رویایی که به حقیقت پیوست؛ پشت دیوارها را ببینید!

اشعه ایکس که قادر است حرکت کردن مردم را از پشت دیوارها با استفاده از سیگنال های رادیویی ببینید و رصد کند می تواند آینده خانه های هوشمند، بازی های ویدئویی و مراقبت های پزشکی باشد.

رویایی که به حقیقت پیوست؛ پشت دیوارها را ببینید!

به گزارش کلیک، یک سیستم جدید توسط دانشمندان کامپیوتر در دانشگاه MIT ساخته شده است که می تواند امواج رادیویی ساطع شونده از بدن انسان ها را دریافت کند و توسط گیرنده ها به کامپیوتر انتقال دهد و با استفاده از الگوریتم کامپیوتری از پیش نوشته شده حرکت افراد را ثبت کند.

بر خلاف دیگر دستگاه های ردیابی حرکت، سیستم جدید از این واقعیت که سیگنال های رادیویی با طول موج کوتاه می تواند از درون دیواره ها عبور کنند سود می برد . این مهم قابلیت ضبط و شناسایی 15 نفر از طریق یک دیوار مشترک با دقت بالاتر از 90% را می دهد. همچنین امکان ردگیری با فاصله کمتر از 0.8 اینچ ( 2 سانتیمتر ) را دارد.

محققین می گویند این تکنولوژی می تواند امکانات کاربردی زیادی نظیر تولید بازی های ویدئویی حرکتی داشته باشد و برای کنسول کینکت مایکروسافت رقیب جدی شود. همچنین تصویر برداری از جلوه های ویژه در فیلم ها و نظارت بر علائم حیاتی بیمار در بیمارستان هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

البته "فادل ادیب" سرپرست تیم سازنده این وسیله، که نام آن را RF-Capture گذاشته اند اعلام کرد که هدف اصلی آنها از ساخت این وسیله استفاده آن در بیمارستان و مراقبت های پزشکی بوده و به جوانب دیگر آن نپرداخته اند. کل هزینه ساخت سیستم هم چیزی بین 200 تا 300 دلار اعلام شده است. وی همچنین گفته است که هنوز چالش های فنی بسیاری در سر راهمان وجود دارد که باید برطرف شوند ولی فکر می کنم تا چند سال آینده این دستگاه جایگاه مهمی را در سطح جهان خواهد داشت.

ارسال نظر