ایکس باکس وان بیش از ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته است

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی نامدار مایکروسافت تا به امروز هیچ گونه آمار رسمی ای از میزان فروش کنسول نسل هشتم خود یعنی ایکس باکس وان منتشر نکرده است. بسیاری از تحلیل گران عدم انتشار میزان فروش این کنسول را، پایین بودن فروش آن نسبت به کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی پلی استیشن ۴ می دانند که کمپانی مایکروسافت این خبر را تکذیب کرده است. از آنجایی که همیشه می توان میزان فروش کنسول ها و بازی ها را به صورت تقریبی تخمین زد، به تازگی وب سایت معتبر و بزرگ VGChartz میزان فروش کنسول ایکس باکس وان را اعلام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

ایکس باکس وان بیش از ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته است

بسیاری از تحلیل گران عدم انتشار میزان فروش این کنسول را، پایین بودن فروش آن نسبت به کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی پلی استیشن ۴ می دانند که کمپانی مایکروسافت این خبر را تکذیب کرده است. از آنجایی که همیشه می توان میزان فروش کنسول ها و بازی ها را به صورت تقریبی تخمین زد، به تازگی وب سایت معتبر و بزرگ VGChartz میزان فروش کنسول ایکس باکس وان را اعلام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، مدتی پیش وب سایت معتبر VGChartz آمار جدیدی از میزان فروش عناوین و کنسول ایکس باکس وان را منتشر کرده که متاسفانه کمپانی مایکروسافت هرگز آمار رسمی ای را در این خصوص از زمان عرضه ایکس باکس وان اعلام نکرده است. طبق ادعا و تخمین زده شده در زمینه فروش کنسول ایکس باکس وان، این کنسول نسل هشتم کمپانی مایکروسافت از زمان عرضه تا تاریخ ۱۳ فوریه سال میلادی ۲۰۱۶ در حدود ۲۰ میلیون و ۶۷ هزار و ۳۱۰ دستگاه فروش داشته است.

همچنین تعدا فروش عناوین و نرم افزارهای این کنسول نیز تا تاریخ ۱۳ فوریه سال میلادی ۲۰۱۶، به رقم ۱۱۶ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۴۲ بازی رسیده است که در میان عناوین به فروش رسیده، عنوان محبوب و پرطرفدار Call of Duty: Black Ops 3 پرفروش ترین بازی این کنسول محسوب می شود. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی کال اف دیوتی بلک اپس ۳ بیش از ۶ میلیون نسخه فروش داشته است. این تنها بازی کمپانی اکتیویژن محسوب نمی شود که جز پرفروش ترین بازی های کنسول Xbox One است. در رده دوم، نسخه قبلی بازی بلک اپس ۳، یعنی Call Of Duty Advanced Warfare جا دارد که میزان تا تاریخ مذکور توانسته بیش از ۵ میلیون نسخه به فروش برسد.

در رده های بعدی نیز به ترتیب عناوین Grand Theft Auto V، Halo 5: Guardians و Fallout 4 قرار دارند که میزان فروش این سه عناوین به ترتیب ۴٫۳۴ میلیون، ۳٫۷۰ میلیون و ۳٫۶۶ میلیون می باشد. تمامی این میزان فروش بر اساس گزارش ارسال شده خرده فروشان تهیه شده و به احتمال زیاد میزان فروش عناوین فیزیکی کنسول ایکس باکس وان هنوز محاسبه نشده است. به عبارت دیگر پرفروش ترین عناوین کنسول Xbox One به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: Black Ops 3
  2. Call of Duty: Advanced Warfare
  3. Grand Theft Auto V
  4. Halo 5: Guardians
  5. Fallout 4

اگر خبرهای دنیای گیم و کنسول های را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که چند روز گذشته رئیس بخش مالی کمپانی الکترونیک آرتز به صورت رسمی اعلام کرد که میزان فروش کنسول های نسل هشتم به ۶۰ میلیون دستگاه رسیده و با توجه به جدیدترین گزارش منتتشر شده توسط کمپانی سونی در خصوص میزان فروش کنسول پلی استیشن ۴ (طبق این گزارش، کنسول پلی استیشن ۴ تا ماه ژانویه بیش از ۳۶ میلیون دستگاه فروش داشته است)، صحت خبر منتشر شده در زمینه میزان فروش ایکس باکس وان افزایش می یابد. شایان به ذکر است که کمپانی مایکروسافت هنوز هیچ واکنشی در خصوص این گزارش انجام نداده و این خبر تایید و یا تکذیب نشده است.

بر اساس این گزارش معتبر، می توانیم حدس بزنیم که تا تاریخ ۱۳ فوریه سال میلادی جاری، میزان فروش کنسول پلی استیشن ۴ به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده و کمپانی مایکروسافت نیز توانسته بیش از ۲۰ میلیون دستگاه ایکس باکس وان به فروش برساند. بنابراین مجموع فروش کنسول های نسل هشتم، ۶۰ میلیون دستگاه می باشد. گویا بازار کنسول های نسل هشتم همچنان داغ است و این دو کنسول همچنان به فروش بسیار خوبشان در سال میلادی جاری ادامه خواهند داد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با میزان فروش کنسول ایکس باکس وان چیست؟ به نظر شما این میزان فروش صحت دارد؟ شما میزان فروش کنسول ایکس باکس وان را چگونه تخمین می زنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در رسانه بزرگ کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Attack of The Fanboy

ارسال نظر