مایکروسافت مشخصات کامل «Xbox Series X» را رسما اعلام کرد

رسانه کلیک - مایکروسافت سرانجام پس از ماه‌ها کش‌وقوس، تمام مشخصات سخت‌افزاری کنسول نسل آینده‌ خود یعنی «ایکس باکس سری ایکس» را با جزئیات کامل و دقیق، به صورت رسمی اعلام کرد.

مایکروسافت مشخصات کامل «Xbox Series X» را رسما اعلام کرد

به گزارش یوروگیمر، مدیران مایکروسافت هفته گذشته از نزدیک این کنسول بازی را دیده و با قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شده‌اند.

در خصوص Xbox Series X حرف‌های زیادی می‌توان زد اما در حال حاضر، ما سعی خواهیم کرد در ادامه نکات مهم و کلیدی را برایتان بیان کنیم:

یکی از نکات اساسی و مهم این کنسول، بهره‌مندی از یک ترابایت حافظه SSD از نوع NVMe شخصی‌سازی شده است که حتی تا ظرفیت یک ترابایت دیگر نیز قابل افزایش خواهد بود. جایگذاری ورودی اختصاصی جهت افزودن ظرفیت SSD (که طبق گفته مایکروسافت به طور کامل با SSD اصلی همخوانی خواهد داشت) اتفاقی جالب و اساسی در این کنسول خواهد بود.

همچنین باید گفت بسیاری از وعده‌های پیشین فیل اسپنسر به طور کامل در این سخت‌افزار گیمینگ پیاده‌سازی شده و می‌توانیم انتظار ۱۲ ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی را داشته باشیم. پردازنده اصلی هم که نوعی شخصی‌سازی شده از معماری Zen 2 کمپانی AMD است و فرکانسی حدود ۳.۸ گیگاهرتز دارد.

۱۶ گیگابایت رم از نوع GDDR6 برای این کنسول در نظر گرفته شده که ۱۰ گیگابایت از آن با پهنای باند ۵۶۰ گیگابایت بر ثانیه و ۶ گیگابایت دیگر آن نیز با پهنای باند ۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه عمل می‌کند.

سایر سخت‌افزارهای استفاده شده در طراحی Xbox Series X:

پردازنده اصلی: ۸ هسته اختصاصی Zen 2 با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی: ۱۲ ترافلاپس توانایی - شامل ۵۲ واحد محاسباتی اختصاصی RDNA 2 با فرکانس ۱.۸۲۵ گیگاهرتز
اندازه مدار مجتمع: ۳۶۰.۴۵ میلی متر مربع
معماری: ۷ نانومتری ارتقا یافته
رم: ۱۶ گیگابایت GDDR6
حافظه اصلی: ۱ ترابایت SSD نوع NVMe اختصاصی
ورودی و خروجی: ۲.۴ گیگابایت بر ثانیه (خالص) یا ۴.۸ گیگابایت بر ثانیه (به صورت فشرده با بلوک دیکامپرشن)
حافظه افزودنی: قابلیت اضافه شدن کارت مخصوص تا ظرفیت ۱ ترابایت
حافظه جانبی: پشتیبانی از هارد اکسترنال با درگاه USB 3.2
درایو نوری: بلوری 4K HDR
عملکرد: 4K HDR با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه الی ۱۲۰ فریم بر ثانیه

ارسال نظر