مایکروسافت طراحی سیستم جست و جوی ویندوز 10 را تغییر می دهد

رسانه کلیک - تلاش های جدید مایکروسافت نشان از تغییر نحوه کاربری سیستم جست و جوی ویندوز 10 دارد. بر همین اساس، مایکروسافت قصد دارد تا سیستم جست و جوی سیستم عامل اختصاصی خود را شبیه به macOS کند.

مایکروسافت طراحی سیستم جست و جوی ویندوز 10 را تغییر می دهد

طراحی جدید سیستم جست و جوی ویندوز 10 در آخرین بیلد بتای منتشر شده از این سیستم عامل رویت شده است. در این بیلد، نوار جست و جوی دستیار هوشمند کورتانا حذف شده و به جای آن یک نوار شناور برای جست و جو اضافه شده است.

این قابلیت اولین بار توسط یک وبلاگ ایتالیایی به نام Aggiornamenti Lumia کشف شده است. قابلیت یاد شده شباهت بسیار زیادی به سیستم جست و جوی شناور ارائه شده در مک او اس دارد و قرار است در آپدیت های بعدی برای کاربران عمومی این سیستم عامل عرضه شود.

تفاوت اصلی سیستم جدید جست و جوی ویندوز 10 با سیستم قدیمی به حذف نوار کورتانا و جایگزینی آن با یک نوار شناور خلاصه می‌شود. سیستم جدید جست و جوی ویندوز 10 تمامی موارد گوناگون در این سیستم عامل، از موارد ثبت شده در منوی استارت گرفته تا جست و جوی کلمات و عبارات گوناگون در اینترنت را شامل می‌شود.

کاربران می‌توانند از طریق دکمه ترکیبی Windows + S به سیستم جدید جست و جوی ویندوز 10 دسترسی داشته باشند.

سیستم جدید جست و جوی ویندوز 10 وابستگی بیشتری به صفحه کلید و تایپ دارد؛ همین مسئله می‌تواند نشانه ای از تلاش این شرکت برای افزایش تعداد کلیدهای میانبر در آپدیت های بعدی ویندوز 10 به حساب آید.

گفتنی است؛ مایکروسافت در حال حاضر این قابلیت را برای کاربران تست کننده منتشر کرده و قرار است در آینده ای نزدیک آن را به صورت عمومی از طریق آپدیت های ویندوز 10 منتشر کند.

علاوه بر این، هنوز معلوم نیست که این کمپانی چه زمانی از سیستم جدید جست و جوی ویندوز 10 رونمایی می‌کند. با این حال کاربران از همین حالا می‌توانند با نصب برخی از اپلیکیشن های متفرقه از قابلیت های مشابه با این نوار جست و جو بهره مند شوند.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر