بزودی سرویس آزمایشی Xbox Game Pass به اتمام می‌رسد

بر اساس نامه ارسال شده توسط کمپانی نامدار مایکروسافت، سرویس آزمایشی Xbox Game Pass در روز ۲۸ آوریل سال میلادی جاری مصادف با ۸ اردیبهشت ماه امسال به اتمام خواهد رسید. به عبارت دیگر، کاربران عضو ایکس باکس اینسایدر پروگرم ردموندی ها از تاریخ مذکور به نسخه آزمایشی یا آلفای سرویس ایکس باکس گیم پس دسترسی نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

بزودی سرویس آزمایشی Xbox Game Pass به اتمام می‌رسد

به عبارت دیگر، کاربران عضو ایکس باکس اینسایدر پروگرم ردموندی ها از تاریخ مذکور به نسخه آزمایشی یا آلفای سرویس ایکس باکس گیم پس دسترسی نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، چندی پیش کمپانی مایکروسافت با ارسال پست الکترونیکی به تمامی کاربران عضو دریافت کننده نسخه بتا برنامه های مایکروسافت (Xbox Insider Program)، از آن ها به خاطر استفاده از سرویس آزمایشی ایکس باکس گیم پس و ارسال مشکلات این سرویس به سازندگان قدردانی کرد. ضمن این قدردانی، ردموندی ها اعلام کردند که بزودی سرویس آزمایشی Xbox Game Pass به اتمام می‌رسد و دسترسی تمامی کاربران به آن قطع خواهد شد.

متن پیام ارسالی شرکت بزرگ مایکروسافت به شرح زیر است:

از اینکه در این مدت از سرویس آزمایشی Xbox Game Pass استفاده و در این سرویس شرکت کردید، متشکریم! بازخوردها و پیام های ارسالی شما بسیار با ارزش بودند و به طور قابل مشاهده ای موجب بهبود هر چه بیشتر سرویس ایکس باکس گیم پس برای بازی بازان و گیمرها شده است. هم اکنون به انتشار و عرضه رسمی نسخه کامل سرویس ایکس باکس گیم پس نزدیک می شویم و در اواخر بهار امسال، این سرویس در اختیار تمامی کاربران و بازیکنان قرار خواهد گرفت.

ردموندی ها برای جبران خسارت عملکرد ناموفق در نسل هشتم کنسول ها و جلب رضایت کاربران شبکه ایکس باکس لایو، در اواخر ماه فوریه سال میلادی جاری (اوایل اسفند ماه سال گذشته) از سرویس جدیدی به نام Xbox Game Pass رونمایی کردند. (برای مشاهده متن کامل این خبر، بر روی این نوشته کلیک کنید ) در زمان رونمایی از این سرویس، نسخه آزمایشی آن با وجود بیش از ۲۰ بازی ویدیویی در اختیار کاربران عضو Xbox Insider Program قرار گرفت که بنا به بیانیه جدید مایکروسافت، بزودی شاهد اتمام این نسخه آزمایشی خواهیم بود.

به طور تقریبی، سرویس ایکس باکس گیم پس به مدت ۲ ماه در دسترس کاربران عضو دریافت کننده نسخه بتا برنامه های مایکروسافت قرار گرفت و در این مدت، بازخوردهای زیادی به دست سازندگان و خالقان این سرویس رسید. از این رو، مایکروسافت هم اکنون به بررسی بازخوردها می پردازد و برای طراحی نسخه نهایی و بی عیب سرویس Xbox Game Pass، سخت مشغول به کار است.

عملکرد سرویس ایکس باکس گیم پس مشابه سرویس نتفیلیکس می باشد که به ازای پرداخت هزینه ماهیانه، در بازه زمانی مشخص به تعداد زیادی از عناوین ویدیویی دسترسی خواهید داشت. با اتمام هر ماه میلادی، عناوین جدیدی جایگزین بازی های پیشین می شوند تا بازی بازان به تجربه بازی های جدیدتری بپردازند. طبق گفته رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، آقای فیل اسپنسر، هزینه اشتراک یک ماهه در سرویس ایکس باکس گیم پس، ۹٫۹۹ دلار می باشد که علاقه مندان با پرداخت این مبلغ، به بیش از ۱۰۰ عنوان ویدیویی دسترسی خواهند داشت.

لازم به ذکر است سرویس ایکس باکس گیم پس مختص کنسول ایکس باکس وان نیست بلکه در میان ۱۰۰ عنوان ویدیویی این سرویس ویژه، شاهد عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نیز هستیم. خوشبختانه به لطف وجود سرویس Backward Compatible (پشتیبانی از نسل قبلی)، دارندگان کنسول نسل هشتم مایکروسافت (ایکس باکس وان) می توانند به عناوین نسل قبلی دسترسی داشته باشند و به صورت رایگان به تجربه آن ها بپردازند.

مورد بعدی آن است که برای عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس، هیچ احتیاجی به اشتراک گلد شبکه ایکس باکس لایو نیست چرا که عناوین حاضر در این سرویس به دو صورت تک نفره (آفلاین) و چند نفره (آنلاین) قابل اجرا می باشند. به عبارت دیگر، بدون عضویت گلد شبکه ایکس باکس لایو، می توانید تمامی بازی های این سرویس را به صورت تک نفره و افلاین تجربه کنید. البته در صورتی که خواهان تجربه بخش مولتی پلیر (چند نفره) بازی های سرویس مذکور باشید، ابتدا باید اشتراک گلد شبکه Xbox Live را خریداری کنید.

در ادامه می توانید لیست تمامی عناوینی که تا به امروز به صورت رسمی برای سرویس ایکس باکس گیم پس تایید شده اند را مشاهده فرمایید.

  • Fable III
  • Gears of War: Ultimate Edition
  • Halo 5: Guardians
  • Lego Batman
  • Mad Max
  • Mega Man Legacy Collection
  • NBA 2K16
  • Payday 2
  • Saints Row IV Re-Elected
  • SoulCalibur II
  • Tekken Tag Tournament II

ناگفته نماند نسخه نهایی سرویس ایکس باکس گیم پس در تاریخ ۲۰ ژوئن سال میلادی جاری (مصادف با ۳۰ خرداد ماه سال ۹۶) به صورت عمومی و با وجود بیش از ۱۰۰ بازی ویدیویی عرضه خواهد شد. در حال حاضر، کمپانی مایکروسافت لیست کامل بازی های ماه اول این سرویس را منتشر نکرده است. در صورت انتشار جزئیات بیشتر و لیست بازی ها، حتما شما را مطلع خواهیم ساخت. همراه ما بمانید...

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با سرویس Xbox Game Pass چیست؟ آیا پس از عرضه نهایی و عمومی آن، اشتراک ماهانه این سرویس را خریداری خواهید کرد؟ به نظر شما، موفقیت Xbox Game Pass همانند موفقیت شبکه نتفیلیکس خواهد بود یا خیر؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر