Xbox های تمام دیجیتال سری S تا ۱۰ نوامبر به بازار می‌آیند

رسانه‌ی کلیک - نسل جدید کنسول‌های بازی تمام دیجیتال کمپانی مایکروسافت، تا دهم نوامبر با قیمت حدودی 299 دلار به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس اخبار و تریلر رسمی این کنسول، احتمالا تا ۶۰٪ از همتای خود یعنی Xbox x کوچک‌تر خواهد بود.

Xbox های تمام دیجیتال سری S تا ۱۰ نوامبر به بازار می‌آیند

سری s کنسول‌های بازی Xbox دارای کیفیت نمایش‌بازی 1440p و با سرعت 120fps است. این کنسول ویژگی‌های مشترکی با کنسول سری x این کمپانی دارد. این ویژگی‌ها شامل raytracing، ایجاد سایه‌ها با نرخ متعدد (variable rate shading) و نرخ بازسازی صفحه و پشتیبانی از حداقل میزان تاخیر در نمایش، می‌باشند. سری s دارای قابلیت پخش تصاویر 4K و امکان بازی‌ به شکل 4K آپ‌اسکیل‌شده روی این کنسول در مقایسه با کنسول Xbox x وجود دارد.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های سری s و x، ظرفیت حافظه‌ی SSD آن‌ها است، سری s با SSD با ظرفیت 512GB در مقایسه با ظرفیت 1T در سری x (و ظرفیت 825GB در پلی‌استیشن ۵)به بازار عرضه می‌شود. همچنین سری x دارای پورت سفارشی است تا از این طریق کاربران بتوانند ظرفیت حافظه‌ی کنسول را افزایش دهند. دور از ذهن نیست که سری s هم با ویژگی مشابه به بازار عرضه شود. هرچند که هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

شایعات پیرامون یک کنسول تمام دیجیتال چندسالی است در دنیای تکنولوژی شنیده می‌شود. در سال‌های اخیر مایکروسافت تمام تمرکز خود را بر روی توسعه سرویس‌های آنلاین خود نظیر کراس-کنسول‌ها و گیم-پس، گذاشته است. کاربران گیم-پس در سال گذشته از ۱۰ میلیون نیز عبور کردند. فراگیرترین رده آن، ایکس باکس گیم-پس نامحدود با اشتراک ۱۵دلار ماهانه، شامل Xbox Live Gold و دسترسی آنی به کتابخانه دیجیتال مایکروسافت با بیش از ۱۰۰ عنوان، است.

تکنولوژی پخش بازی‌های موبایلی مایکروسافت، پروژه‌ی xCloud به‌صورت لایو در ۱۵ سپتامبر در دسترس مشترکین این سرویس قرار خواهد گرفت. این آپدیت شامل ۳۶ بازی موبایل است در برای کاربران در کشورهای منتخب در امریکای شمالی، اروپا و کره‌ی جنوبی فعال خواهد شد.

سری s ایکس‌باکس در اصل برای فروش اشتراک نامحدود ایکس‌باکس گیم‌-پس ساخته شده و مایکروسافت مدت زیادی است که بر روی آن کار می‌کند.

براساس اعلام رسمی مایکروسافت، این کنسول تنها ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که برای محصولی با ویژگی‌های نسل بعد (با رزولوشن پایین‌تر) می‌تواند قیمتی عالی محسوب شود. باید در روزهای آینده منتظر ارائه مشخصات سخت افزاری این کنسول نیز باشیم. انتظار می‌رود ایکس باکس سری اس با حدود یک سوم توان پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس، یعنی ۴ ترافلاپس عرضه شود. البته براساس پیش‌بینی‌ها، این کنسول برخی از مشخصات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد، از قبیل نسل جدیدِ پردازنده‌های AMD و حافظه SSD را دارا خواهد بود.

ارسال نظر