آیا هوش مصنوعی تلفن‌های هوشمند را از میان خواهد برداشت؟

آیا تلفن‌های هوشمند امروزه تکنولوژی منسوخی به حساب می‌آیند؟تا اواخر این دهه، هوش مصنوعی و هدست‌های واقعیت مجازی (Virtual Reality)، و نه تلفن‌های همراه شما، روشی برای دسترسی به سرگرمی‌ها، برنامه‌ها و خدمات خواهند بود.

آیا هوش مصنوعی تلفن‌های هوشمند را از میان خواهد برداشت؟

به گزارش کلیک ، این دیدگاه نیمی از کاربران تلفن‌های همراه است که شرکت Ericsson در آخرین نظرسنجی‌اش با عنوان «10 ترند برتر مصرف‌کنندگان در سال 2016» مطرح کرده است. آنها معتقدند نمایشگرهای تلفن‌های همراه در پنج سال آینده از میان برداشته خواهند شد و هوش مصنوعی (AI) تبدیل به روشی اصلی برای تعامل با اینترنت و ارتباط با دستگاه‌های موجود در خانه خواهد شد.البته پیش‌بینی این موضوع به اندازه از میان برداشته‌شدن دستگاه‌هایی نظیر رایانه شخصی، تلویزیون یا حتی رادیو ناپخته و خام است.

مشاورین مؤسسه Gartner معتقدند در پنج سال آینده هر کاربر سه دستگاه همراه در اختیار خواهد داشت که به اینترنت متصل هستند. آنها این نظر را دارند که تا آن مدت بیش از 8 میلیارد دستگاه نظیر تلفن‌های همراه ، تبلت‌ها، کتابخوان‌های الکترونیکی، شیشه‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های پوشیدنی به اینترنت متصل خواهد شد.

شرکت Ericsson در نظرسنجی خود بیش از 6600 کاربر تلفن‌های همراه که سنی بین 15 تا 69 سال داشتند را از 13 شهر مطرح دنیا مورد مطالعه قرار داد.

دیگر یافته‌های این تحقیق عبارت است از:

  • 85% فکر می‌کنند دستیارهای الکترونیکی پوشیدنی مرسوم خواهند شد
  • 80% فکر می‌کنند سنسورهای داخلی سلامت ما را اندازه‌گیری کرده و بینایی، شنوایی و حافظه ما را تقویت خواهند کرد
  • 66% از مسافرین از پخش زنده تصاویر ویدیویی در حال حرکت رضایت کافی ندارند
  • 45% از نوجوانان هر روز حدود یک ساعت و یا بیشتر، YouTube را تماشا می‌کنند.
  • 44% خواهان آن هستند که پرینترهای سه‌بعدی در خانه غذا درست کنند
  • 33% خواهان آن هستند که هوش مصنوعی شرکتشان را مدیریت کند

واقعیت مجازی

151009132858-oculus-founder-talks-virtual-reality-00001728-780x439

این نظرسنجی نشان داد که مصرف‌کنندگان انتظار دارند واقعیت مجازی تبدیل به بخشی از سبک زندگی آنان شود. از نگاه‌کردن به لباس‌ها گرفته تا تماشای مسابقات ورزشی، بازی‌کردن و خواندن نقشه. آن دسته از افرادی مورد مطالعه قرار گرفتند نسبت به استفاده از کلاه‌های واقعیت مجازی علاقه نشان داده و خواهان آن هستند که غرق در تصویر و صدا شوند.یک سوم گفتند که برای قرارهای دوستانه آنلاین دوست دارند از این کلاه‌ها استفاده کنند.

Ericsson یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های مخابراتی در دنیاست. این شرکت بخش تولید تلفن‌های هوشمند خود را به شرکت Sony واگذار کرده و اخیرا خبر بسیار مهمی را اعلام کرد و آن شراکت با بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت اینترنت یعنی Cisco است.

ارسال نظر