گیمرها با فروشگاه Wii Shop خداحافظی کنند!

رسانه کلیک - شرکت نامدار نینتندو در سال میلادی ۲۰۱۹ رسما به فروشگاه Wii Shop خاتمه می دهد و این فروشگاه دیجیتالی برای همیشه بسته می شود.

گیمرها با فروشگاه Wii Shop خداحافظی کنند!

پیش از تاسیس و آغاز به کار فروشگاه جدید اینترنتی eShop، کاربران و دارندگان کنسول های شرکت نینتندو خریدهای خود را از طریق فروشگاه Wii Shop انجام می دادند. در ابتدای شروع فعالیت فروشگاه، شاهد فروش اولین سری بازی های کلاسیک کنسول مجازی بودیم که سپس محصولات اورجینال دیجیتالی دیگری به آن افزوده شد.

حال بر اساس جدیدترین بیانیه شرکت نینتندو که توسط شعبه ژاپنی منتشر شده است، کاربران کنسول های این شرکت (به جز نینتندو سوییچ) باید با فروشگاه Wii Shop خداحافظی کنند چرا که رسما فعالیت این فروشگاه در روز ۳۱ ژانویه سال میلادی ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ماه سال ۹۷) به پایان می رسد. همچنین کاربران و دارندگان کنسول های Wii و Wii U از روز ۲۷ مارس سال میلادی آینده (۷ فروردین ماه سال ۹۷) نمی توانند حساب های کاربری خود را شارژ و امتیازاتی را به آن اضافه (Wii Points) کنند.

پس از پایان فعالیت فروشگاه دیجیتالی Wii Shop، کاربران به مدت محدود و به کمک برنامه انتقال Wii U (Wii U transfer app) قادر به دانلود مجدد بازی های دو سرویس کنسول مجازی و WiiWare هستند. اما توصیه ما به شما عزیزان این است که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، پیش از تاریخ مذکور تمامی بازی های مورد نظر خود را دریافت کنید. به هر حال، هنوز بیش از یک سال به ادامه فعالیت فروشگاه Wii Shop باقی مانده و فرصت زیادی برای دانلود و نگه داری فایل های مورد نیاز دارید.

فروشگاه Wii Shop

بر هیچکس پوشیده نیست که تا به اینجای کار عملکرد کنسول جدید هیبریدی شرکت نینتندو یعنی Nintendo Switch بی نظیر بوده اما این دلیل قانع کننده ای نیست که سازندگان به پشتیبانی خود را از کنسول های قدیمی پایان دهند. به نظر می رسد شرکت نینتندو تمام تمرکز خود را بر روی توسعه و بهبود فروشگاه eShop قرار داده چرا که بزودی بازی های جدیدی نیز به آن اضافه می شوند. همچنین طبق همکاری نینتندو با استودیوی Playdead، بزودی طرفداران و کاربران نینتندو سوییچ می توانند به تجربه بازی محبوب و دوست داشتنی Inside بر روی کنسول خود بپردازند. برای مشاهده جزئیات و اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

در حال حاضر، فروش کنسول نینتندو سوییچ در ایالات متحده آمریکا از فروش دو کنسول نامدار ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ پیشی گرفته و این دستگاه به مدت دو ماه متوالی لقب پرفروش ترین کنسول آمریکا را از آن خود کرده است. اگرچه طبق نظر تحلیل گران موسسه آماری NPD یکی از دلایل مهم فروش بالای نینتندو سوییچ، عرضه بازی های ویدیویی Splatoon 2، Mario Kart 8 و Legend of Zelda: Breath of the Wild است.

ارسال نظر