iOS 11 برای برنامه نویسان دردسر ساز شد

سیستم عامل جدید اپل پلتفرمی فوق العاده است، ولی با اپلیکیشن های ۳۲ بیتی سر ناسازگاری دارد! این مسئله بر روی اجرای اپلیکیشن های ۳۲ بیتی تاثیر منفی داشته و توسعه دهندگان را ملزم به به روز کردن برنامه هایشان می کند.

iOS 11 برای برنامه نویسان دردسر ساز شد

به گزارش کلیک ، همانطور که اطلاع دارید اخیرا نسخه جدید سیستم عامل اپل، یعنی iOS 11 به صورت آزمایشی منتشر شده است و همانطور که انتظار می رفت این نسخه نیز مانند به روز رسانی های پیشین دارای قابلیت ها و امکانات بی نظیری است. iOS 11 قابلیت های جدید فراوان و متعددی را در خود جای داده و دستگاه های آیپد بیشترین بهره را از آن برده اند.

از جمله این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبلت های آیپد با iOS 11 می توانند به یک داک قابل تنظیم مجهز شوند، چیزی که در رایانه های مک دیده می شود. این قابلیت امکان دسترسی سریع به اسناد و اپلیکیشن ها را از هر صفحه ای ممکن کرده و ویژگی جدید کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) نیز حرکت بین اپلیکیشن های مختلف، حتی در حالت تقسیم صفحه را آسان تر کرده است.

اپلیکیشن جدید Files تمامی فایل ها را در یک مکان نگه می دارد، چه فایل های ذخیره شده روی حافظه دستگاه و چه فایل های موجود بر روی سرور ابری.

پلتفرم جدید ARKit که مخصوص توسعه دهندگان است، امکان تجربه فناوری واقعیت افزوده را بر روی آیفون و آیپد فراهم می کند (پوکمون گو را به خاطر دارید؟).

سیری مجددا دستخوش تغییرات زیادی شده و این بار دستیار دیجیتال اپل می تواند پنج زبان را ترجمه کند (چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی). همچنین سیری می تواند بر اساس درخواست شما و جستجو های انجام شده در سافاری، اپلیکیشن های خاصی را به شما پیشنهاد دهد.

افکت های جدید به Live Photos اضافه شده و همچنین امکان ثبت تصاویر پرتره، قابلیت True Tone flash و HDR به OIS اضافه شده است. همچنین اپل فرمت فایل جدیدی را معرفی کرده است. این فرمت که High Efficiency Image File (فایل تصویری پر بازده) نام دارد، با حفظ کیفیت تصاویر، اندازه آن ها را به نصف کاهش می دهد.

اپل پی به قابلیت پرداخت همتا به همتا مجهز شده و پرداخت های مجازی از همیشه آسان تر شده است. شما می توانید پول مورد نظر خود را با Messages ارسال و یا پرداخت کرده و یا از سیری بخواهید که این کار را انجام دهد.

iOS 11 برای فراهم سازی ایمنی بیشتر در حین رانندگی به ویژگی جدید Do Not Disturb While Driving (در حین رانندگی مزاحم نشو) مجهز شده است. با این قابلیت آیفون می تواند رانندگی کاربر را تشخیص داده و علاوه بر ساکت کردن نوتیفیکیشن ها، صفحه گوشی را خاموش کند. همچنین قابلیت پاسخ گویی خودکار نیز به این سیستم اضافه شده که به مخاطبان اطلاع می دهد که شما در حال رانندگی هستید.

ظاهر اپ استور دچار تحول در طراحی شده است. دسته بندی ها در جاهای مخصوص به خود قرار گرفته و مرور اپلیکیشن ها تعاملی تر شده است.

"کنترل سنتر" با طرح ها و کنترل های بهتر نو سازی شده است.

Apple Maps به نقشه های داخلی از فرودگاه ها و فروشگاه های بزرگ مجهز شده است.

Apple Music روش جدیدی را برای یافتن موسیقی با دوستان ارائه می کند.

حالت یک دست صفحه کلید آیفون به صفحه کلید جدیدی به نام QuickType مجهز شده که دسترسی سریع و آسان تری را برای تایپ اعداد و کاراکتر های خاص می دهد.

صفحه قفل (لاک اسکرین) و بخش نوتیفیکیشن ها یکپارچه سازی شده اند.

iOS 11 به اپلیکیشن جدیدی برای اسکن و ارسال اسناد مجهز گردیده است.

قابلیت ضبط تصویر صفحه نیز به کنترل سنتر اضافه شده است.

اما موارد ذکر شده همه از مزایای iOS 11 بود، ولی این به روز رسانی خالی از مشکل نیست.

شاید بدترین مسئله پیش رو، عدم پشتیبانی iOS جدید از دستگاه های قدیمی تر، از جمله: iPhone 5 و ۵C به همراه چهارمین نسل آیپد ها باشد.

همچنین iOS 11 تنها در دستگاه های ۶۴ بیتی عمل خواهد کرد. یعنی اپل رسما پشتیبانی از دستگاه های ۳۲ بیتی را به پایان رسانده است که شامل سه دستگاه ذکر شده در بالا می شود. بد تر این که، اگر اپلیکیشنی به سیستم iOS نسخه ۶۴ بیتی به روز نشود، در هنگام نصب یا ریستور آن بر روی دستگاه با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. البته این مشکلی است که به توسعه دهندگان مربوط می شود و آن ها هستند که باید با آن کنار بیایند.

اما این تمام ماجرا نیست؛ یک سرمایه گذار خطر پذیر به نام شان کوک مشکلی را در این نسخه از iOS یافته که به شبکه های اجتماعی مربوط می شود.

او در توییتی اعلام کرده است که اکانت های مربوط به شبکه های اجتماعی از بخش تنظیمات iOS 11 حذف شده است. اپلیکیشن های جانبی دیگر امکان دسترسی به اکانت های متصل شده را ندارند.

به عبارت دیگر، اگر شما سعی کنید با Facebook به اپلیکیشن دیگری لاگین کنید، این کار ممکن نخواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به Settings > General > About > Applications > App Compatibility اپلیکیشن هایی که تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرند را ببینید. همچنین این اپلیکیشن ها در صورتی که به روز نشوند، با نسخه های بعدی iOS کار نمی کند. اگر به روز رسانی برای اپلیکیشن مورد نظرتان موجود نیست، با سازنده آن تماس بگیرید.

با این حال تا زمان انتشار رسمی iOS 11 برای عموم فاصله زیادی داریم و فعلا فقط کسانی که به عنوان توسعه دهنده در سایت اپل ثبت نام کرده باشند، قادر به استفاده از این سیستم عامل هستند. شما هم اگر می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده شناخته شوید و این نسخه را دریافت کنید، می توانید با هزینه ۹۹ دلار در پرتال اپل ثبت نام کنید. باید توجه داشته باشید که نسخه منتشر شده، یک نسخه اولیه و آزمایشی از iOS 11 بوده و ممکن است دستگاه را دچار مشکل کند.

اپل به زودی یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل را برای عموم نیز منتشر می کند که رایگان خواهد بود. ولی پیشنهاد ما این است که تا پاییز منتظر بمانید تا نسخه رسمی iOS 11 برای همه منتشر شود. همچنین احتمال می رود که این نسخه جدید همزمان با رونمایی از آیفون جدید در ماه سپتامبر بروی این گوشی به کار گرفته شود.

در پایان باید گفت که iOS 11 تغییرات دلپذیری را برای کاربران آیفون و آیپد رغم خواهد زد. حتی توسعه دهندگان نیز می توانند با به کار گیری قابلیت های جدید این سیستم عامل، اپلیکیشن های منحصر به فرد و جذابی را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

ارسال نظر