صف آرایی Xbox One S و PS4 Pro در مقابل هم

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت به تازگی نسل جدیدی از کنسول های گیمینگ خود را به بازار عرضه کرده اند،دو کنسول Xbox One S و PS4 Pro آخرین پرچمداران دنیای گیمینگ هستند که به واسطه رقابت تنگاتنگ با یکدیگر می توانند انتخاب را برای شما دشوار کنند.

صف آرایی Xbox One S و PS4 Pro در مقابل هم

به گزارش کلیک ،زمان زیادی به آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی نمانده است که شرکت های مایکروسافت و سونی با عرضه آخرین نسل از کنسول های گیمینگ خود بر روی فروش بالای این گجت ها در ایام عید سال نو میلادی حساب باز کرده اند،کنسول های گیمینگ معمولا در تعطیلات کریسمس فروش بالایی را نشان داده اند و باید بگوییم که نزدیکی زمانی بین معرفی آخرین نسل کنسول های گیمینگ و نیز جشن سال نو اتفاقی نبوده است.

اگر شما بخواهید یکی از کنسول های Xbox One S و PS4 Pro را بخرید،انتخاب شما کدام یک خواهد بود؟باید بگوییم که این انتخاب می تواند واقعا پروسه طاقت فرسایی را داشته باشد و دلیل این امر هم رقابت نزدیک و سرسختانه میان این دو کنسول می باشد.

کارشناسان برای مقایسه دو کنسول گیمینگ فاکتور های متعددی را تعریف کرده اند که از مهم ترین آنها می توان به توان گرافیکی،قدرت سخت افزاری و ویژگی های منحصر به فرد هر کنسول اشاره کرد،اما مهم ترین فاکتوری که در انتخاب میان این دو کنسول باید بدان توجه کنیم تعداد بازی های عرضه شده و در دسترس برای این کنسول می باشد،به عبارت دیگر اگر کنسول شما بازی های زیادی نداشته باشد دیگر قدرت سخت افزاری و توان گرافیکی کنسول به چه درد کاربر خواهد خورد؟!

در ادامه مطلب قصد داریم تا دو کنسول بازی Xbox One S و نیز PS4 Pro را به لحاظ بازی های در دسترس مورد مقایسه قرار دهیم با کلیک همراه باشید.

Xbox One S

کنسول جدید شرکت مایکروسافت این بار قوی تر از همیشه ظاهر شده و این مساله می توان شرکت سونی را به معنای واقعی کلمه به چالش بکشد،به لحاظ بازی های انحصاری باید بگوییم که Xbox One S واقعا ارزش خرید را دارد،در حال حاضر کاربران این کنسول می توانند بازی های انحصاری ای همچون سری بازی های Gears Of War را بر روی کنسول جدید خود تجربه کنند،و در سبک بازی های مسابقات اتومبیلرانی هم مایکروسافت بازی انحصاری Forza Horizon 3 را به کاربر پیشنهاد می دهد که واقعا وسوسه بر انگیز است،Forza بزرگ ترین رقیب سری بازی های Gran Turismo کنسول پلی استیشن می باشد که در غیبت آن Xbox توانسته تا نظر بسیاری از کاربران قدیمی خانواده پلی استیشن را به خود جلب نماید.

علاوه بر بازی های مذکور کاربران کنسول Xbox One S امروز به بازی هایی از جمله سری Halo و از جمله آنها Halo 5 دسترسی دارند.

اما مهم ترین شاخصه مثبت موجود در مورد کنسول جدید مایکروسافت تطابق پذیری بازی های موجود در کنسول های قدیمی با Xbox One S می باشد،بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا بسیاری از بازی های کنسول Xbox 360 را بر روی Xbox One S خود اجرا و بازی کند،البته ناگفته نماند که در بازه زمانی فعلی تعداد این بازی ها محدود می باشد ولی مایکروسافت به کاربران خود قول داده تا در آینده بسیار نزدیک تعداد بازی های تطابق پذیر کنسول قدیمی خود را برای اجرا بر روی Xbox One S افزایش دهد.

PS4 Pro

وقتی به PS4 Pro نگاه کنیم میبینیم که در مورد تعداد بازی های در دسترسی کمی ضعیف عمل کرده است،برای مثال خیلی از بازی های انحصاری محبوب کنسول PlayStation روی PS4 Pro عرضه نشده اند که از جمله آنها می توان به Bloodborne و Uncharted 4 اشاره نمود و اگر به سبک اتومبیلرانی نیز نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که PS4 Pro در این سبک از بازی ها هم حرف خاصی برای زدن ندارد و تنها بازی موجود در این سبک و یا DriveClub نیز یارای رقابت با سری بازی های Forza را ندارد.

یکی دیگر از نکات منفی موجود در مورد PS4 Pro عدم تطابق پذیری آن با بازی های کنسول های نسل های پیشین سونی می باشد که خیلی از کاربران را دلسرد کرده است.

اگر هدف اصلی شما از خرید کنسول انجام بازی های انحصاری باشد که انتخاب بین این دو کنسول برای شما خیلی آسان و مشخص خواهد بود،اما اگر هدف از خرید کنسول گیمینگ صرفا انجام بازی های انحصاری نباشد انتخاب میان Xbox One S و PS4 Pro واقعا سخت خواهد بود.

هر دو کنسول مذکور از آخرین بازی های موجود در بازار پشتیبانی می کنند که از جمله آنها می توان به Hitman،Battlefield 1،OverWatch و Titanfall 2 اشاره نمود،همانطور که پیشتر گفتیم اگر هدف شما از خرید کنسول صرفا انجام بازی های انحصاری نیست انتخاب برایتان پیچیده تر خواهد شد و باید فاکتور های توان گرافیکی،قدرت سخت افزاری و ویژگی ها و امکانات نرم افزاری موجود در هر کنسول را نیز در نظر بگیرید.

ارسال نظر