چرا کاربران از اسکنر عنبیه گلکسی نوت ۷ فراری هستند؟

گلکسی نوت جدید یک ویژگی به نام اسکن عنبیه چشم دارد که با کمک آن قفل تلفن را باز می‌کند. اما آیا این ویژگی کاربردی است؟

چرا کاربران از اسکنر عنبیه گلکسی نوت ۷ فراری هستند؟

به گزارش کلیک، هرچند فناوری فوق مدرن ممکن است بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد اما یک نکته مهم را باید مدنظر داشت: اینکه یک مفهوم فقط هیجان‌انگیز به نظر برسد الزاما به این معنی نیست که در دنیای واقعی کاربردی باشد. در آخر ارزش عملی و کاربردی یک فناوری بسیار مهم‌تر از صورت ظاهری آن است.

این اتفاق برای یکی از خیره‌کننده‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت ۷ جدید سامسونگ افتاده است. این دستگاه توانایی بالای اسکن عنبیه را دارد.

این ویژگی مانند فیلم‌های علمی ـ تخیلی به نظر می‌رسد. به صفحه تلفن خود خیره شوید تا تلفن هویت و دسترسی شما را شناسایی کند. اگر هویت شما تایید شود امکان دسترسی سریع به تلفن را خواهید داشت. اما آیا این ویژگی کاربرد آن‌چنانی دارد؟ البته که این‌طور نیست.

این ویژگی شاید روی کاغذ جالب باشد اما در عمل مزاحم استفاده کاربر است و درزمینهٔ امنیت تلفن‌های هوشمند، حتی کوچک‌ترین اذیتی کافی است تا افراد آن را کنار بگذارند.

ببینیم هر بار که می‌خواهیم از اسکنر عنبیه نوت ۷ استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد. ابتدا باید صفحه‌نمایش دستگاه را روشن کنید. سپس صفحه را به سمت بالا بکشید تا سیستم اسکن فعال شود. پس از آن باید تلفن را درست جلوی چشمان خود و در جای مناسب نگه‌دارید. اگر در اتاقی هستید که نور مناسبی ندارد (و یا اگر شما عینکی هستید) ممکن است چند بار مجبور شوید اسکن را تکرار کنید و یا حتی اسکن جواب ندهد، که در این صورت مجبور هستید از کلمه عبور استفاده کنید.

حال این روند را با اسکن اثرانگشت مقایسه می‌کنیم. شما اسکنر را لمس می‌کنید و چند ثانیه صبر می‌کنید. به همین سادگی!

شاید ما به‌عنوان مصرف‌کنندگان کمی تنبل شده‌ایم. شاید انتظارات ما کمی غیرواقعی و صبرمان کم شده است. بااین‌حال چند ثانیه اضافی که دیرتر به تلفن دسترسی پیدا می‌کنیم مانند ابدیت طول می‌کشد و این انتخاب را پیش روی ما می‌گذارد که تا حد ممکن از آن دوری‌کنیم.

مساله خیلی ساده است، زمانی که صحبت از امنیت تلفن همراه می‌شود، سهولت مهم‌ترین رکن است. اگر چیزی بیش‌ازحد پیچیدگی داشته باشد مردم مدرن از آن استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل گوگل ید طولانی در ویژگی‌هایی مانند قفل‌های هوشمند اندروید دارد، زیرا این شرکت متوجه شده است بسیاری از مردم حتی تلفن خود را امن نمی‌کنند.

مهم نیست که یک ویژگی چقدر در امنیت موثر باشد، وقتی حتی از آن استفاده نشود دیگر موثر نخواهد بود.

ارسال نظر