آپدیت جدید ویندوز ۱۰ دارای سیستم ردیابی چشمی و واقعیت ترکیبی است

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت در نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ اعلام کرد که ۱۷ اکتبر، جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ دارای سیستم ردیابی چشمی و واقعیت ترکیبی است

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که در تاریخ ۱۷ اکتبر برابر با ۲۵ مهر، نسخه Creators Update ویندوز ۱۰ در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. گفته می‌شود در این آپدیت، شاهد تغییرات محسوسی نخواهیم بود اما از معدود تغییرات هیجان‌انگیز این نسخه می توان به اضافه شدن واقعیت ترکیبی اشاره کرد، که افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از هدست های ارزان‌قیمتی مانند Dell, HP, Lenovo و ASUS از این قابلیت استفاده کنند.

آن دسته از افرادی که هدست ندارند، می‌توانند از طریق Mixed Reality Viewer به صورت دو بعدی، از این قابلیت جذاب استفاده کنند.

به گفته معاون اجرایی مایکروسافت، در جدیدترین آپدیت این نسخه، از سیستم ردیابی چشمی استفاده می‌شود که در حال حاضر در دست بررسی است. این سیستم برای کسانی کاربرد دارد که به بیماری لوژیگر مبتلا هستند و نمی‌توانند از اندام خود برای کار با دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

متأسفانه ویژگی Timeline این شرکت تا تاریخ انتشار این آپدیت، آماده نمی‌شود. ویژگی Timeline مایکروسافت همانند ویژگی Handoff شرکت اپل به شما این فرصت را می‌دهد تا کارهای خود را از هر دستگاهی که شروع کرده‌اید، در دستگاه‌های دیگر آن را ادامه دهید. البته این ویژگی تنها مختص به نرم‌افزار مایکروسافت نیست، بلکه سیستم عامل‌های دیگر مانند اندروید و iOS نیز می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

لازم به ذکر است؛ جدیدترین آپدیت ویندوز سیستم Windows Fluent Design System را هم در بر می گیرد که برای بهبود طراحی شکل و ظاهر ویندوز و نرم‌افزارهای آن موثر است.

ارسال نظر