ویندوز 10 هم نتوانست روند نزولی فروش رایانه های شخصی را متوقف کند

بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند که شاید ویندوز 10 بتواند جان تازه ای به وضعیت فروش رایانه های شخصی که مدت هاست میزان فروش آن به شدت کاهش یافته،ببخشد.

ویندوز 10 هم نتوانست روند نزولی فروش رایانه های شخصی را متوقف کند

اما به گزارش کلیک، به نظر می رسد که ویندوز 10 هم نتوانسته کاری انجام دهد.به گزارش کلیک،طبق برآورد موسساتGartner و IDC ، فروش کامپیوتر در سه ماهه ی سوم بین 7.7 تا 10.8 درصد کاهش یافته ، نکته ی جالب اینجاست که این اتفاق در حالی افتاده که ویندوز جدید وارد بازار شده و این موضوع بسیار عجیب است. تحلیلگران همچنان در حال بررسی علت این مسئله هستند.

فروش رایانه های شخصی در ماه های اخیر به شدت دچار بحران شده، به نظر نمی رسد کسی به دنبال خرید لپ تاپی برود که فقط سیستم عامل جدیدی بر روی آن نصب شده باشد. مسئله ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که اگر کسی به دنبال خرید رایانه های شخصی جدید نرود صنعت واقعا دچار مشکل خواهد شد.

کارشناسان معتقد که پلتفرم جدید تنها عامل نزول وضعیت فروش کامپیوتر های شخصی نیست، بلکه آن ها رکود اقتصادی را یکی از عوامل دخیل در این موضوع می دانند. به هر حال کارشناسان همچنان در حال بررسی این مشکل هستند و امیدوارند که به زودی بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

موسسه ی گارتنر، لیستی از شرکت های فعال در زمینه ی تولید رایانه های شخصی به همراه میزان فروش آن ها منتشر کرده که در این بین شرکت لنوو توانست با کسب 20.3 درصد از سهم بازار، در رتبه ی نخست این رده بندی جای گیرد.

gartner-pc-market-share-q3-2015

idc-pc-market-share-q3-2015

منبع: gl1

ارسال نظر