استقبال ضعیف از ایکس‌ باکس وان ایکس در ژاپن

رسانه کلیک – با وجود امیدواری مایکروسافت به فروش ایکس‌ باکس وان ایکس خبرها حاکی از فروش کم این کنسول در ژاپن هستند.

استقبال ضعیف از ایکس‌ باکس وان ایکس در ژاپن

یکی از امیدهای مایکروسافت برای افزایش درآمدش، عرضه کنسول خانگی ایکس‌ باکس وان ایکس است. این کنسول را می‌توان قدرتمندترین کنسول بازی در تاریخ دانست. سخت‌افزاری که ایکس‌ باکس وان ایکس به همراه دارد نوید عرضه بازی‌هایی با گرافیک خیره‌کننده را می‌دهد.

البته به نظر می‌رسد برخلاف تصور مایکروسافت، گیمرهای ژاپنی علاقه چندانی به این کنسول ندارند. ایکس باکس وان ایکس اخیرا به‌صورت جهانی عرضه شده است. با وجود اینکه فروش این کنسول در مناطق مختلف دنیا با استقبال گیمرها روبه‌رو شده است، اما گویا گیمرهای ژاپنی تمایلی برای خرید جدیدترین محصول مایکروسافت نداشته‌اند.

طبق گزارش‌های جدید، کنسول جدید مایکروسافت، ایکس‌ باکس وان ایکس هفته بدی را در ژاپن شروع کرده است. البته اگر سابقه فروش کنسول‌های این شرکت در ژاپن را در نظر بگیریم، علت این موضوع قابل درک می‌شود.

مایکروسافت طی سال‌های اخیر با چنین مشکلی مواجه بوده و نتوانسته سهم خوبی از بازار ژاپن کسب کند. این در حالی است که شرایط ایکس‌ باکس وان ایکس در بازار غرب فرق می‌کند. گیمرهای اروپایی و آمریکا استقبال گسترده‌ای از کنسول جدید مایکروسافت داشته‌اند و در بعضی از مناطق، فروشگاه‌ها با کمبود این کنسول در انبارهایشان مواجه شده‌اند.

در گزارش آمده است که مایکروسافت تنها توانسته ۱۳۴۴ دستگاه ایکس‌ باکس وان ایکس در ژاپن بفروشد. این رقم به دستگاه‌هایی اشاره دارد که در طول هفته اول عرضه ایکس‌ باکس وان ایکس در ژاپن فروخته شده‌اند. در طول این هفته، کنسول ایکس باکس وان نیز تنها ۱۲۱ دستگاه در ژاپن فروش داشته است.

شاید این آمارها به این معنی باشد که گیمرهای ژاپنی علاقه‌مند به خرید کنسول نیستند. البته این موضوع صحت ندارد. در طول هفته گذشته نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه نینتندو سوییچ و ۲۰۰۲۱ دستگاه پلی‌استیشن ۴ فروخته شده است.

با این حساب می‌توان گفت که گیمرهای ژاپنی بیشتر علاقه‌مند به خریداری کنسول‌های ساخت کشورشان هستند. شاید مایکروسافت نیز در مارکتینگ و تبلیغات موفق عمل نکرده و نتوانسته کنسول جدیدش را در کشور ژاپن معرفی کند.

منبع: Ubergizmo

ارسال نظر