تاخیر در به روز رسانی های اندروید

به گزارش کلیک، به رغم پیشرفت های حاصل شده در اندروید، معمولا زمان زیادی طول می کشد تا به روزرسانی های این سیستم عامل برای تمام دستگاه های موجود در بازار عرضه شود.
به رغم عرضه رسمی مارشملو که آخرین نسخه اندروید در اواخر سال گذشته محسوب می شود، همچنان بسیاری از دستگاه های جدید بازار این به روزرسانی را دریافت نکرده اند که این تاخیر، مسئله تازه ای هم نیست و در نسخه های قبلی هم وجود داشت. گوگل، مالک و توسعه دهنده این سیستم عامل معمولا به روزرسانی های این سیستم عامل را در زمان مناسب اعلام می کند ولی همچنان زمان زیادی طول می کشد تا اندروید به دست کاربران دستگاه های اندرویدی برسد.

hdk Screen-Shot-2013-12-26-at-12.30

عامل تولید کننده توسعه دهنده
از آنجا که اندروید یک پلتفرم متن باز است، تولیدکنندگان و توسعه دهندگان می توانند این سیستم عامل را بر اساس سلیقه خودشان سفارشی سازی کنند. از این رو، با دستگاه های اندرویدی با رابط های کاربری متفاوت مانند تاچ ویز سامسونگ یا سنس اچ تی سی مواجه خواهید شد. برای گوگل، اولویت اول دریافت این به روزرسانی ها دستگاه های ساخت خودش هستند و بنابراین این بدین معنی است که سایر تولیدکنندگان بروزرسانی ها را دیرتر دریافت خواهند کرد و به این مسئله باید زمانی را که تولیدکنندگان برای اصلاح این بروزرسانی سپری می کنند اضافه کنید.
پس از این که تولیدکنندگان کد مبدا بروزرسانی های اندروید را دریافت می کنند، آنها هستند که تصمیم می گیرند کدام دستگاه این بروزرسانی را دریافت کند و کدام دستگاه آن را دریافت نکند. به منظور افزایش فروش محصولات جدید عرضه شده، انتخاب تولیدکنندگان عرضه بروزرسانی برای این دستگاه های جدید است. علاوه بر این دستگاه هایی که به تازگی عرضه شدند، به دلیل بهره گیری از سخت افزار جدید و قدرتمندتر، خیلی راحت تر قابل بروزرسانی هستند. توسعه بروزرسانی برای دستگاه های قدیمی هزینه بیشتری در پی خواهد داشت و علاوه بر این، سخت افزار چنین دستگاه هایی در برخی مواقع قادر به پشتیبانی از سیستم عامل های جدید نیستند.


اجزای نرم افزاری دستگاه

به هنگام عرضه بروزرسانی ها، احتمالا متوجه خواهید شد که برخی مناطق زودتر از سایر جاها به بروزرسانی اندروید دسترسی پیدا می کنند. این مسئله احتمال ناشی از این واقعیت است که اجزای دستگاه های هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و از این رو، بروزرسانی های نرم افزاری برای محصولات معینی عرضه می شود.
همچنین برخی اجزای نرم افزاری برای اپراتورهای خاصی طراحی می شوند به طوری که برخی از قابلیت های این سیستم عامل فقط توسط همان اپراتورها پشتیبانی می شوند. به دلیل برخی مسائل حقوقی و فنی، بررسی این بروزرسانی ها توسط اپراتورها زمان بر است. زمان سپری شده برای چنین فرآیندهایی سبب تاخیر در دریافت بروزرسانی توسط کاربران می شود.

ارائه نسخه آزمایشی
علاوه بر بررسی سیستم عامل جدید توسط توسعه دهندگان مختلف، این بروزرسانی ها باید توسط برخی از کاربران نهایی نیز تست شوند. این مسئله احتمال کشف خطاهای محتمل را افزایش داده و پایداری سیستم را تضمین می کند. توسعه دهندگان نسخه آزمایشی یک به روزرسانی را در اختیار عده معدودی از کاربران قرار می دهند تا ایرادات آن را شناسایی کنند و پیشنهادهایی برای عرضه محصول نهایی بدون اشکال ارائه دهند. پس از این مرحله، این بروزرسانی برای تمام کاربران عرضه خواهد شد. برای دریافت این به روزرسانی، شرایط و الزامات خاصی مانند سازگاری با سخت افزار دستگاه وجود دارند که توسعه دهندگان به هنگام عرضه به روزرسانی آنها را اعلام می کنند.

سخن پایانی
پس از عرضه رسمی، به روزرسانی های OTA در وبسایت توسعه دهندگان در دسترس همگان قرار می گیرد. مناطق خاصی هستند که به روزرسانی را زودتر دریافت می کنند و از این رو، گاهی اوقات این به روزرسانی ها توسط سایر سایت های فعال در حوزه دانلود نرم افزار در دسترس عموم قرار می گیرند. بنابراین این مسئله به کاربران سایر مناطق مختلف این امکان را می دهد تا پیش از عرضه رسمی بروزرسانی OTA توسط اپراتورها، فرصت دانلود و نصب این به روزرسانی را داشته باشند.

ارسال نظر