بازی های ایکس باکس وان را به صورت دیجیتالی به دوستان خود هدیه دهید

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان را به دوستان و سایر کاربران شبکه Xbox Live را در دسترس عموم قرار داد.

بازی های ایکس باکس وان را به صورت دیجیتالی به دوستان خود هدیه دهید

با توجه به پیشرفت های روز افزون تکنولوژی و صنعت گیم و ارائه تخفیف های ویژه به مناسبت های گوناگون، امروزه اغلب بازیکنان و گیمرها به صورت دیجیتالی عناوین ویدیویی مورد نظر خود را از طریق فروشگاه ها و پلتفرم های مختلف از جمله استیم، پلی استیشن استور، اوریجین، یوپلی، بتل نت، eShop و ایکس باکس لایو خریداری و تهیه می کنند.

حال که روز به روز اهمیت دنیای مجازی بیشتر و بیشتر می شود و کمتر کسی به سراغ خرید بازی های فیزیکی است، لذا لازم است که فروشگاه های مذکور قابلیت هدیه دادن بازی های دیجیتالی به دوستان و سایر افراد را برای کاربران و گیمرها فراهم کرده تا در وقت و هزینه کپی و رایت دیسک های بازی ها و ارسال آن ها به فروشگاه ها صرف جویی کنند. در این میان، برخی فروشگاه از فروشگاه ها نظیر استیم و اوریجین در این زمینه پیش قدم بودند و از گذشته این ویژگی را برای کاربران خود مهیا کرده اند.

حال در اوایل تابستان امسال، شرکت نامدار مایکروسافت رسما از قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان به دوستان و سایر کاربران شبکه ایکس باکس لایو خبر داد. سپس با توسعه مراحل اولیه، این ویژگی در ماه اکتبر سال میلادی 2017 در دسترس مشترکین برنامه‌ آزمایشی ایکس باکس (Xbox Insider Program) قرار گرفت تا کاربران از جوانب مختلف به بررسی آن بپردازند و مشکلات، ایرادات و باگ های احتمالی را به سازندگان و مهندسان شبکه ایکس باکس لایو اطلاع دهند.

بر اساس جدیدترین بیانیه شرکت مایکروسافت، به نظر می رسد که نسخه نهایی و کامل قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان به دوستان و سایر کاربران شبکه ایکس باکس لایو برای کلیه کاربران در دسترس قرار گرفته است. اگرچه از قبل هم پیش بینی می شد که ردموندی ها این ویژگی را تا پیش از آغاز تعطیلات سال میلادی جدید در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

این خبر توسط آقای مایک یبارا (Mike Ybarra)، نائب رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود منتشر شد. وی در آخرین توییت خود اظهار داشت:

در حال حاضر قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان برای کلیه کاربران شبکه Xbox Live در دسترس قرار گرفته است. محصولات دیجیتالی [بازی ها، بسته های الحاقی و غیره] را به دوستان خود هدیه دهید!

قابلیت جدید شبکه ایکس باکس لایو به شما این اجازه را می دهد که تمامی بازی های ویدیویی کنسول ایکس باکس وان، بسته های الحاقی، سیزن پس ها، اشتراک سرویس Xbox Gold و سایر برنامه های این فروشگاه را به صورت دیجیتالی خریداری کرده و به دوستان و آشنایان خود هدیه دهید.

در پی این قابلیت، گزینه جدیدی به نام «خرید به عنوان هدیه» (Buy as gift) در کنار گزینه «خرید» (Buy) در فروشگاه ایکس باکس لایو قرار می گیرد که به کمک گزینه «خرید به عنوان هدیه»، می توانید بازی های مورد نظر خود را از طریق ایمیل و یا گیمرتگ شبکه Xbox Live به دوستان و آشنایان خود ارسال کنید. به علاوه، مراحل و شیوه خرید و ارسال بازی ها مشابه خرید عادی از فروشگاه ایکس باکس لایو است.. در ادامه می توانید تصویر گزینه جدید «هدیه دادن» را مشاهده کنید.

قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان

رسانه معتبر Forbes پس از عرضه نسخه کامل و نهایی قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان، فورا دست به کار شده و به بررسی عملکرد این قابلیت پرداخته است. به گفته این رسانه، در حال حاضر امکان هدیه دادن بازی های Play Anywhere Games (عناوین ویدیویی پلتفرم ویندوز 10)، Backward Compatible (نسخه بازسازی شده عناوین ویدیویی کنسول های ایکس باکس 360 و ایکس باکس) و محتویات و پرداخت های درون برنامه ای وجود ندارد. همچنین، بازیکنان و گیمرها نمی توانند بازی های پیش فروش را به دوستان و آشنایان خود هدیه دهند.

به علاوه، محدودیت هایی هم برای ارسال بازی های ویدیویی تخفیف خورده نیز در نظر گرفته شده است. مطابق گفته های مایکروسافت، کاربران در طول دو هفته تنها قادر به خرید ده بازی ویدیویی تخفیف خورده و ارسال آن به دوستان و آشنایان خود هستند.

ناگفته نماند؛ در وارد کردن گیمرتگ و یا پست الکترونیکی دوستان و آشنایان خود دقت کنید چرا که در صورت ارسال اشتباه، هیچگونه وجهی از سوی مایکروسافت قابل استرداد نیست.

از طرفی دیگر، همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما می توانید بازی های ویدیویی کنسول ایکس باکس وان، سیزن پس ها، بسته های الحاقی، اشتراک سرویس های مختلف از جمله Xbox Gold و سایر برنامه های حاضر در فروشگاه Xbox Live را خریداری و به دوستان هدیه دهید.

منطقه حساب کاربری ارسال کننده و گیرنده!

ذکر این نکنه مهم است که حتما به منطقه حساب کاربری شخص گیرنده توجه داشته باشید! به عبارت دیگر، چنانچه از قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان استفاده می کنید، باید منطقه حساب کاربری شخص گیرنده با منطقه حساب کاربری شما یکسان باشد. در غیر این صورت، عملیات خرید و ارسال هدیه با خطا مواجه می شود.

درصورتی که مراحل خرید شما با موفقیت به اتمام رسید، شخص گیرنده با دریافت کد 25 رقمی، به تمامی محتویات ارسال شده اعم از بازی های ویدیویی کنسول ایکس باکس وان، بسته های الحاقی و غیره دسترسی پیدا می کند.

حال، شما از قابلیت ارسال هدیه بازی های دیجیتالی ایکس باکس وان استفاده می کنید؟ کدام بازی ویدیویی را برای اولین بار به دوستان و آشنایان خود هدیه می دهید؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر