WWDC16: بازطراحی نرم‌افزار iOS Maps توسط اپل

در کنفرانس WWDC16، نسخه جدید نرم‌افزار iOS Maps با "بازطراحی اساسی" معرفی شد. در ادامه قابلیت‌های نسخه جدید را بررسی می‌کنیم.

WWDC16: بازطراحی نرم‌افزار iOS Maps توسط اپل

به گزارش کلیک، در روند طراحی نسخه جدید نرم افزار iOS Maps که در مراسم امروز WWDC معرفی شد، توجه توسعه دهندگان بیشتر از ظاهر نقشه‌ها، معطوف به رابط کاربری این نرم افزار بوده است.

در این نسخه، با امکانات بسیار بیشتر و کاربردی‌تری در استفاده از نقشه‌ها روبرو هستیم. در ابتدا، پس از بازکردن اپلیکیشن، دیگر با گزینه ساده و قدیمی جست‌و‌جو مواجه نمی‌شوید. جهت‌یابی Turn-by-Turn نیز از امکاناتی است که در نسخه جدید حذف شده است. درعوض، می‌توانید همزمان با جهت‌یابی خودکار، خودتان با گردش در نقشه مسیر بهتری را انتخاب کنید.

iOS Maps از قبل هوشمندتر شده و مکان‌هایی که اغلب به آن‌ها مراجعه کرده‌اید را به حافظه می‌سپارد. برای مثال صبح‌ها جهت‌یابی پیش‌فرض را روی محل کار شما قرار می‌دهد. مکان‌های پیشنهادی نرم‌افزار نیز هوشمندانه‌تر انتخاب می‌شوند؛ برای مثال، در صورتی که در شهری ساحلی باشید، هنگام گشتن دنبال رستوران‌ها، رستوران‌های که غذای دریایی سرو می‌کنند به صورت جداگانه پیشنهاد داده می‌شوند.

در نسخه جدید این اپلیکیشن، برخلاف گذشته، قابلیت نمایش نتایج جست‌وجو برای پلتفرم‌های خارجی نیز فراهم شده است. بدین ترتیب می‌توان گفت این به‌روزرسانی چیزی بزرگ‌تر از یک به‌روزرسانی عادی است و می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین معضلات دیرین نقشه‌های اپل، یعنی قرار گرفتن در رده پایین‌تر از نتایج نقشه‌های گوگل در جست‌و‌جوها را حل کند.

منبع: theverge

ارسال نظر