موبایل های ویندوزی به تاریخ پیوست!

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت غول تکنولوژی، سرانجام خبری که شاید برای بسیاری تلخ باشد را منتشر کرد؛ موبایل های ویندوزی به تاریخ پیوست.

موبایل های ویندوزی به تاریخ پیوست!

مدت مدیدی است که بازار موبایل‌های ویندوزی از رونق افتاده و مایکروسافت مانند دیگر برندها در صنعت تلفن‌های هوشمند قوی عمل نمی‌کند. حال این شرکت طی ارسال توئیت‌های مختلف اعلام کرده که تولید موبایل‌های ویندوزی به طور کامل متوقف می‌شود.

به گفته این شرکت، باگ و ایرادهای نرم‌افزاری این مدل موبایل‌ها آپدیت می‌شود، اما سخت‌افزار و دستگاه‌های جدیدی که با این سیستم‌ عامل کار کند، دیگر تولید نمی‌شود. طی توئیت های متفاوت این شرکت، مایکروسافت اعلام کرد موبایل های ویندوزی جدیدی تولید نمی‌شود، اما از مدل‌های پیشین همچنان پشتیبانی می‌شود.

گمان می‌رود حتی اگر مایکروسافت پشتیبانی از تلفن‌های هوشمند خود را ادامه دهد، شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، دیگر از این پلتفرم پشتیبانی نکنند و طرفداران جان‌سخت ویندوز مجبور می‌شوند به iOS و یا اندروید روی بیاورند. طی سال‌های اخیر و در رقابت تنگاتنگ شرکت‌های مختلف با یکدیگر و با شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، مایکروسافت آنچنان که باید و شاید در جذب این شرکت‌ها موفق عمل نکرد و به آن جایگاهی که طرفدارانش انتظار داشتند، نرسید.

لازم به ذکر است؛ بر اساس توئیت های منتشر شده، بسیاری بر این باورند که مایکروسافت تصمیم دارد تلفن‌های هوشمند مدل Surface را تولید نکند. این مدل به دلیل طراحی و مشخصات جذابی که دارد هم شرکت‌های بزرگ و هم افراد عادی را هدف قرار داده است.

ارسال نظر