چرا گلکسی نوت ۷ بهتر از گلکسی s7 edge است؟

فصل عرضه‌ی محصولات الکترونیکی قبل از پاییز همچنان داغ است و در این میان سامسونگ از گلکسی نوت ۷ رونمایی کرده‌است، دلایل زیادی برای برتری این گوشی از گلکسی اس ۷ اج وجود‌دارد. چه چیزهایی در مورد گلکسی نوت ۷ نمی‌دانیم؟

چرا گلکسی نوت ۷ بهتر از گلکسی s7 edge است؟

کلیک- کاربرانی که از گوشی galaxy note 7 استفاده نکرده‌اند تصور می‌کنند این گوشی تنها یک گلکسی اس ۷ اج با قلم S-Pen است که ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان هم گران‌تر از گلکسی اس ۷ اج است. ولی طراحان و مهندسین در سامسونگ چیزی فراتر از تولید یک گوشی با قلم ساخته‌اند. در این مطلب قصد داریم ده برتری مهم Note 7 را نسبت به S7 edge برایتان شرح دهیم.

۱- صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، بهترو روشن‌تر :

صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ نسبت به گلکسی اس ۷ اج ۰٫۲ اینچ بزرگ‌تر است و حالا از ۵٫۵ به ۵٫۷ اینچ رسیده است. به این ترتیب اگر از گوشی خود برای وب‌گردی، تماشای فیلم و بازی استفاده می‌کنید قطعاً صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برایتان دلچسب‌تر خواهد بود.

اگر مشکل خوانایی صفحه نمایش در نور خورشید را داشتید با این صفحه‌نمایش دیگر نخواهید‌داشت در این صفحه نمایش علاوه بر اندازه صفحه‌نمایش روشنایی صفحه نیز بیشتر شده است. گلکسی اس ۷ اج می‌توانست تا حدود ۸۵۰ نیت روشنایی تولید کند که این مقدار در گلکسی نوت ۷ به ۱۰۰۰ نیت رسیده است.

galaxy note 7

نکته مهم‌تر در صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ فناوری HDR باشد. البته باید گفت که این فناوری با HDR در عکاسی متفاوت است اما به صورت خلاصه گلکسی نوت ۷ می‌تواند گستره بیشتری از رنگ‌ها را نسبت به گلکسی اس ۷ اج نمایش دهد و جزئیات بیشتری را در نقاط تاریک و روشن تصویر حفظ کند. با وجود این‌که هنوز محتوای ویدئویی HDR زیادی وجود ندارد اما مسلماً در آینده این فناوری گسترده‌تر خواهد شد.

نکته هوشمندانه‌ی دیگری که در مورد صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ وجوددارد، قرار داشتن یک حسگر نور اضافه در پشت گوشی است که به تنظیم خودکار نور صفحه کمک می‌کند. به این ترتیب اگر منبع نور در پشت گوشی قرار داشته باشد گوشی دیگر به اشتباه نور صفحه را کم نخواهد کرد.

۲- قلم S-Pen

یکی از واضح‌ترین مزایای سری نوت نسبت به سری اس قلم S-Pen آن‌هاست. قلم S-Pen در گلکسی نوت ۷ حالا پیشرفته‌تر شده و می‌تواند تا ۲۰۴۸ درجه فشار مختلف را نیز روی صفحه‌نمایش تشخیص داده و حتی زیر آب نیز روی صفحه‌نمایش بنویسد. به این ترتیب اگر گوشی خیس باشد تنها راه کار کردن با آن قلم S-Pen است که در گلکسی اس ۷ اج وجود نخواهد داشت.

بار دیگر سامسونگ با روشن‌بینی کامل نسبت به علایق جوانان کار کرده‌است چون این قلم ویژگی‌های مفیدی مثل ترجمه کلمات و همچنین ساخت فایل GIF از ویدئوهای دلخواه را به همراه دارد که این روزها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

galaxy note 7

۳- درگاه USB-C

سامسونگ سرانجام در گلکسی نوت ۷ از درگاه USB Type-C استفاده کرده است. به این ترتیب انتقال اطلاعات سریع‌تر بوده و همچنین می‌توانید کابل را از هر دو طرف وارد گوشی کنید.

USB-C قطعاً استاندارد آینده گوشی‌های هوشمند است و لوازم جانبی بیشتری نیز در آینده با این درگاه عرضه خواهند شد. خوشبختانه سامسونگ مبدل USB-C به microUSB و همچنین USB OTG را نیز به رایگان درون جعبه گلکسی نوت ۷ قرار داده است.

۴- اسکنر چشم

اسکنر چشم برای اولین‌بار در سری لومیا ۹۵۰ مایکروسافت به کار گرفته شد اما سامسونگ حالا نسخه‌ای بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از آن را در نوت ۷ قرار داده است. شاید استفاده از حسگر اثر انگشت کماکان سریع‌تر باشد اما امنیت اسکنر چشم بیشتر بوده و وقتی از دستکش استفاده می‌کنید کماکان قادر خواهید بود تا گوشی خود را از حالت قفل بیرون بیاورید.

galaxy note 7

۵- ارگونومی و راحتی حمل

اگر به هر دو گوشی خوب توجه کنید متوجه خواهید شد خمیدگی صفحه‌نمایش در گلکسی نوت ۷ کمتر از گلکسی اس ۷ اج است. به این ترتیب شاید کمی از زیبایی کاسته شود اما در عوض وقتی گوشی را محکم با دستتان می‌گیرید احتمال برخورد کف دست با لبه‌های صفحه کمتر خواهد شد. همچنین خمیدگی پشت و جلوی گوشی در گلکسی نوت ۷ کاملاً متقارن بوده و ارگونومی و در دست گرفتن آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۶- شیشه محافظه Gorilla Glass 5

به ادعای کورنینگ سازنده شیشه‌های محافظ گوریلا گلس، نسل پنجم این شیشه‌ها در برابر ضربه و شکستن مقاومت بسیار بهتری دارند. به این ترتیب اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به استفاده از کیس یا محافظه صفحه ندارید گلکسی نوت ۷ احتمالاً می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر ضربات داشته باشد.

البته برخی ادعا می‌کنند این مقاومت بیشتر باعث شده تا شیشه گلکسی نوت ۷ خش‌پذیرتر از گلکسی اس ۷ باشد اما کورنینگ این شایعات را تکذیب می‌کند. در هرصورت مقاومت این گوشی به خاص بودن آن افزوده‌است.

galaxy note 7

۷- حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی

گوشی سامسونگ نوت ۷به صورت پیش‌فرض دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. درحالی‌که با گلکسی اس ۷ تنها ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خواهید داشت و برخی شرکت‌های رقیب مانند اپل برای نسخه ۶۴ گیگابایتی پول بسیار بیشتری را دریافت می‌کنند گلکسی نوت ۷ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. به این ترتیب شاید بتوان گفت اگر سامسونگ نسخه ۶۴ گیگابایتی گلکسی اس ۷ اج را عرضه کرده بود اختلاف قیمت آن با گلکسی نوت ۷ حتی کمتر می‌شد.

۸- پوشه ایمن

اگر تمایل زیادی به امن بودن و مخفی‌کردن بعضی از پوشه‌ها و اپلکیشن‎های مورد استفاده‌تان دارید، باید بگوییم که پوشه ایمن یا Secure Folder در گلکسی نوت ۷ با Private Mode در گوشی‌های قبلی تفاوت دارد و از هر لحاظ به این خواسته‌ی شما احترام گذاشته‌است. در پوشه ایمن گلکسی نوت ۷ یک فضای کاملاً مجزا در اختیارتان می‌گذارد که نه‌تنها می‌توانید تصاویر، ویدئوها و فایل‌های شخصی خود را در آن مخفی کنید بلکه می‌توانید یک نسخه مجزا از اپلیکیشنهای خود مثل تلگرام و اینستاگرام را در آن نصب کنید که کاملاً جدا عمل خواهند کرد و حتی می‌توانید یک اکانت گوگل دیگر به آن اضافه کنید.طرز فعالسازی پوشه ایمن توسط عنبیه چشم می‌باشد تا امنیت آن تا بیشترین حد ممکن تضمین شود.

۹- پشتیبانی از اعلان‌های همه اپلیکیشن‌ها

علاوه بر این‌که می‌توانید با قلم S-Pen روی صفحه‌نمایش همیشه روشن گلکسی نوت ۷ بنویسید ویژگی مهم‌تر پشتیبانی از اعلان‌های همه اپلیکیشن‌هاست.

در گلکسی اس ۷ اج تنها اعلان‌های اپلیکیشن پیامک سامسونگ، تماس‌ها و تقویم سامسونگ روی صفحه نشان داده می‌شود درحالی‌که در گلکسی نوت ۷ صفحه‌نمایش همیشه روشن از سایر اپلیکیشن‌ها مثل اینستاگرام، واتس‌اپ و … نیز پشتیبانی خواهد کرد. از همزمان انجام دادن این ویژگی می‌توان پی‌برد که چقدر درساختار اندروید این گوشی تحول ایجاد شده‌است.

galaxy note 7

۱۰- رابط کاربری تاچ ویز

گلکسی نوت ۷ با رابط کاربری جدیدتر تاچ‌ویز که پیش از این Grace UX خوانده می‌شد عرضه شده است. به این ترتیب رابط کاربری ساده‌تر و کاربردی‌تر بوده و امکانات بیشتر نیز مثل تغییر وضوح صفحه برای کاهش مصرف انرژی در آن گنجانده شده است. با وجود این‌که شاید در آینده برخی از این ویژگی‌ها از طریق آپدیت نرم‌افزاری برای گلکسی اس ۷ اج نیز عرضه شود اما طبق سابقه سامسونگ می‌دانیم برخی از آن‌ها کماکان به‌صورت اختصاصی برای نوت ۷ باقی خواهند ماند.

تمام این دلایل کافی‌است تا متوجه شویم که گلکسی نوت ۷ با دستی پر آمده‌است و هنوز سامسونگ حرفی برای گفتن دارد.

ارسال نظر