بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا ساخته خواهد شد

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در ایالت استرالیای جنوبی استرالیا تا پایان سال میلادی جاری احداث خواهد شد. این مزرعه دارای ۳٫۴ میلیون پانل خورشیدی و ۱٫۱ میلیون باتری برای ذخیره سازی انرژی است و می تواند برق ده ها هزار خانه را تأمین کند.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا ساخته خواهد شد

به گزارش کلیک ، پیش بینی می شود این مزرعه عظیم خورشیدی تا پایان سال جاری تکمیل شود. البته لازم به ذکر است که این مزرعه از نظر ظرفیت باتری ها برای ذخیره سازی انرژی، بزرگترین مزرعه محسوب می شود. چند مزرعه خورشیدی دیگر در جهان هستند که مساحت آن ها بیشتر از این مزرعه است.

این مزرعه قادر است ۳۳۰ مگاوات برق تولید کند که برای تأمین برق مورد نیاز ده ها هزار خانه، کافی است. در ضمن باتری هایی که در این مزرعه نصب شده اند، می توانند حداقل ۱۰۰ مگاوات برق را ذخیره کنند.

جی وِدِریل، یکی از مقامات ایالت استرالیای جنوبی اذعان کرد پروژه هایی که در آن ها از انرژی خورشیدی استفاده می شود، پروژه های آینده نگرانه ای هستند.

به گزارش آسوشیتد پرس استرالیا، زمانی این مزرعه خورشیدی عظیم تکمیل شود، مساحت آن ۴۰۰۰ متر خواهد بود و هزینه احداث آن نیز یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.

همان طور که قبلا گفتیم ظرفیت تولید برق این مزرعه خورشیدی ۳۳۰ مگاوات است و این میزان برق تنها در حدود ۱۸ دقیقه در این مزرعه تولید می شود. در ضمن باتری هایی این نیروگاه، ۱۰۰ مگاوات برق را تنها در عرض یک ساعت ذخیره خواهند کرد تا در هنگام نیاز از آن استفاده شود.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ایالت استرالیای جنوبی به یک موضوع داغ تبدیل شده است که بحث های زیادی پیرامون آن وجود دارد. با توجه به خاموشی های اخیر در این ایالت، تأمین برق این ایالت در سال های پیش رو، به یک معضل بزرگ برای مقامات این ایالت تبدیل شده است.

الون ماسک پیشنهاد کرده است که با نصب باتری های Powerwall 2 تسلا در یک قطعه زمین می توان مشکل تأمین برق این مزرعه را تنها در مدت ۱۰۰ روز برطرف کرد.

باتری های این شرکت در پروژه های زیادی برای ذخیره سازی و تأمین برق، مورد استفاده قرار گرفته اند تا زمانی که خورشید نمی تابد و یا باد نمی وزد، برق ذخیره شده توسط باتری ها مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از ویژگی های خوب ایالت استرالیای جنوبی این است که هوای آن در بیشتر مواقع آفتابی است و باد هم به میزان کافی در آن می وزد و در حال حاضر از نظر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در میان سایر ایالت های کشور استرالیا، جایگاه اول را دارد؛ اما مشکلی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که انرژی تولید شده در این ایالت که با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تأمین می شود، در تمام طول سال پایدار نیست؛ بنابراین مقامات این ایالت تصمیم گرفتند از تجهیزات جدیدی استفاده کنند.

آقای دیوید گرین که در ساخت این پروژه با گروه لیون مشارکت دارد، سال گذشته هنگامی که پیشنهاد ساخت این مزرعه خورشیدی مطرح شد، اذعان کرد که باید میزان برق ذخیره شده در باتری ها به اندازه ای باشد تا شهرهای ایالت به هیچ وجه با مشکل قطعی برق مواجه نشوند.

مقامات دولتی این ایالت اعلام کرده اند که آن ها تصمیم گرفتند میزان برق تولید شده با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۲۰به دو برابر افزایش دهند و این مزرعه عظیم خورشیدی هم در راستای دستیابی به این هدف ساخته خواهد شد.

آقای گرین افزود که استفاده از پانل های خورشیدی و باتری در کنار یکدیگر، میزان برق تولیدی در این ایالت را افزایش می دهد.

وی در ادامه گفت: "برای فاصله گرفتن از استفاده از سوخت های فسیلی برای تأمین انرژی جهت کاهش تولید گاز دی اکسید کربن، استفاده از پانل های خورشیدی در مقیاس گسترده و همچنین استفاده از باتری برای ذخیره سازی انرژی در کنار آن ها، امری اجتناب ناپذیر است."

امیدواریم که مزارع خورشیدی دیگری مشابه این مزرعه عظیم نیز در آینده ساخته شود. انرژی خورشیدی یک منبع انرژی طبیعی است و هزینه استفاده از آن در سراسر جهان به تدریج در حال کاهش است؛ بنابراین زمان کنونی، بهترین زمان برای استفاده از این منبع انرژی طبیعی و کاهش وابستگی ما به سوخت های فسیلی است.

ارسال نظر