با WiFi Assist ترافیک داده ای گوشی خود را کنترل کنید

WiFi Assist در IOS 9.3 به شما کمک می کند تا میزان داده های مصرفی خود را مشاهده نمایید.

با WiFi Assist ترافیک داده ای گوشی خود را کنترل کنید

به گزارش کلیک، با افزایش استفاده مردم از اپل، امکانات بیشتری در نسخه بتای IOS 9.3 دیده شده است که یکی از جالب ترین آن ها WiFi Assist است. با این ویژگی جدید همه کاربران اپل می توانند میزان داده های مصرف شده را مشاهده خواهند کرد.
اگر شما دارای نسخه ios 9.3 هستید پس می توانید به قسمت تنظیمات بروید، بر روی بخش Cellular کلیک کنید و گزینه WiFi Assist را در آنجا پیدا کنید. با تیک زدن این ویژگی، کاربران می توانند میزان داده های مصرف شده را مشاهده کنند.
اگر این ویژگی گوشی خود را نمی شناسید پس باید بدانید که این ویژگی قبلاً در نسخه ios 9 ارائه شده است. به طوری که اگر اتصال وای فای شما ضعیف باشد، اتصال شبکه به سرویس همراه آیفون تغییر می کند.

wi-fi-assist-iphone-960x540

آن ویژگی با استقبال زیادی از طرف کاربران مواجه نشد زیرا به صورت خودکار و بدون اجازه بین دو شبکه تغییر می کرد و باعث کم شدن اعتبار گوشی یا افزایش مبلغ صورت حساب می شد. با به روز رسانی ios 9، این نسخه از یک ویژگی WiFi Assist بدون کسب اجازه برخوردار شد.

اوضاع واقعاً جدی شد به طوری که اپل مجبور شد یک سند شفاف سازی منتشر کند که در آن به این نکته که چگونگی روند کار این ویژگی و میزان مصرف داده توسط آن فقط کمی بیش تر از مصرف معمولی است، اشاره شده بود.
اپل اعلام کرده است که این مصرف داده در مواقع بسیار خاص فعال خواهد شد و اگر رومینگ داده شما روشن شود این ویژگی فعال نخواهد شد. همچنین، وقتی شما فایل صوتی یا ویدئویی را از نرم افزارهای ثالث پخش می کنید و وقتی در حال نصب محتوا در پس زمینه هستید، این ویژگی روشن نخواهد شد.
شرکت اپل معیارهای امنیتی زیادی را به کار گرفته است تا ویژگی WiFi Assist خود را بهبود دهد، زیرا مصرف کنندگان ناراضی زیادی وجود دارند که بر علیه این ویژگی یک دادخواست 5 میلیون دلاری در دادگاه مطرح کرده اند. درخواست دهندگان این شکایت ادعا کرده اند که آنها مقادیر زیادی از اعتبار خود را از دست داده اند و به آنها درباره این ویژگی خیلی دیر اطلاع داده شده است. مسئله دیگر این است که این مشکل به این خاطر به وجود آمده که این ویژگی بدون کسب اجازه و به طور خودکار عمل می کند. نکته دیگر این است که توضیحات ارائه شده توسط اپل درباره این ویژگی کافی نبوده و باید خسارات های وارد شده به این افراد متضرر جبران شود.

1007665_630x354
پرونده های قانونی زیادی علیه اپل در جریان است و این شکایت یکی از این موارد است. با انتشار توضیحات اپل در این زمینه، همچنان مشاهده می کنیم که اپل این ویژگی را نه تنها به حال خود رها نکرده است بلکه اقدامات اصلاحی را نسبت به آن اتخاذ کرده و فقط به حل مشاجره با شاکیان اکتفا نکرده است. اکنون شما نه تنها می توانید مصرف داده ها را خودتان روشن یا خاموش کنید، بلکه این به خودتان بستگی دارد که آیا مایل به استفاده از این گزینه باشید یا خیر.
بنابراین، اگر گزینه WiFi Assist شما فعال شده است یا به تازگی درباره آن اطلاع کسب کرده اید، به جای طرح شکایت از اپل، خودتان اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع: Theverge

ارسال نظر