پروتکل WPA3 انقلابی در امنیت شبکه های وای فای

رسانه کلیک - از امروز تاییدیه پروتکل امنیتی WPA3 برای دستگاه های پشتیبانی کننده از آن صادر می شود. این پروتکل امنیت بسیار بالاتری در مقایسه با نسل گذشته خود دارد.

پروتکل WPA3 انقلابی در امنیت شبکه های وای فای

بیش از 10 سال است که دستگاه های وای فای از یک پروتکل امنیتی استفاده می کنند. با این حال پروتکل امنیتی جدید این شبکه ارتباطی از امروز در دسترس شرکت ها قرار می گیرد.

اتحادیه وای فای از امروز گواهی پروتکل امنیتی WPA3 را برای دستگاه های پشتیبانی کننده از آن صادر می کند. این پروتکل امنیتی جایگزین پروتکل امنیتی WPA2 می شود که از سال 2004 در حال استفاده توسط کاربران است.

این پروتکل جدید امنیت بیشتری را برای دستگاه ها به ارمغان می آورد. یکی از بزرگترین بهبودها در پروتکل امنیتی WPA3 مربوط به هک سخت تر آن در مقایسه با نسل گذشته است. هکرها نمی توانند به راحتی با چندین بار حدس به رمز وای فای دسترسی پیدا کنند.

پروتکل امنیتی WPA3 چندین سال در حال توسعه بوده است. برای استفاده از این ویژگی باید یک روتر جدید که از این پروتکل پشتیبانی می کند را مورد خریداری قرار دهید. علاوه بر روتر کاربران باید گجت های جدید خریداری کنند و یا منتظر باشند شرکت ها برای محصولات قدیمی خود بروزرسانی ارائه کنند.

دستگاه هایی که از پروتکل امنیتی WPA3 پشتیبانی می کنند می توانند به دستگاه های مجهز به پروتکل WPA2 متصل شوند. در گذشته هکرها می توانستند با هک یک شبکه وای فای علاوه بر استفاده از آن به اطلاعات منتقل شده توسط آن نیز دسترسی پیدا کنند.

اگر کاربران در گذشته توسط شبکه وای فای اطلاعاتی را منتقل کرده باشند هکرها با وجود پروتکل امنیتی WPA2 می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. در پروتکل امنیتی WPA3 این کار انجام پذیر نخواهد بود و هکرها تنها می توانند به اطلاعاتی که در حال حاضر منتقل می شوند دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر