آیا Avast شرکت AVG را خواهد خرید؟

شرکت Avast  قصد دارد با هزینه‌ای بالغ بر ۱٫۳ بیلیون دلار سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی شرکت AVG انجام دهد.

آیا Avast شرکت AVG را خواهد خرید؟

به گزاش کلیک، زمانی که صحبت از نرم‌افزارهای آنتی ویروس رایگان می‌شود، نام‌های زیادی به ذهن می‌رسند که از مهم‌ترین آن‌ها Avast و AVG هستند. هر دو شرکت به عنوان رقیبانی بزرگ در این عرصه به حساب می‌آیند، اما با خبری که جدیدا شنیده شده است به نظر می‌رسد دیگر رقابتی بین این دو وجود نداشته باشد. آن طور که از خبرها پیدا است شرکت Avast قصد دارد با هزینه‌ای بالغ بر ۱٫۳ بیلیون دلار سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی شرکت AVG انجام دهد.

این معامله به صورت کاملا نقدی انجام خواهد شد و سرمایه‌گذاران شرکت AVG از هر سهم مبلغ ۲۵ دلار دریافت خواهند کرد و گفته می‌شود این مبلغ ۳۰ درصد بیشتر از قیمت فعلی هر سهم در این شرکت است. به نظر می‌رسد که شرکت های Avast و AVG قرار نیست با یکدیگر ادغام شوند و هر دو شرکت با وجود تغییرات جدید هم‌چنان به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهند داد و به صورت جداگانه نرم‌افزارهای خود را منتشر می‌کنند. بنابراین کاربران AVG می‌توانند مطمئن باشند که باز هم آنتی ویروس مورد علاقه خود را با همین نام دریافت خواهند کرد.

Gary Kovacs، مدیرعامل AVG، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر این عقیده‌ایم که همکاری با Avast که شرکتی خصوصی و کاملا مجهز است باعث رشد AVG خواهد شد و کمک خواهد کرد تا این شرکت با سرعت بیشتری به اهداف خود دست یابد. از طرف دیگر این سرمایه‌گذاری بیشترین منافع را برای سهامداران ما به همراه خواهد داشت. این قرارداد جدید این امکان را فراهم می‌کند تا با افزایش سرعت در سرمایه‌گذاری، به رشد سریع‌تری در بازار دست یابیم و هم‌چنان به روند ارائه راه‌حل‌های جامع و ساده به مشتریان خود ادامه دهیم.

با این اوصاف، چنانچه همه چیز به خوبی پیش برود این معامله تا اواخر امسال بین ماه‌های سپتامبر و اوکتبر انجام خواهد شد.

ارسال نظر