منتظر نسخه دوم بازی World Of Tanks نباشید!

رسانه کلیک - به نظر می رسد استودیوی «وار گیمینگ» هیچ برنامه ای برای ساخت و توسعه نسخه دوم بازی World Of Tanks ندارد و بازیکنان همچنان باید به تجربه نسخه اول ادامه دهند.

منتظر نسخه دوم بازی World Of Tanks نباشید!

بر هیچکس پوشیده نیست که عنوان ویدیویی دنیای تانک ها یکی از محبوب ترین و بزرگترین بازی های پلتفرم پی سی و حتی کره زمین است و روزانه میلیون ها گیمر را در سراسر جهان به خود مشغول می کند. طبق آخرین گزارش و آمار منتشر شده توسط استودیوی وار گیمینگ ، خالق بازی، نسخه پلتفرم رایانه شخصی این عنوان به تنهایی بیش از ۱۳۰ میلیون بازیکن دارد که قطعا وجود چنین جامعه وسیع بازیکنان برای هر بازی ویدیویی کار بسیار سخت و شاید غیرممکن است.

با وجود اینکه بیش از هفت سال از انتشار نسخه اول بازی World Of Tanks گذشته است، اما بازی کماکان به موفقیت خیره کننده خود ادامه می دهد و روز به روز رکوردهای بیشتری را به نام خود ثبت می کند. حال از آنجا که اغلب بازی سازان و شرکت های ناشر بازی های ویدیویی پس از موفقیت آثار خود به ساخت دنباله آن ها می اندیشند و کم کم به این موضوع در صنعت گیم عادت کردیم، اما ظاهرا استودیوی وار گیمینگ از این قاعده مستثنی است.

اگرچه استودیوی سازنده بازی در این هفت سال همواره با انتشار به‌روز رسانی ها و محتویات جدید به صورت ویژه از عنوان دنیای تانک ها پشتیبانی کرده است، اما چنانچه شما یکی از طرفداران پر و پا قرص و بازیکنان حرفه‌ ای این بازی باشید، حتما منتظر ساخت و عرضه نسخه دوم بازی World Of Tanks هستید!

متاسفانه و یا خوشبختانه باید عرض کنیم که استودیوی Wargaming هیچ برنامه ای برای ساخت و توسعه نسخه دوم بازی World Of Tanks ندارد و همچنان به دنبال پشتیبانی و انتشار محتویات جدید برای نسخه اول بازی است.

نسخه دوم بازی World Of Tanks

به تازگی مدیر تولید و انتشار منطقه ای استودیوی وار گیمینگ ، آقای الکس دی جورجیو (Alex de Giorgio)، در رویداد PAX Aus سال میلادی جاری که در روز ۲۷ اکتبر (۵ آبان) آغاز شده و تا ۲۹ اکتبر (۷ آبان) ادامه دارد، مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت و از این رو جزئیاتی در خصوص آینده بازی دنیای تانک ها به اشتراک گذاشته شد.

وی در این گفت و گو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا نسخه دوم بازی World Of Tanks در دست ساخت است؟» اعلام کرد: «بازی World Of Tanks 2؟ خیر!»

همچنین ایشان در ادامه اضافه کرد که استودیوی وار گیمینگ به چشم دنباله و مجموعه به بازی World Of Tanks نگاه نمی کند و بدین خاطر، کماکان به انتشار به‌روز رسانی ها و محتویات جدید و اضافه ادامه می دهد. بنابراین، دلیل اصلی عدم تبدیل این عنوان به یک مجموعه، طرز دید متفاوت سازندگان به بازی است. البته ممکن است که در آینده نه چندان نزدیک شاهد عرضه نسخه دوم بازی World Of Tanks باشیم، اما مهم این است که این اتفاق به این زودی ها نمی افتند و خود را برای نسخه دوم بازی آماده نکنید.

آقای الکس دی جورجیو در پایان صحبت های خود در خصوص بازی دنیای تانک ها اظهار داشت: «این یک تکامل دائمی است و این یکی از مشخصات و ویژگی های بازی است. به همین علت نسخه دوم بازی World Of Tanks چندان برای ما معنی و مفهوم ندارد».

نسخه دوم بازی World Of Tanks

بازی ویدیویی شرکت Wargaming شباهات زیادی با عنوان استودیوی «سایانیکس» یعنی Rocket League دارد. به بیان دیگر، این دو عنوان ویدیویی جهت ایجاد انگیزه و جذب بازیکن همواره نیازمند انتشار محتویات و ویژگی های جدیدی است تا بازیکنان دلایل قانع کننده‌ای برای تجربه آن ها داشته باشند. اگرچه بازی دنیای تانک ها رایگان و بازی راکت لیگ پولی است، اما هر دو این بازی ها از پرداخت درون برنامه ای پشتیبانی می کنند تا بخشی از درآمد سازندگان از این طریق تامین شود.

عده ای بر این باورند که ساخت دنباله بازی های رایگان یا به اصطلاح Free-to-Play منجر به شکست و از دست دادن بازیکنان و گیمرها می شود و سازندگان به منظور جلوگیری از این موضوع، ناچار هستند که به پشتیبانی طولانی مدت از عناوین رایگان خود ادامه دهند. در غیر این صورت، بازی آن ها مورد توجه و استقبال عموم قرار نمی گیرد.

از دیگر خبرهای مرتبط با بازی دنیای تانک ها می توان به قرارگیری سرورهای محلی در دو منطقه استرالیا و نیوزیلند اشاره کرد. بنابراین، ساکنین و گیمرهای این دو منطقه از این پس با سرعت بهتر و بیشتری به سرورهای محلی بازی دسترسی دارند.

شایان ذکر است؛ نسخه اول بازی World Of Tanks در تاریخ ۱۲ آگوست سال میلادی ۲۰۱۰ (۲۱ مرداد ۸۹) بر روی پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی منتشر شد. سپس به ترتیب نسخه های ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ با فاصله یک سال از هم به دست علاقه مندان و طرفداران رسید.

ارسال نظر