نسل جدید لپ تاپ های مایکروسافت با عمر شارژ باورنکردنی از راه می‌رسد!

رسانه کلیک - سال گذشته مایکروسافت به معرفی لپ تاپ های ویندوزی با پردازنده ARM پرداخت که به ادعای این شرکت شارژدهی فوق‌العاده آنها دنیای لپ‌تاپ‌ها را دگرگون خواهد کرد.

نسل جدید لپ تاپ های مایکروسافت با عمر شارژ باورنکردنی از راه می‌رسد!

مایکروسافت در جریان معرفی لپ‌تاپ‌های خود که مجهز به پردازنده ARM بوده‌اند، از همکاری با کوالکام خبر داد و اعلام کرد که به‌زودی این لپ‌تاپ‌ها به بازار عرضه خواهند شد، اما نکته‌ای که این کمپانی بیشترین تأکید را روی آن داشت، عمر باتری و شارژدهی فوق‌العاده این دستگاه ها بود و از این ویژگی به‌عنوان برگ بنده خود در بازار پررقابت لپ‌تاپ‌ها یاد کرد.

حال پس از گذشت چند ماه مجددا این سری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی بر سر زبان‌ها افتاده است و مایکروسافت در نشست خبری مشترکش با کوالکام از عرضه لپ تاپ های ویندوزی مجهز به پردازنده ARM در ماه دسامبر (آذرماه) به بازار خبر داده است. این شرکت در نشست خبری خود درباره شارژدهی این لپ‌تاپ‌ها نیز اطلاعات بیشتری داده و اعلام کرد که عمر باتری این دستگاه‌ها به چند روز می‌رسد و دیگر نیازی به حمل مداوم شارژر لپ‌تاپ توسط کاربران نیست.

پیت برنارد ، سخنگوی مایکروسافت در این نشست اعلام کرد که باتری فوق‌العاده قدرتمند این سری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی مایکروسافت تمام قواعد بازی در بازار لپ‌تاپ‌ها را برهم می‌زند و این برگ برنده مایکروسافت خواهد بود.

برنارد درباره تست این لپ‌تاپ‌ها در مصاحبه با ZDNet گفت: «کاربران منتخب، این لپ‌تاپ‌ها را امتحان کرده‌اند و همگی از مشکل فنی تعیین میزان باتری باقی‌مانده گلایه داشتند، اما مشخص شد که دستگاه ایرادی نداشته بلکه شارژدهی دستگاه بالاتر از حد انتظار بوده است؛ به همین دلیل کاربران تصور می‌کردند که لپ‌تاپ میزان باقی‌مانده باتری را اشتباه نشان می‌دهد».

با تمام این تفاسیر، مایکروسافت هنوز جزئیات بیشتری از نخستین نسل از لپ تاپ های ویندوزی با پردازنده ARM خود را اعلام نکرده و احتمالا باید تا یک ماه دیگر منتظر جزئیات بیشتر از این لپ‌تاپ‌ها با باتری فوق‌العاده‌شان بمانیم.

ارسال نظر