ویندوز ۱۰ رکورد ۴۰۰ میلیون نصب را شکست

به تازگی شرکت مایکروسافت، غول نرم افزاری جهان رکوردی را اعلام نمود که نقطه عطفی در دنیای سیستم عامل ها محسوب می شود.

ویندوز ۱۰ رکورد ۴۰۰ میلیون نصب را شکست

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در حاضر ویندوز ۱۰ بر روی ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال در سراسر دنیا نصب شده است که این خبر در نوع خود نقطه عطفی در دنیای سیستم عامل ها محسوب می شود. دستگاه های فعال به عنوان دستگاه هایی تعریف می شوند که از ۲۸ روز گذشته تاکنون فعال بوده اند. گفتی است از زمانی که تعداد نسخه های نصب شده ویندوز ۱۰ در ماه می به ۳۰۰ میلیون رسید، روند رشد این نسخه از ویندوز نیز اندکی کند شد. اما باید این نکته را در نظر داشت که این آمار مربوط به نصب ویندوز ۱۰ بر روی تمام پلتفرم ها است. از جمله کامپیوترهای دسکتاپ، تبلت ها، گوشی های هوشمند، Surface Hub ها، کنسول های ایکس باکس وان و حتی هدست های هولو لنز .

هدف اصلی شرکت مایکروسافت این است که بتواند تعداد دستگاه هایی که ویندوز ۱۰ بر روی آن ها نصب شده است را تا سال ۲۰۱۸ به یک بیلیون برساند. اما از آن جایی که چنین چیزی دست نیافتنی و غیر واقعی است به نظر می رسد این شرکت باید طی بیانیه ای این حرف خود را پس بگیرد.

با تمام این اوصاف مایکروسافت هنوز هم برای رسیدن به تعداد ۱ بیلیون نسخه نصب شده بر روی سیستم کاربران چشم طمع دارد و پیش بینی می کند که می تواند به این آمار دست یابد اما از طرفی خود را متعهد نمی داند که رسیدن به این هدف در چنین بازه زمانی امکان پذیر باشد.

در میان بیانیه ها و اخبار منتشر شده، این شرکت اعلام کرد که کسانی که عضو برنامه آزمایشی Windows Insider هستند به زودی خواهند توانست نسخه Redstone2 و مرورگر به روز شده Edge را دریافت نمایند.

طبق اخبار اعلام شده از طرف مایکروسافت، به زودی تغییرات زیادی در ساختار امنیتی مرورگر ویژه این شرکت به وجود خواهد آمد. این ویژگی سبب خواهد شد تا به صورت بالقوه کدهای مخرب در مکانی به نام Containerها ایزوله شوند به طوری که بر روی کل شبکه تاثیر نگذارند.

ارسال نظر