نسل بعدی پروتکل اینترنت در راه است

سازمان استاندارد مخابراتی اروپا ، گروهی را برای تکامل پروتکل کنترل انتقالات/پروتکل اینترنتی (TCP/IP) و  رسیدگی به حجم وسیع ترافیک های اینترنتی تشکیل داده است.

نسل بعدی پروتکل اینترنت در راه است

به گزارش کلیک، طبق سخنان این شرکت،این گروه قصد دارد خدماتی را برای نسل جدید پروتکل ها با هدف بهبود شرایط آتی ارتباطات ارائه دهد. از جمله این خدمات می توان به ارائه امکاناتی برای شبکه نسل جدید 5G اشاره کرد که سرعت یک گیگابایتی یا حتی بیشتر را برای انتقال اطلاعات ارائه خواهد داد. شایان ذکر است یکی دیگر از نتایج این پروسه، کاهش چشم گیر نرخ تاخیر در مقایسه با شبکه های 4G است.

این شرکت همچنین ذکر کرده است که با وجود معماری پروتکل نامطلوب، امکان ارائه عملکرد سطح بالا و بهبود ظرفیت ها برای دسترسی به شبکه های رادیویی از بین می رود.

این شرکت در ادامه گفت: امروزه پروتکل کنترل اطلاعات/پروتکل اینترنتی(TCP/IP) که در سال 1973 توسط باب کاهن و وینت سرف ایجاد شده و امروزه در همه جا موجود است، برای ارائه تمام و کمال پتانسیل خود به شبکه های آتی، نیاز به تکامل و پیشرفت روزافزون دارد.

رئیس گروه این شرکت،اندی ساتن بیان کرده است که مجموعه پروتکل TCP/IP، بدون شک امکان تکامل محاسبات متصل و بسیاری دیگر از پیشرفت هارا از بدو اختراع ینی دهه هفتاد، به وجود آورده است.

ساتن و گروه فعال در این زمینه، در حال تلاش برای حفظ روند ایجاد شده توسط پروتکل TCP/IP و تکامل معماری سیستم های ارتباطی و پروتکل های شبکه سازی هستند تا امنیت، تحرک و سهولت استقرار مورد نیاز برای دنیای اتصالات قرن بیست و یکم را فراهم آورند.

این گروه در میان موضوعات دیگر، بر سر موضوعات نسل بعدی پروتکل همانند امنیت و احراز هویت، آدرس دهی، پویایی، تجهیزات مورد نیاز برای اینترنت اشیاء، ویدئو و الزامات توزیع محتوا و تجارت الکترونیک نیز به بحث و گفتگو خواهند نشست.

این گروه کاری در صدد تشکیل یک انجمن است تا به افراد و گروه های دیگر این امکان را بدهد تا نظر ها و نتایج به دست آمده از آزمایشات و تحقیقات اولیه را به اشتراک بگذارند و همچنین در پی پیشرفت دیگر استاندارد ها نیز باشند.

منبع : itnews

ارسال نظر