ادعای جنجالی ویکی لیکس در مورد هک گسترده پیام رسان ها توسط CIA

روز گذشته یک مقام اطلاعاتی آمریکا در مورد افشاگری «ویکی‌لیکس» اظهار کرد که عملکرد سایت ویکی لیکس قوی تر از افشاگری های «ادوارد اسنودن»، پیمانکار اسبق سازمان سیا بوده است.

ادعای جنجالی ویکی لیکس در مورد هک گسترده پیام رسان ها توسط CIA

به گزارش کلیک ، یک مقام اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه افشاگری سایت «ویکی‌لیکس» درباره جاسوسی سیا از شهروندان این کشور را که از طریق ابزارهای مختلف انجام می شد را از آنچه « ادوارد اسنودن »، پیمانکار اسبق سازمان سیا درباره جاسوسی از شهروندان آشکار کرد، مهم‌تر دانسته است.

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس دوباره خبرساز شده است، این سایت روز سه‌شنبه هزاران قطعه سند و فایل را منتشر کرد که نشان می‌دهد سیا از ابزارهای مختلف برای هک گوشی‌های هوشمند، سیستم‌های عامل رایانه‌ها، برنامه‌های ارتباطی و تلویزیون‌های اینترنتی استفاده می‌کند که در بین این اپلیکیشن ها نام تلگرام نیز به چشم می خورد.

پایگاه ویکی‌لیکس، این افشاگری را بزرگترین مورد انتشار اسناد محرمانه از سازمان سیا می داند و گفته است که اسناد جدید نشان می‌دهند سیا از بدافزارهای برای هک کردن گوشی‌های هوشمند و تبدیل کردن برخی از تلویزیون‌ها به میکروفون‌های مخفی استفاده می‌کند.

یک سخنگوی سازمان سیا به درخواست روزنامه وال‌استریت‌ژورنال برای اظهارنظر درباره صحت ادعاهای ویکی‌لیکس پاسخ نداده است.این مقام اطلاعاتی آمریکا به این رسانه گفت که افشاگری‌های جدید عملیات گردآوری اطلاعات که کماکان تداوم دارد، را به خطر خواهد انداخت. وی همچنین گفت که اسناد جدید بسیار مهم‌تر از مواردی هستند که ادوارد اسنودن، پیمانکر سابق سیا قبلاً درباره جاسوسی از شهروندان افشا کرده بود.

ادوارد اسنودن، پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی امریکا از ژوئن ۲۰۱۳ برخی اسناد طبقه‌بندی شده درباره‌ی فعالیت‌های گسترده جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا منتشر کرد. افشاگری های او غوغای زیادی به پا کرد و باعث شد او

بر اساس بخشی از این اسناد، آژانس امنیت ملی امریکا، مکالمه‌های ضبط شده تلفنی میلیون‌ها شهروند امریکا و دیگر کشورهای جهان و همچنین رهبران سیاسی آنها را جمع‌‌آوری می‌کند.روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با مقایسه افشاگری‌های اسنودن با ویکی‌لیکس نوشته اسنودن شرکت‌هایی که به آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی کمک می‌کرد و همچنین اهداف این جاسوسی‌ها را آشکار کرده است در حالی که افشاگری ویکی‌لیکس جزئیات فنی درباره چگونگی انجام این جاسوسی‌ها را آشکار می‌کند.

ارسال نظر