امکان شارژ وایرلس آیفون ها از سال 2017

اپل برای تولید تکنولوژی جدید شارژ وایرلس با شرکایی در آمریکا و آسیا همکاری می کند. این تکنولوژی می تواند تا سال دیگر روی دستگاه های موبایل اپل پیاده سازی شود.

امکان شارژ وایرلس آیفون ها از سال 2017

به گزارش کلیک، اپل به دنبال فناوری جدیدی است که می تواند آیفون ها و آیپد ها را دور از منبع تغذیه و پریز برق شارژ کند، البته جزئیات این تکنولوژی مشخص نیست. شرکت سازنده آیفون قصد دارد محدودیت های تکنولوژی مانند از دست دادن شارژ تلفن را از راه دور رفع کند.

در حالی که آیفون و آیپد بیش از سه چهارم سود اپل را در بر می گیرند، این تکنولوژی می تواند این دو دستگاه را پیشرفته تر هم بکند. سامسونگ، سونی و گوگل رقیبان اپل هستند که هم اکنون تلفن های هوشمندی با قابلیت شارژ وایرلس ارائه کرده اند اما تلفن های آن ها همچنان احتیاج دارند که نزدیک به منبع انرژی باشند. کارآمدی انتقال شارژ در آن ها با فاصله از فرستنده کاهش می یابد، یعنی شارژ شدن گوشی بیشتر طول می کشد.

تکنولوژی در حال تولید

در سال 2010 اپل پتنت اختراعی را گرفت که نشان دهنده طرح و مفهوم استفاده از کامپیوتر شخصی iMac به عنوان یک هاب برای شارژ وایرلس در فاصله بک متری بود. این کار با استفاده از تکنیکی به نام تشدید مغناطیسی نزدیک به میدان انجام می شد. حالا هم اپل از تکنیکی مشابه به نام induction استفاده می کند تا ساعت اپل را با فاصله میلیمتری از منبع تغذیه اش شارژ کند. حق امتیاز دیگر اپل روشی برای ساخت قاب های آلومینیمی گوشی بود که به موج های رادیویی اجازه می داد از آن عبور کنند. تکنیکی که مشکل قرار گرفتن فلز سر راه سیگنال های ارسالی را حل می کرد. اپل قبلا نشان داده اشتیاقی به تکنولوژی های شارژی ندارد که هنوز احتیاج به وصل کردن دستگاه به منبع تغذیه دارند زیرا این روش ها آسودگی زیادی به همراه ندارند.

شرکت های برودکام و کوالکام از جمله شرکت هایی هستند که در حال کار بر روی تکنولوژی و استاندارد های شارژ وایرلس هستند. برودکام یک قطعه ارائه می کند که از 3 استاندارد تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی می کند در حالی که کوالکام دو عدد از این فناوری ها را پشتیبانی می کند و سال گذشته اعلام کرده که با اتصال آنتن انرژی به قاب گوشی روشی برای کنار زدن مشکل تداخل فلز در هنگام شارژ تولید کرده است.

منبع : msn

ارسال نظر