Xbox One X رکورد بیشترین پیش‌ فروش تاریخ ایکس باکس را شکست

رسانه کلیک - پس از آغاز پیش فروش کنسول ایکس باکس وان ایکس، مایکروسافت مدعی است که میزان پیش فروش این کنسول قدرتمند از دیگر کنسول های ایکس باکس بیشتر بوده است.

Xbox One X رکورد بیشترین پیش‌ فروش تاریخ ایکس باکس را شکست

کنسول جدید شرکت مایکروسافت به نام ایکس باکس وان ایکس طی کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال میلادی جاری معرفی شد. سپس در مراسم گیمزکام ۲۰۱۷ که چندی پیش برگزار شد، ردموندی ها پیش فروش این دستگاه قدرتمند را آغاز کردند. حال با توجه به اینکه کنسول Xbox One X به عنوان کنسول نسل نهم مایکروسافت شناخته نمی شود و در خانواده کنسول ایکس باکس وان قرار می گیرد، به نظر می رسد که کاربران و بازیکنان زیادی در انتظار عرضه آن هستند.

بر اساس گفته های اخیر شرکت نامدار مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان ایکس تنها در عرض ۵ روز توانست رکورد بیشترین میزان پیش‌ فروش تاریخ ایکس‌ باکس را به نام خود ثبت کند. با این حال، قطعا این دستگاه قدرتمند شروع فوق العاده ای خواهد داشت و به راحتی از پس رقیب خود یعنی پلی استیشن ۴ پرو برخواهد آمد.

چندی پیش مایک نیکولز (Mike Nichols)، رئیس بخش بازاریابی شرکت ایکس باکس (مایکروسافت)، در بیانه ای از رکورد شکنی میزان پیش فروش و محبوبیت این کنسول جدید سخن گفت. وی در وب سایت رسمی «ایکس باکس وایر (Xbox Wire)» اعلام کرد: «تنها در عرض چند روز، ما شاهد یک رکورد شکنی در فروش [کنسول ایکس باکس وان ایکس] بودیم؛ به گونه ای که در چندین کشور مختلف در سرتاسر جهان، موجودی کنسول جدید ما به اتمام رسید. شما، طرفداران بزرگ و پر و پا قرص ما، فقط و فقط در عرض ۵ روز بیش از هر ایکس باکس دیگری، مدل Project Scorpio Edition کنسول ایکس باکس وان ایکس را پیش خرید کرده اید.»

Xbox One X

اگرچه کنسول Xbox One X پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین کنسول های تاریخ را دارد و مورد توجه بازیکنان و طرفداران قرار خواهد گرفت چرا که اغلب عناوین ویدیویی را در رزولوشن ۴K واقعی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می کند، اما برای اجرای عناوین ویدیویی با چنین نرخ فریم و رزولوشنی، به یک یک پی سی قدرتمند گیمینگ با کارت گرافیکی انویدیا GTX 1080 نیاز است.

همچنین افرادی که در پیش خرید کنسول Xbox One X شک داشتند، با معرفی مدل «پروژه اسکورپیو» به خرید آن تشویق شده اند و بی شک این موضوع به رشد میزان پیش خرید دستگاه تاثیر بسزایی گذاشته است. مدل Project Scorpio به صورت محدود عرضه خواهد شد و از نظر قیمت تفاوتی با مدل استاندارد و معمولی ندارد و فقط نام «پروژه اسکورپیو» بر روی کنترلر و کنسول حک شده است. به علاوه، این مدل شامل یک پایه نگه دارنده عمودی نیز می شود.

جهت خرید مدل Project Scorpio کنسول Xbox One X، کافی است این دستگاه را از فروشگاه ها و خرده فروشان معتبر از جمله آمازون، والمارت، مایکروسافت و غیره پیش خرید کنید. توجه داشته باشید که پس از عرضه ایکس باکس وان ایکس، مدل «پروژه اسکورپیو» قابل خریداری نخواهد بود.

در دیگر خبرهای مرتبط با کنسول ایکس باکس وان، می توان به توقف تولید و فروش مدل پایه این کنسول در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. روز گذشته، مایکروسافت رسما اعلام کرد که دیگر مدل استاندارد و پایه کنسول Xbox One در ایالات متحده آمریکا تولید نخواهد شد و طرفداران جهت تهیه کنسول های ایکس باکس، باید یکی از دو دستگاه Xbox One S و Xbox One X را انتخاب و خریداری کنند. فراموش نشود کنسول ایکس باکس وان اس از لحاظ سخت افزاری و قیمت هیچ تفاوتی با مدل استاندارد ندارد و فقط ابعاد کنسول کوچک تر شده است.

برخی گزارشات از اتمام موجودی مدل پایه ایکس باکس وان در شعبه های اروپایی فروشگاه مایکروسافت نیز خبر دادند. با این وجود، برخی از تحلیلگران معتقد هستند که شرکت مایکروسافت کمی زود دست به چنین اقدام مهمی زده است. جهت مطالعه متن کامل خبر، بر روی این لینک کلیک کنید.

در پایان بهتر است بدانید کنسول ایکس باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر سال میلادی جاری (۱۶ آبان ماه سال ۹۶) با قیمت ۴۹۹ دلار در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

ارسال نظر