نقد و بررسی شارژر بی‌سیم Choetech

شارژر های بی‌سیم برای سهولت بیشتر کاربران ساخته شده‌اند، اما اساساً نام تجاری آن‌ ها تحت عنوان بی‌سیم، گمراه‌کننده است؛ آن‌ها بی‌ سیم نیستند!

نقد و بررسی شارژر بی‌سیم Choetech

کلیک- نکته این است که گرچه این محصولات واقعاً بی‌سیم نیستند، اما تا زمانی که به سهولت کار می‌انجامند، این مسئله چندان اهمیتی ندارد! آن‌ ها برای ذخیره وقت و تلاش روزمره شما برای به پریز زدن وسیله به وجود آمده اند و کارتان را راحت می‌کنند. آن‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که به جای اتصال شارژر خود به پریز برق، با قرار دادن تلفن همراهتان روی یک صفحه آن را شارژ کنید. در عمل تفاوت ناچیز است، اما زمانی که هزاران بار در طول عمرتان از آن‌ استفاده می‌کنید، این مقدار به چشم می‌آید.
بعد از استفاده فراوان و متعدد از شارژر های بی‌سیم در طول سال 2015، تصور می‌کنم آن‌ها در واقعاً محصولی هستند که ارزش توجه را دارند. بله، بحث غیرضروری بودن آن‌ها صد درصد غیر قابل‌ انکار است؛ هرچند فکر نمی‌کنم این خط فکری برای ارزیابی یک شارژر به عنوان یک محصول، چندان کارایی داشته باشد. از همه این‌ ها که بگذریم، گستره عظیمی از فناوری‌ ها غیرضروری هستند. این که شما یک جفت هدفون دارید، مانع این نیست که یک جفت راحت‌تر از آن، یا یک نمونه قوی‌ تر در انتقال صدا را تهیه کنید. این موج جدید شارژر های بی‌سیم باید با در نظر گرفتن این که آیا باعث تسهیل تجربه شارژ کردن می‌شوند یا نه، مورد قضاوت قرار بگیرند؛ نه این که صرفا در مورد الزام استفاده از آن ها بحث شود.
این چیزی است که ما را به شارژر سریع 3 مداره بی‌سیم از Choetech نزدیک می‌کند. این شارژر در ابتدا برای استفاده گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 طراحی شده بود؛ هرچند با هر دستگاهی که از سیستم Qi بهره مند باشد، سازگار است. این شارژر سه مداره تقریباً هم‌قیمت شارژر بی سیم Qi خود سامسونگ است. این شارژر رقیبی برای محصول اصلی است و در ادامه این بررسی نیز با همین دید رقابتی به آن نگاه می شود.

این شارژر در یک جعبه مقوایی استاندارد با پوشش خارجی سفید بسته‌ بندی شده است. وقتی پوشش خارجی را کنار بزنید، بسته مقوایی را خواهید دید. این بسته در قسمت بالا دریچه‌ای برای باز کردن دارد. در داخل، شارژری به همراه یک میکرو یو اس بی و کابل یو اس بی قرار گرفته است و خبری از پریز AC نیست. یک دفترچه ارتباط با Choetech محتویات جعبه را کامل می‌کند.
ابعاد خود شارژر، 120*70*10.6 میلی‌متر با وزن 6.4 اونس است؛ که از طریق میکرو یو اس بی و کابل یو اس بی یک متری موجود در بسته به وسیله مورد نظر شما متصل می‌شود. ظاهر این شارژر مستطیلی است، هرچند که گوشه‌ های گرد و مخروطی دارد که آن را شبیه نمونه کوچکی از گوشی‌ های هوشمند اندرویدی می‌کند. ساختار آن از پلاستیک مشکی‌ رنگ هموار ساخته شده است و سطح خارجی آن از ترکیبات کائوچویی است. دو قسمت با نوار فلزی نقره‌ای درخشانی که لبه شارژر را در بر گرفته است، تفکیک شده‌اند. بسته به جهت قرارگیری، چراغ نمایشگر شارژر در گوشه بالا سمت چپ یا پایین سمت راست قرار گرفته است. این چراغ مربعی کوچک زمانی که 3 مدار در حال شارژ یک دستگاه هستند، آبی می‌شود و در غیر این صورت خاموش می‌ماند. ورودی میکرو USB، با توجه به جهتی که کاربر شارژر را قرار داده است، در انتهای بالایی یا پایینی دستگاه قرار گرفته است. نهایتاً، در وسط سطح کائوچویی شارژر، 3 مدار داخلی شارژ کننده به وسیله مجموعه‌ای از شیارها، که به کاربر کمک می‌کنند تا مرکز پلتفرم شارژ کننده را تشخیص دهد، قرار گرفته‌اند.
برای امتحان، ما این 3 مدار را در یک لپ‌تاپ Asus Ux21 Ultra Slim با USB قطع کردیم، هرچند دلیلی برای این که نمی‌توان یک USB پریز برق را به این 3 مدار متصل کرد، وجود ندارد. با توجه به این که ایده اصلی فروش 3مداره‌ها قابلیت شارژ سریع در S6 Edge Plus و Note 5 بوده است، ابتدا سرعت را مورد ارزیابی قرار دادیم تا ببینیم واقعاً منظور از سرعت چیست. بعد از چندین بار قرار دادن یک S6 Edge Plus روی صفحه شارژ، یک دقیقه‌ای به آن رسیدیم، متوجه شدیم که این 3 مداره دستگاه را به سرعت شارژ می‌کند؛ و زمان شارژ به شکل قابل‌توجهی کوتاه‌تر از شارژر های سرعتی استاندارد دیگر است. هرچند با این آزمایشات معمول نتوانستیم تفاوتی بین شارژر سرعتی اصلی سامسونگ و این دستگاه قائل شویم و حدس می‌زنیم این تفاوت در صورت وجود، ناچیز باشد.
پس با تأیید بر عملکرد اصلی شارژ سریع، به ارزیابی طراحی کلی 3 مداره‌ها پرداختیم. در ابتدا، می‌توانید دستگاهتان را به صورت افقی یا عمودی روی این شارژر قرار دهید تا ارتباط لازم برای شارژ برقرار شود. دستگاه موبایل را به شکل افقی و عمودی و در زوایای مختلف روی صفحه شارژ قرار دادیم و به جز موارد عجیبی که ارتباط برقرار نمی‌ شد، در اکثر موارد مشکلی وجود نداشت. اگرچه یکی از بزرگ‌ ترین مشکلاتی که در صفحات شارژر بی سیم دیده می‌شود حساسیت نسبت به جهت قرارگیری دستگاه است، اما این نکته مثبتی به شمار می رود. گرچه مرکزیت دستگاه درهرصورت باید کم‌ و بیش منطبق بر مرکزیت صفحه شارژ قرار بگیرد، اما با توجه به شیار های تعبیه شده مشخص روی صفحه کائوچویی شارژر، این قرارگیری کار دشواری نیست.
از نظر اساس زیبایی، 3مداره‌ها صیقلی و سبک، اما بادوام و بدون علامت روی بدنه‌شان، به جز روی سطح پلاستیکی زیرین که چندان در دید نیست، هستند. این موضوع در کنار طرح مشکی و کرومی، باعث می‌شود در بازار برجسته باشد. طول میکرو یو اس بی و کابل آن نیز مناسب به نظر می‌رسد. یکی از عواملی که در آزمایشات مشخص شد، این بود که با قرار گرفتن اس 6 اج پلاس روی صفحه شارژر، چراغ نشان‌گر آبی به جز در زاویه دید خیلی کم، بی‌ استفاده می‌شد. این مسئله به سادگی در اثر بزرگی موبایل ایجاد می‌شد که کل صفحه 3 مداره را می‌پوشاند. این نکته با وجود علامت شارژ بی‌سیم که در حین شارژ روی صفحه موبایل ظاهر می‌شود، مسئله مهمی نیست اما باید موردتوجه واقع شود.
به‌ طورکلی شارژر بی‌سیم 3 مداره هرچند که محصول خوبی باشد، هنوز یک تازه وارد در بازار رو به رشدی است که در آن محصول رسمی سامسونگ کارکردی مشابه و در نظر ما با ظاهری شکیل‌ تر دارد. چه 3 مداره‌ها را ترجیح بدهید چه خیر، طراحی مستطیلی یا دواری که سامسونگ ارائه کرده است، به سلیقه شما بستگی دارد. به‌ هر حال به طور قطع، این شارژر باعث شارژ روزانه راحت‌ تر دستگاه‌ هایی می‌شود که از سیستم Qi برخوردار هستند؛ به‌ خصوص با توجه به قابلیت شارژ سریع، برای کسانی که از گلکسی اس 6 اج پلاس یا نوت 5 استفاده می کنند.

ارسال نظر