فعالیت نرم‌افزار Xbox Play Anywhere رسما آغاز شد

امروز یکی از بهترین و مورد انتظارترین عناوین انحصاری کنسول ایکس باکس وان با نام ReCore عرضه می‌شود که به دلیل نمرات نسبتا پایین بازی و وجود نکات منفی فراوان در آن که اخیرا توسط منتقدان منتشر شده است، باعث گردیده که عرضه بازی چندان مهم به نظر نرسد. نکته قابل توجه و مهم امروز این نیست که بازی ویدیویی جدید آقای کیجی اینف‌یون - Keiji Inafune - (سازنده عناوین Dead Rising و Mega Man) به صورت رسمی به دست بازیکنان سراسر جهان رسیده بلکه در کنار عرضه بازی، نرم افزار Xbox Play Anywhere فعالیت خود را رسما آغاز کرد. به همین خاطر، بازی ReCore اولین بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان می‌باشد که در زمان انتشار خود، به کمک نرم‌افزار ایکس باکس پلی انیور برای پلتفرم رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ عرضه شد. با این اقدام، دو پلتفرم Xbox One و سیستم عامل ویندوز ۱۰ بیشتر از گذشته به یکدیگر نزدیک شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

فعالیت نرم‌افزار Xbox Play Anywhere رسما آغاز شد

نکته قابل توجه و مهم امروز این نیست که بازی ویدیویی جدید آقای کیجی اینف‌یون - Keiji Inafune - (سازنده عناوین Dead Rising و Mega Man) به صورت رسمی به دست بازیکنان سراسر جهان رسیده بلکه در کنار عرضه بازی، نرم افزار Xbox Play Anywhere فعالیت خود را رسما آغاز کرد. به همین خاطر، بازی ReCore اولین بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان می‌باشد که در زمان انتشار خود، به کمک نرم‌افزار ایکس باکس پلی انیور برای پلتفرم رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ عرضه شد. با این اقدام، دو پلتفرم Xbox One و سیستم عامل ویندوز ۱۰ بیشتر از گذشته به یکدیگر نزدیک شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، در کنفرانس رسمی کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال میلادی جاری، این شرکت از برنامه‌ها و سیاست‌های جدید خود صحبت کرد. بنا به سیاست‌های جدید مایکروسافت، این شرکت قصد دارد میان کنسول نسل هشتم خود و رایانه‌های شخصی ویندوزی ارتباطی برقرار کند و این دو پلتفرم را به یکدیگر نزدیک سازد. به همین خاطر، مایکروسافت تصمیم گرفت تمامی عناوین ویدیویی انحصاری کنسول Xbox One را در تاریخ انتشار آن‌ها، برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز عرضه کند و این کار توسط نرم‌افزار محبوب Xbox Play Anywhere صورت گیرد. یکی از ویژگی‌های این قابلیت جدید این است که بازیکنان تنها با خرید نسخه دیجیتالی ایکس باکس وان، می‌توانند نسخه رایانه شخصی بازی را به صورت دیجیتالی و رایگان دریافت کنند و برای دریافت آن، احتیاجی به پرداخت هزینه نیست.

همچنین تمامی اچیومنت‌ها و امتیازات بازیکنان بر روی هر دو پلتفرم ذخیره خواهد شد و این امکان وجود دارد که بازی را ابتدا بر روی یک پلتفرم آغاز کرده و در نهایت، بر روی پلتفرم دیگر آن را به اتمام برسانید چرا که تمامی سیوها به صورت خودکار بین این دو پلتفرم رد و بدل می‌شود. چندی پیش آقای آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg)، یکی از مدیران کمپانی مایکروسافت، برنامه Xbox Play Anywhere را بسیار ارزشمند دانست.

کمپانی نامدار مایکروسافت عناوین ویدیویی زیادی را در لیست برنامه‌های خود قرار داده که از این عناوین می توان به بازی های Forza Horizon 3 (انتشار در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۶ مصادف سه‌ شنبه ۶ مهر ماه سال ۱۳۹۵)، Gears of War 4 (انتشار در تاریخ ۱۱ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۶ مصادف با سه‌ شنبه ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵) و همچنین عناوین سال ۲۰۱۷ نظیر Halo Wars 2، Sea of Thieves و Scalebound اشاره کرد که تمامی آن‌ها به کمک نرم افزار Xbox Play Anywhere برای هر دو پلتفرم ایکس باکس وان و سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. ناگفته نماند نرم‌افزار ایکس باکس پلی انیور تنها شامل بازی‌های مایکروسافت نیست و سایر کمپانی‌های بازی ساز نیز قادر خواهند بود که عناوین ویدیویی خود را برای هر دو پلتفرم ذکر شده عرضه کنند. از این عناوین می‎‌توان به بازی‌های Ark: Survival Evolved و Cuphead اشاره کرد.

recore

با توجه به سیاست‌های جدید این شرکت شناخته شده و فعالیت رسمی نرم‌افزار Xbox Play Anywhere، برخی از بازیکنان و تحلیل‌گران معتقد هستند که این امر منجر به مرگ کنسول ایکس باکس وان خواهد شد چرا که با وجود چنین قابلیتی، گیمرها رایانه‌های شخصی را به عنوان پلتفرم بازی خود انتخاب می‌کنند و فروش این کنسول نسل هشتمی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. از آنجا که مایکروسافت به فکر همه چیز بوده، این سیاست را نه تنها باعث مرگ کنسول خود نمی‌داند بلکه آن را توسعه کنسول و سیستم عامل ویندوز ۱۰ دانسته است. آقای آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg) در گذشته در خصوص این سیاست صحبت کرده و پاسخ نظرات منفی تحلیل‌گران را با دلایل مختلف توضیح داده است.

آرون گرینبرگ در این زمینه توضیح داد:

اگر من یک محصول سرگرمی نظیر فیلم، موسیقی و یا هر چیز دیگری را به صورت دیجیتالی خریداری کنم، این امکان وجود دارد که بر روی دستگاه‌های مختلف خود از آن استفاده کنم. ما قصد داریم که این امکان را برای بازی‌های ویدیویی نیز فراهم کنیم و بازیکنان نیز بتوانند با خرید عناوین ویدیویی به صورت دیجیتالی، آن را بر روی دستگاه‌های خود اجرا کنند. این قطعا به نفع بازیکنان و مشتریان خواهد بود.

همان طور که ملاحظه فرمودید، کمپانی مایکروسافت اصرار زیادی به وحدت کنسول نسل هشتم خود یعنی ایکس باکس وان و سیستم عامل ویندوز ۱۰ دارد و برای رسیدن به این هدف، سخت در حال تلاش است. حال شرکت همیشه رقیب کمپانی مایکروسافت یعنی سونی، از چنین سیاست جدید استقبال نکرده و به این اتفاق علاقه زیادی نشان نداده است. با اینکه ممکن است بسیاری از بازیکنان برای تجربه عناوین انحصاری سونی به سراغ تهیه کنسول پلی استیشن ۴ و حتی مدل جدیدتر آن یعنی پلی استیشن ۴ پرو روند، بازهم سونی از احتمالات و اتفاقات آینده بی‌خبر است. آقای اندرو هاوس، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های کمپانی سونی، در این زمینه اعلام کرد:

کمپانی مایکروسافت علاقه زیادی به وحدت دو پلتفرم ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ (رایانه شخصی) و ایجاد قابلیت کراس پلتفرم (Cross Platform) میان آن دو دارد. باید صبر کرد و مشاهده کرد که آیا بازیکنان به این سیاست و برنامه علاقه نشان می‌دهند یا خیر.

به علاوه باید اشاره کنیم که مایکروسافت اعلام کرده که در آینده نزدیک، بازی‌های ویدیویی بیشتری را بر روی شبکه پرطرفدار استیم عرضه خواهد کرد. اگر اطلاعاتی در زمینه سیاست های جدید مایکروسافت داشته باشید، حتما مطلع هستید که تمامی بازی‌هایی که به کمک نرم افزار Xbox Play Anywhere برای رایانه شخصی عرضه می‌شوند، بر روی استور ویندوز قرار دارند و شما نمی‌توانید به کمک شبکه استیم، به تجربه این عناوین ویدیویی بپردازید. یکی از عناوین انحصاری ایکس باکس وان و مایکروسافت که اخیرا برای شبکه استیم عرضه شده است، Quantum Break نام دارد. این بازی در ابتدا تنها در فروشگاه ویندوز برای فروش قرار گرفته بود.

شایان به ذکر است عنوان Recore در تاریح ۱۳ سپتامبر سال میلادی جاری مصادف با ۲۳ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ در آمریکای شمالی، ۱۵ سپتامبر در کشور ژاپن و ۱۶ سپتامبر در اروپا و سایر نقاط جهان، برای کنسول نسل هشتم مایکروسافت (ایکس باکس وان) و همچنین رایانه های شخصی قابل دسترس است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با نرم‌افزار Xbox Play Anywhere چیست؟ آیا شما از این برنامه جدید برای تجربه عناوین ویدیویی انحصاری کنسول ایکس باکس وان بر روی رایانه شخصی خود استفاده خواهید کرد؟ به نظر شما، این نرم افزار در میان کاربران و بازیکنان محبوب می‌شود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر