آیا آیفون ۸ با تاخیر به بازار خواهد آمد؟

رسانه کلیک – آیفون ۸ پرچم‌دار بعدی شرکت اپل است که انتظار می‌رفت به زودی رونمایی شود با این حال به نظر می رسد ارائه آیفون ۸ به تاخیر افتاده باشد.

آیا آیفون ۸ با تاخیر به بازار خواهد آمد؟

آیفون ۸ با صفحه‌نمایش OLED عرضه می‌شود و بدون شک همه طرفداران آیفون از این موضوع اطلاع دارند که سامسونگ مسئولیت تولید صفحه‌نمایش‌های OLED آیفون را برعهده‌گرفته. عرضه آیفون ۸ کمی طولانی شده است و علاقه‌مندان انتظار داشتند تا در دهمین سالگرد آیفون‌ها، آیفون نسل جدید را مشاهده کنند.

اما دلیل این تأخیر چیست؟ شاید بسیاری از علاقه‌مندان فکر کنند که سامسونگ در تحویل صفحه‌نمایش‌ها بدقولی کرده، ولی مشکل از شرکت سامسونگ نیست و مسئله در رابطه با سنسور اثرانگشت لمسی آیفون است.

صفحه‌نمایش آیفون ۸ لبه به لبه است و اسکنر اثرانگشت قرار است تا زیر صفحه‌نمایش لبه به لبه قرار گیرد. این اتفاق برای اولین بار است که در یک گوشی هوشمند اتفاق می‌افتد ولی باید دید که اپل از پس این طراحی برمی‌آید. مشکلاتی در قرار دادن اسکنر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش آیفون ۸ وجود داشته که حتی ذهن طراحان اپل را به این سمت برده که اسکنر اثرانگشت را به پشت‌گوشی هوشمند ببرند. البته هنوز برخی مدیران پافشاری می‌کنند تا راهی برای قرار دادن اسکنر اثرانگشت در پنل صفحه‌نمایش پیدا کنند.

بر اساس برآوردها مشکلات سنسور اثرانگشت اپل تا ۱۲ هفته دیگر حل خواهد شد و اپل آیفون ۸ را در ماه اکتبر یا نوامبر عرضه خواهد کرد. البته اگر در این مسیر مشکل دیگری وجود نداشته باشد.

بر روی آیفون ۸ علاوه بر سنسور اثر انگشت سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی نیز قرار دارد. اگر میزان دقت و سرعت این سنسور بالا باشد شاید حتی کاربران به فکر استفاده از سنسور اثرانگشت هم نیفتند. البته نمی‌توان این سنسور را به‌صورت کامل حذف کرد و سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره باید در کنار هم درگوشی هوشمند وجود داشته باشند.

ارسال نظر