ربات‌ها زنان را بیشتر از مردان بیکار می کنند!

رسانه کلیک - در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و همچنین اتوماسیون بسیار از افراد بیکار شده اند. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، ربات‌ها زنان را بیشتر از مردان بیکار می کنند.

ربات‌ها زنان را بیشتر از مردان بیکار می کنند!

اجلاس سران مجمع جهانی اقتصاد امروز در شهر داووس سوئیس آغاز شد. یکی از گزارشات ارائه شده در این اجلاس به تاثیر ربات‌ها و اتوماسیون بر روی بیکاری افراد می پردازد.

این گزارش که بیکاری افراد توسط اتوماسیون صنعتی را مورد بررسی قرار داده به آمار جالبی دست پیدا کرده است. بر اساس این گزارش تا سال 2026 نزدیک به 1.4 میلیون نفر در آمریکا شغل خود را به خاطر ربات‌ها و اتوماسیون از دست می دهند. از این افراد، زنان سهمی برابر با 57 درصد خواهند داشت.

نویسنده این گزارش می گوید:

در حال حاضر تبعیض جنسیتی در محل کار به وضوح قابل مشاهده است. با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، در سال های آینده این تبعیض افزایش خواهد یافت که بیکاری بیشتر زنان توسط ربات‌ها را در پی دارد.

محققان برای دستیابی به این آمار از شیوه جدیدی استفاده کرده اند. بر اساس این روش، اطلاعات 50 میلیون شغل به صورت آنلاین جمع آوری شده که مربوط به 15000 مهارت مختلف افراد است. از میان اطلاعات، 958 شغل منحصر به فرد پیدا شد.

زنان

محققان این 958 شغل را بر اساس تحصیلات، مهارت های کاری، تجربه کاری و فعالیت های کاری دسته بندی کردند. سپس توسط آمار کار ایالات متحده آمریکا به بررسی تاثیر ربات‌ها و اتوماسیون بر روی بیکاری افراد پرداختند.

این گزارش نکات مثبتی را نیز نشان می دهد. 95 درصد از افرادی که بالاترین ریسک بیکاری مربوط به آن هاست می توانند با بازنگری کافی از طریق آموزش و پرورش به کار با کیفیت بالاتر و حقوق بیشتر دسترسی پیدا کنند.

اگر دولت آمریکا در کشور خود بازنگری انجام ندهد، تنها 2 درصد از این افراد در موقعیت های جدید مشغول به کار خواهند شد.

ارسال نظر