عرضه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در سال آینده تقریبا حتمی است

شرکت سامسونگ قصد دارد با عرضه یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر رویایی در سال آینده، فضاحت به بار آمده توسط گلکسی نوت ۷ را جبران کند.

عرضه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در سال آینده تقریبا حتمی است

به گزارش کلیک ، سامسونگ در سال های اخیر با نوآوری های خود، مرز فناوری صفحه نمایش ها را به جلو رانده است. این شرکت با عرضه Galaxy S6 edge، اولین گوشی هوشمند جهان با لبه های خمیده از دو طرف را در سال ۲۰۱۵ روانه بازار کرد که اکنون به یک الگو برای سایر شرکت های تولید کننده گوشی تبدیل شده است. گوشی های هوشمند چینی همچون Mi Note 2 شیائومی و Mate 9 Pro هواوی دارای صفحه نمایش خمیده از دو طرف هستند و انتظار می رود که اپل هم آیفون سال آینده را با صفحه نمایش خمیده عرضه کند.

و اکنون نوبت به رونمایی از جدیدترین فناوری سامسونگ در بخش صفحه نمایش شده است: صفحه نمایشی با قابلیت انعطاف پذیری و خم کردن.

به احتمال زیاد، گوشی هوشمند انعطاف پذیر سامسونگ که احتمالا Galaxy X نام دارد، در سال ۲۰۱۷ میلادی رونمایی خواهد شد. اما دلیلی که می توان این تولید کننده را تاخیر در عرضه این محصول ترغیب کند، سود آورد بودن یا نبودن آن است.

۹۶۰x0

اگر چه این شرکت توانایی تولید انبوه گوشی های انعطاف پذیر در سال آینده را دارد، ولی مطمئن نیست که بازار تقاضای کافی برای چنین گوشی انعطاف پذیر و گران قیمتی را داشته باشد.

ولی سامسونگ به غیر از سود آوری، به موارد دیگری نیز فکر می کند. کافیست به عرضه گوشی Mi MIX شیائومی در ماه گذشته نگاهی بیندازید.

xiaomi-mi-mix

Mi MIX یک گوشی هوشمند مفهومی (کانسپت) بوده و در تعداد اندکی تولید شده است. بنابر این، شیائومی این گوشی را بدون قصد فروش پر تعداد روانه بازار کرده است. در عوض این شرکت چینی که لقب مقلد اپل را به دوش می کشد، می خواهد تا تصویر برند خود را در میان عموم مردم و مشتریان تقویت کند. Mi MIX یک گوشی بدون لبه بوده و به خاطر طراحی آینده نگرانه خود بازخورد های بسیار مثبتی را دریافت نموده است.

پس باید گفت که سامسونگ هم هدف مشابهی را در سر می پروراند: تقویت و احیای برند خود پس از فاجعه ای که توسط Note 7 به بار آمد.

به گفته کارشناسان شرکت Hyundai Securities، سامسونگ با عرضه گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود در سال ۲۰۱۷، بار دیگر پرچمداری گوشی های هوشمند را در بازار جهانی بر عهده می گیرد. این کارشناسان می افزایند: این پرچمداری به سامسونگ کمک می کند تا برند آسیب دیده خود را بازسازی کرده و تاثیرات منفی Note 7 را جبران نماید.

محققان Hyundai Securities پیش بینی می کنند که سامسونگ فقط قادر است بین ۱ تا ۳ میلیون واحد از این گوشی انعطاف پذیر را در سال بعد به فروش برساند. آن ها معتقدند که سود حاصل از فروش گوشی های انعطاف پذیر، چندان برای سامسونگ اهمیتی ندارد. بلکه هدف اصلی این شرکت، پیش گام شدن در بازار جهانی گوشی های هوشمند است که تاثیر مثبتی را روی برند آن خواهد گذاشت. در حال حاضر یک گوشی فوق انعطاف پذیر همان چیزی است که می تواند سامسونگ را به هدفش برساند.

سامسونگ پیش از این نیز شیرین کاری مشابهی را انجام داده بود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ گوشی هوشمند Galaxy Round را رونمایی کرد که آن نیز یک گوشی مفهومی بود. پس از آن نیز، گوشی G Flex شرکت LG به عنوان یک رقیب سرسخت معرفی و حتی تجاری سازی شد. در واقع Galaxy Round را می توان اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش خمیده به حساب آورد.

۹۶۰x01

گفته می شود: قیمت گوشی های منعطف، حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از گوشی های هوشمند خمیده (edge) فعلی با نمایشگر OLED گران تر خواهد بود. اگر چه ممکن است مشتریان سامسونگ به خاطر قیمت بالای گوشی هوشمند انعطاف پذیر از آن دلسرد شده و چندان استقبالی نشان ندهند، ولی این مشکل قرار نیست جاودانه باشد. سامسونگ تنها طی ۲ سال با انبوه سازی و افزایش توان نمایشگر های OLED انعطاف پذیر، توانست شکاف قیمتی موجود بین این فناوری را با محصولات قبلی به صورت چشمگیر کاهش دهد. بنابر این، ما فکر می کنیم که مشکل قیمت در گوشی های انعطاف پذیر آینده وجود نخواهد داشت.

سامسونگ زمانی گوشی هوشمند انعطاف پذیرش را روانه بازار می کند که رشد توسعه گوشی های هوشمند در جهان کند شده و برند ها در تمایز محصولات خود با رقیبانشان با دشواری های جدی رو به رو هستند. صفحه نمایش می تواند یک ملاک تمایز بزرگ باشد و شاید گوشی هوشمند منعطف سامسونگ در صنعت دستگاه های هوشمند روند تازه ای را به وجود بیاورد.

ارسال نظر