کنسول Xbox One از رزولوشن 1440p پشتیبانی می کند

رسانه کلیک - سرانجام شرکت مایکروسافت به حدس و گمان های کاربران خود پایان داد و اطلاعاتی در خصوص به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One ارائه کرد که نشان می دهد این دستگاه به‌زودی از رزولوشن و کیفیت تصویر 1440p پشتیبانی می کند.

کنسول Xbox One از رزولوشن 1440p پشتیبانی می کند

با اینکه شرکت مایکروسافت در عرصه کنسول های نسل هشتم از رقیب دیرینه خود یعنی شرکت ژاپنی سونی شکست خورد و نتوانست به موفقیت نسل هفتم کنسول های خانگی (ایکس باکس 360) دست یابد، اما هرگز دست از پشتیبانی بی وقفه و عالی خود از کنسول ایکس باکس وان برنمی دارد و همواره با انتشار آپدیت ها و به‌روز رسانی های متعدد، قابلیت ها و ویژگی های کوچک و بزرگی را برای کاربران خود به ارمغان می آورد.

بر خلاف به‌روز رسانی های کنسول پلی استیشن 4 که تغییرات چندانی در ظاهر و منوی دستگاه ایجاد نمی کند و بیشتر بر روی امنیت و بهبود عملکرد و پایداری دستگاه تمرکز دارد، به‌روز رسانی های کنسول ایکس باکس وان ضمن بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات گسترده در بخش ظاهر و رابط کاربری، قابلیت های جدیدی را هم برای کاربران و دارندگان این دستگاه به همراه می آورد.

چندی پیش بود که شرکت نامدار مایکروسافت از انتشار به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One خبر داد و این آپدیت را یکی از بزرگ ترین و مهم ترین به‌روز رسانی های این دستگاه دانست. ردموندی ها قول داده بودند که در این به‌روز رسانی، غالب مشکلات و باگ های کنسول ایکس باکس وان را برطرف کرده و یک سری ویژگی های جدیدی را نیز به این کنسول اضافه کنند.

حال، مایکروسافت به وعده خود عمل کرد و به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One را در اختیار کاربران Xbox Insider Alpha Ring قرار داد تا این افراد نیز مثل همیشه به بررسی به‌روز رسان بزرگ بهاری پرداخته و سازندگان را از مشکلات و باگ های احتمالی آن مطلع سازند. از این رو، هم اکنون اطلاعات و جزئیات کامل و دقیق تری از این آپدیت بزرگ در دست قرار گرفته است.

مهم ترین قابلیتی که در طی به‌روز رسان بهاری به کنسول ایکس باکس وان اضافه می شود، پشتیبانی این دستگاه از رزولوشن و کیفیت تصویر 1440p است که از این پس امکان تجربه عناوین ویدیویی و پخش ویدیوها بر روی نمایشگرهای 1440p نیز برای کاربران و دارندگان کنسول Xbox One موثر می شود. هرچند، این قابلیت و پشتیبانی مختص دو کنسول ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس است و دارندگان مدل پایه و استاندارد کنسول Xbox One کماکان از اجرای بازی ها با رزولوشن 1440p محروم هستند. البته، مایکروسافت علت عدم پشتیبانی مدل استاندارد کنسول ایکس باکس وان از این رزولوشن را، محدودیت های سخت افزاری دستگاه دانسته است.

با این به‌روز رسانی، پشتیبانی دو کنسول ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس از رزولوشن 2560 در 1440 یا همان QHD فراهم می شود و کاربران می توانند عناوین ویدیویی و ویدیوهای مورد نظر خود را بر روی نمایشگرها و مانیتورهای 1440p اجرا کنند. توجه داشته باشید که این میزان کیفیت تصویر و رزولوشن در میان پی سی بازها و دارندگان کنسول های خانگی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از کاربران به دنبال اجرای بازی های ویدیویی بر روی مانیتورهای مذکور هستند، چرا که تعداد پیکسل های رزولوشن 1440p تقریبا یک و نیم میلیون بیشتر از تعداد پیکسل های رزولوشن 1080p است و به دلیل این اختلاف، کیفیت تصویر در دو رزولوشن ذکر شده بدیهی و قابل ملموس است.

حال پشتیبانی کنسول ایکس باکس وان از کیفیت تصویر 1440p خلا میان دو رزولوشن 1080p و 4K را پر می کند و آن دسته از کاربرانی که به نمایشگرهای 4K دسترسی ندارند، و در عوض از نمایشگرهای به مراتب بهتری از رزولوشن 1080p یا همان «فول اچ ای» بهره می برند، می توانند بازی های ویدیویی و ویدیوهای مورد نظر را با کیفیت بهتری بر روی کنسول ایکس باکس وان اس و یا ایکس باکس وان ایکس خود اجرا کنند.

به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One

نرم افزار جدید Microsoft Mixer نیز در این به‌روز رسانی بزرگ میزبان قابلیت جدیدی است که بی شک مورد استقبال بازیکنان و دارندگان کنسول های ایکس باکس وان قرار خواهد گرفت. به لطف این قابلیت جدید، از این پس بازیکنانی که در حال استریم بازی های ویدیویی هستند، قادر هستند که کنترل جداگانه و مجزایی از کنسول ایکس باکس وان به جز دکمه Xbox را بر روی صفحه استریم خود به اشتراک بگذارند. حال افرادی که در حال تماشای استریم هستند، به کمک این گیم پد مجازی و جداگانه می توانند شخصیت و کاراکتر بازی را کنترل کرده و به صورت آنلاین به تجربه بازی بپردازد.

به علاوه، در کنار اضافه شدن قابلیت اشتراک گذاری گیم پد در صفحه استریم، تغییر دیگری در طی این آپدیت در برنامه Microsoft Mixer ایجاد شده که مشکلات آزاردهنده قبلی را نیز برطرف می کند. به عبارتی، چنانچه شخص استریم کننده (استریمر) در هنگام استریم به دلیل مراجعه به داشبورد کنسول از برنامه میکسر خارج شود، عملیات پخش استریم تا زمان بازگشت به این برنامه متوقف (Pause) شده و بینندگان نیز در این هنگام با صفحه توقف استریم (Pause Screen) رو به رو می شوند.

همچنین، ردموندی ها به منظور تسریع در کنترل و بهینه سازی عملکرد نرم افزار مرورگر مایکروسافت «اج» (Edge)، در این به‌روز رسانی تغییراتی را هم در ظاهر و منوی نرم افزار مذکور کنسول ایکس باکس وان ایجاد کرده اند که ظاهری به‌روز تر، مدرن تر و زیباتری به این مرورگر بخشیده است.

به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One

یکی دیگر از قابلیت های جدید به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One امکان تنظیم و کنترل صدای پس زمینه است. به عبارت دیگر، ردموندی ها در این آپدیت گزینه ها و تنظیماتی را در بخش کنترل صدا اضافه کرده اند که به واسطه آن می توانید در هنگام اجرای بازی های ویدیویی، از پخش موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید. بدین ترتیب، شما می توانید به کمک برنامه های موسیقی از جمله اسپاتیفای (Spotify) و غیره، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کرده و با مراجعه به بخش تنظیمات صدا، تعادلی در میان صدای بازی و صدای موسیقی ایجاد کنید. نحوه تعادل سازی در بین صدای بازی و صدای موسیقی در بخش Guide (راهنما) کنسول به طور کامل توضیح داده شده است.

از دیگر قابلیت ها و ویژگی های جدید به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One می توان به فیدهای هوشمندانه تر، مسابقات و لیگ های تازه در بخش Gamehub و فیلترهای جدید دعوت به Club اشاره کرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار نسخه نهایی این آپدیت بزرگ از سوی مایکروسافت اعلام نشده است و این به‌روز رسان هم اکنون فقط و فقط در دسترس کاربران Xbox Insider Alpha Ring قرار دارد.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با به‌روز رسان بهاری کنسول Xbox One چیست؟ آیا شما هم به دنبال پشتیبانی کنسول ایکس باکس وان از رزولوشن و کیفیت تصویر 1440p بودید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر