قیمت ایکس باکس اسکورپیو بیش از ۴۰۰ دلار خواهد بود

بر اساس ادعای تیم تحلیل گران hd-report، قیمت کنسول ایکس باکس اسکورپیو بیش از ۴۰۰ دلار خواهد بود. این تیم مدعی است که اگر کنسول جدید رموندی ها به صورت کامل از رزولوشن ۴K پشتیبانی کند، بدون شک قیمت آن بالاتر از قیمت از قیمت کنسول پلی استیشن ۴ پرو خواهد بود. البته اگر مایکروسافت از سخت افزارهای ارزان قیمت تری استفاده کند، ممکن است قیمت این کنسول ایکس باکس اسکورپیو به عدد ۴۰۰ دلار برسد اما هرگز نمی توان لقب قدرتمندترین کنسول تاریخ را به ایکس باکس اسکورپیو نسبت داد! برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

قیمت ایکس باکس اسکورپیو بیش از ۴۰۰ دلار خواهد بود

این تیم مدعی است که اگر کنسول جدید رموندی ها به صورت کامل از رزولوشن ۴K پشتیبانی کند، بدون شک قیمت آن بالاتر از قیمت از قیمت کنسول پلی استیشن ۴ پرو خواهد بود. البته اگر مایکروسافت از سخت افزارهای ارزان قیمت تری استفاده کند، ممکن است قیمت این کنسول ایکس باکس اسکورپیو به عدد ۴۰۰ دلار برسد اما هرگز نمی توان لقب قدرتمندترین کنسول تاریخ را به ایکس باکس اسکورپیو نسبت داد! برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، همان طور که اطلاع دارید کمپانی بزرگ مایکروسافت در تعطیلات سال میلادی جاری (۲۰۱۷) به صورت رسمی از کنسول ایکس باکس اسکورپیو رونمایی خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از سخت افزار و قطعات به کار رفته در این کنسول اطلاعی نداریم اما بسیاری از بازی سازان و استودیوی های شناخته شده جهان، به تمجدید کنسول جدید رموندی ها پرداخته اند و این دستگاه را قدرتمندترین کنسول تاریخ دنیای گیم معرفی کرده اند. در مراسم E3 سال میلادی گذشته، کمپانی مایکروسافت در کنفرانس اختصاصی خود به صورت رسمی طرفداران خود را با پروژه اسکورپیو آشنا کرد. این کنسول در طول این کنفرانس، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ایکس باکس اسکورپیو، به صورت کامل از رزولوشن ۴K پشتیبانی خواهد کرد و بازیکنان قادر به اجرای عناوین ویدیویی با رزولوشن ۴K خواهند بود.

دو کمپانی سونی و مایکروسافت به علت رشد و پیشرفت روز افزون صنعت بازی سازی، برای جلوگیری از کوچ کاربران خود به سمت پلتفرم رایانه شخصی، برای اولین واژه جدیدی ب نام کنسول های میان نسلی را تعریف کردند. ایکس باکس اسکورپیو، کنسول نسل جدید یا نسل نهم شرکت مایکروسافت به شمار نمی آید بلکه این دستگاه جز کنسول های میان نسلی شناخته می شود. کنسول پلی استیشن ۴ پرو نیز که چند ماه پیش توسط سونی معرفی و وارد بازار شد، جز کنسول میان نسلی به حساب می آید. PlayStation 4 Pro نیز همانند ایکس باکس اسکورپیو از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند اما بنا به ادعای مایکروسافت، قدرت پروژه اسکورپیو قابل مقایسه با پلی استیشن ۴ پرو نیست!

از آنجا که مایکروسافت و سونی از گذشته دیرین با یکدیگر رقابت سخت و تنگاتنگی را با یکدیگر داشته و دارند، عرضه موفق کنسول های جدید این دو شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با پیروزی رموندی ها در نسل هفتم کنسول های بازی، شرکت سونی تمرکز خود را بر روی کنسول نسل هشتم یعنی پلی استیشن ۴ قرار داد. همین امر باعث گردید که مایکروسافت شکست بسیار سنگینی را در نسل هشتم تجربه کند و حتی رئسای شرکت مایکروسافت علنا این شکست را پذیرفتند! حال رموندی ها به دنبال جبران شکست خود هستند که این هدف با عرضه موفق ایکس باکس اسکورپیو محقق خواهد شد.

یکی از نگرانی طرفداران کنسول ایکس باکس اسکورپیو، قیمت این دستگاه است! به دلیل رقابت پروژه اسکورپیو با پلی استیشن ۴ پرو، بسیاری از تحلیل گران معتقد هستند که قیمت کنسول Xbox Scorpio، باید چیزی در حدود ۴۰۰ دلار باشد. به تازگی یکی از تیم های تحلیل گران صنعت گیم به نام hd-report، مخالف سایر تحلیل گران سخن گفت. این تیم مدعی است که اگر مایکروسافت به دنبال ساخت قدرتمندترین کنسول تاریخ باشد، باید از سخت افزارهایی استفاده کند که قیمت این قطعات، بیشتر از ۴۰۰ دلار می باشد. به همین علت، به نظر می رسد که قیمت کنسول ایکس باکس اسکورپیو همانند قیمت PlayStation 4 Pro نیست و برای خرید آن، باید بیش از ۴۰۰ دلار هزینه کنید.

تیم تحلیل گران hd-report در پاسخ به سوال اینکه "اگر کنسول ایکس باکس اسکورپیو از به صورت کامل از رزولوشن ۴K (الترا اچ دی) پشتیبانی کند، آیا این بدان معناست که قیمت این دستگاه بیشتر از ۴۰۰ دلار خواهد بود؟"، این چنین گفت:

شاید! البته اگر شرکت مایکروسافت در کنسول ایکس باکس اسکورپیو از قطعات و تکنولوژی های قدرتمند رزولوشن ۴K استفاده نکند، قیمت آن چیزی در حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود. اما طبق گفته ها و ادعای سازندگان مبنی بر قدرتمند بودن این کنسول جدید، پیش بینی می شود که قیمت آن بیشتر از ۴۰۰ دلار باشد.

تیم hd-report مدعی است که پشتیبانی کامل از رزولوشن بی نظیر ۴K، نیازمند تکنولوژی ها و سخت افزارهای بسیار مهم و جدیست که قیمت این تکنولوژی های در رنج ۲۴۰ الی ۳۲۰ یورو می باشد. این تیم در جدیدترین بیانیه ای اعلام کرد:

طبق بررسی ها و تخقیقاتی که ما در زمان رونمایی از پروژه اسکورپیو انجام دادیم، متوجه شدیم که برای پشتیبانی کامل از رزولوشن ۳۸۴۰x2160 یا همان ۴K، سازندگان به برخی از تکنولوژی ها و سخت افزارهای اساسی نیاز خواهند داشت که قیمت خرده فروشان این قطعات در آن تاریخ، چیزی در حدود ۲۴۰ الی ۳۲۰ یورو است.

در حالی که برخی از تحلیل گران قیمت کنسول ایکس باکس اسکورپیو را بیشتر از ۴۰۰ دلار پیش بینی کرده اند، اما گران قیمت بودن این دستگاه نسبت به کنسول پلی استیشن ۴ پرو، یکی از جنبه های منفی آن ترقی خواهد شد. بدون شک این جنبه منفی یکی از مهمترین فاکتورهای خرید کنسول بازی به شمار می رود. بنابراین درصورتی که مایکروسافت قیمت کنسول ایکس باکس اسکورپیو را بیش از ۴۰۰ دلار اعلام کند، ممکن است بازهم شاهد شکست رموندی ها در مقابل PlayStation 4 Pro و شرکت سونی باشیم. البته علاوه بر قیمت، فاکتورهای دیگری در خرید یک کنسول بازی نظیر بازی های انحصاری، قدرت و کیفیت بازی ها و... نقش دارند. شاید مایکروسافت قدرت و کیفیت را فدای قیمت کند و کنسول فوق العاده قدرتمندی را روانه بازار کند.

به علاوه، تحلیل گر مایکل پچر، یکی از اعضای شرکت Wedbush Securities، اعلام کرده است که اگر مایکروسافت کنسول ایکس باکس اسکورپیو را با قیمتی بیشتر از ۳۹۹ دلار به فروش برساند، رسما کار خودکشی خود را آغاز کرده است؛ چرا که رموندی ها در گذشته و در زمان عرضه کنسول ایکس باکس وان این اشتباه را مرتکب شده اند.

در سایر خبرهای پیرامون پروژه ایکس باکس اسکورپیو، آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، از اهمیت آماده سازی عناوین ویدیویی در زمان معرفی و عرضه Xbox Scorpio سخن گفت. وی در صفحه شخصی شبکه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که اعضای بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت، هم اکنون مشغول به آماده سازی بازی های این کنسول هستند تا در زمان عرضه آن، مایکروسافت قدرت واقعی این دستگاه جدید را به تصویر بکشد. برای مشاهده متن کامل این خبر، بر روی این نوشته کلیک کنید.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با قیمت کنسول ایکس باکس اسکورپیو چیست؟ به نظر شما، قیمت نهایی این کنسول چقدر خواهد بود؟ درصورتی که قیمت Xbox Scorpio بیش از ۴۰۰ دلار باشد، آیا شما نسبت به خرید آن اقدام خواهید کرد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر