شیائومی تلویزیون هوشمند جدید 70 اینچی و 4K خود را معرفی کرد

کمپانی چینی شیائومی که طی چند سال اخیر حداقل در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند پیشرفت شایان ملاحظه‌ای داشته، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی تولید تلویزیون‌های باکیفیت نیز انجام می‌دهد. به گزارش کلیک، فعالیت‌های شیائومی در زمینه‌ی لوازم الکترونیکی تنها محدود به تلویزیون‌ها نمی‌شود، بلکه این شرکت لوازم هوشمند دیگری همچون تصفیه کننده هوا و ... را نیز تولید می‌کند. بنابراین زمینه‌های فعالیت شیائومی بسیار متنوع و گسترده است، اما ما عمدتا این شرکت چینی را با تولید گوشی‌ها و همچنین تلویزیون‌های باکیفیت می‌شناسیم.

شیائومی تلویزیون هوشمند جدید 70 اینچی و 4K خود را معرفی کرد

به گزارش کلیک، فعالیت‌های شیائومی در زمینه‌ی لوازم الکترونیکی تنها محدود به تلویزیون‌ها نمی‌شود، بلکه این شرکت لوازم هوشمند دیگری همچون تصفیه کننده هوا و ... را نیز تولید می‌کند. بنابراین زمینه‌های فعالیت شیائومی بسیار متنوع و گسترده است، اما ما عمدتا این شرکت چینی را با تولید گوشی‌ها و همچنین تلویزیون‌های باکیفیت می‌شناسیم.

شیائومی از سال 2013 تاکنون تلویزیون‌های هوشمند متعددی را نیز روانه‌ی بازار کرده است. این سری از محصولات شیائومی با نام Mi TV معرفی شده‌اند و چندی پیش بود که این شرکت رسما از نسخه‌ی 60 اینچی این محصولات رونمایی کرد. در راستای تولید تلویزیون‌های هوشمند، عمدتا شیائومی با کمپانی‌های دیگری نیز همکاری می‌کند تا از این طریق بتواند قطعات مورد نیاز خود را تامین نماید. شرکت شارپ (Sharp) از جمله شرکت‌هایی است که شیائومی در این راستا با وی همکاری مستقیم و گسترده‌ای دارد. به تازگی این دو کمپانی از نسخه‌ی 70 اینچی تلویزیون هوشمند Mi TV 3 شیائومی با وضوح تصویر 4K (2160 در 3840 پیکسل) رونمایی کردند. این تلویزیون هوشمند فوق‌العاده زیبا، از بدنه‌ی اصلی و فریم آلومینیومی تشکیل شده که ضخامتی برابر با 11.6 میلیمتر دارد. این موضوع منجر شده که ضخامت کلی بدنه‌ی تلویزیون جدید و 70 اینچی شیائومی در باریک‌ترین بخش‌های خود به 12.9 میلیمتر رسیده و در ضخمی‌ترین بخش‌های این محصول به 38.6 میلیمتر برسد. بنابراین تلویزیون جدید و 70 اینچی شیائومی از نظر ظرافت طراحی محصولی کم نظیر به شمار می‌رود.

1

اما دستیابی به ظرافت طراحی این چنینی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. شیائومی بدین منظور مجبور شد که برخی از اجزای الکترونیکی تشکیل دهنده‌ی این تلویزیون را از صفحه نمایش آن جدا کند و این قطعات را به سوندبار (Soundbar) اختصاصی طراحی شده برای تلویزیون 70 اینچی جدید متصل نماید. بله، تلویزیون جدید Mi TV 3 و 70 اینچی شیائومی به همراه سوندباری اختصاصی عرضه می‌شود که در تمامی تصاویر ضمیمه شده می‌توانید آن را در زیر تلویزیون 70 اینچی مد نظر مشاهده کنید. این سوندبار از شش اسپیکر تشکیل شده و چهار ووفر 2.5 اینچی را نیز به همراه دارد. شایان ذکر است که این سوندبار با استفاده از یک کابل اختصاصی به تلویزیون Mi TV 3 70" شیائومی متصل می‌شود.

اما پنل صفحه نمایش 70 اینچی تلویزیون جدید شیائومیف زاویه‌ی دید 170 درجه‌ای را ارائه می‌کند. نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) پنل نمایشگر این محصول 120 هرتز بوده و سرعت پاسخگویی پویای آن (Dynamic Response Time) برابر با 6 میلی ثانیه است. بنابراین اگر در پنل بزرگ این تلویزیون به اجرای بازی‌های رایانه‌ای و پرگرافیک پرداخته و یا به تماشای ویدئوهای با کیفیت بپردازید، نتیجه‌ی بسیار رضایت‌بخشی را دریافت خواهید کرد. نسبت کنتراست صفحه نمایش تلویزیون جدید شیائومی 4000:1 بوده و وسعت رنگ آن 85 درصد استاندارد NTSC است. این تلویزیون هوشمند جدید همچنین به پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای MStar 6A928 با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز مجهز است. چهار هسته‌ی پردازشگر این تراشه از نوع Cortex A17 هستند و پردازنده‌ی گرافیکی به کار گرفته شده در آن پردازنده‌ی Mali-760 MP4 است. رم 2 گیگاباینی نوع DDR3 با کانال سه وجهی، حافظه‌ی داخلی پیش فرض 8 گیگابایتی، سیستم عامل پیش فرض اندروید 5.1 اب نبات چوبی در کنار رابط کاربری MIUI TV شیائومی، پشتیبانی از اتصال وای‌فای دو بانده‎‌ی 802/11 b/g/ac، بلوتوث نسخه‌ی 4.1، پورت اتصال اختصاصی Mi Port، سه پورت اتصال HDMI 2.0، پورت اتصال AV، VGA، یک پورت اتصال USB 2.0 و یک پورت اتصال USB 3.0 هم از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات فنی محسوب می‌شوند که تلویزیون هوشمند Mi TV 3 70" ارائه می‌کند.

2

ضمنا اسپیکرهای این تلویزیون هوشمند از تکنولوژی طول موج آکوستیک (Wavelength Technology) و صدای فراگیر مجازی DTS پشتیبانی به عمل می‌آورند. نسخه‌ی 70 اینچی و جدید تلویزیون Mi TV 3 شیائومی با قیمتی در حدود 1540 دلار عرضه می‌شود و گفته شده که به زودی در بازارهای داخلی کشور چین ارائه خواهد شد. نظر شما در رابطه با این تلویزیون هوشمند غول‌پیکر و در عین حال بسیار ظریف چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر