عرضه سهام اولیه شیائومی ماه آینده آغاز می شود

رسانه کلیک - طبق اخبار جدید به گوش رسیده، عرضه سهام اولیه شیائومی از اوایل ماه آینده (ماه می) در کشور هنگ کنگ آغاز می شود.

عرضه سهام اولیه شیائومی ماه آینده آغاز می شود

چندی پیش برخی گزارش ها حاکی از آن بود که شیائومی قصد دارد تا عرضه سهام اولیه خود را در آینده نزدیک آغاز کند و امروز در رسانه های خبری مشخص شد که آنها نام خود را برای این اتفاق که در ماه می در کشور هنگ کنگ روی می دهد، ثبت کرده اند.

در حالی که این اتفاق هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است، اما روزنامه Hong Kong Economic Times مطلبی را منتشر کرده و در آن خبر از عرضه سهام اولیه شیائومی در اواخر ماه می داده که ارزش آن بین 65 تا 70 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

گزارش اخیر Hong Kong Economic Times حاکی از آن است که شرکت شیائومی ارزشی بین 65 تا 70 میلیارد دلار را دارا بوده و این در حالی است که بر اساس پیش بینی های انجام شده در مورد عرضه سهام اولیه شیائومی می توان حدس زد که کمپانی یاد شده از ارزشی معادل 100 میلیارد دلار برخوردار باشد.

شرکت چینی شیائومی اخیرا برای ارزش گذاری سهام خود با موسساتی مانند Morgan Stanley ،Goldman Sachs Group ،Credit Suisse Group AG و Deutsche Bank AG در حال تبادل اطلاعات و مشورت است.

Wang Xiang مدیر ارشد شیائومی اخیرا در مصاحبه ای با CNBC به این موضوع اشاره کرده بود که آنها در حال جمع آوری اطلاعات و منابع مورد نیاز برای ورود به کشور آمریکا هستند و بر همین اساس، بسیاری از افراد پیش بینی کردند که عرضه سهام اولیه این کمپانی به زودی آغاز می شود. چنین اتفاقی می تواند موجب جذب سرمایه زیادی شده و انگیزه زیادی برای ورود به بازارهای جدید را ایجاد می کند.

در سال 2014 و همزمان با جذب سرمایه، شرکت شیائومی با مبلغ 45 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. این کمپانی چینی در اکتبر سال 2017 نیز موفق شد تا درآمد 15 میلیاردی را از آنِ خود کند. به این ترتیب آنها موفق شدند تا از چیزی که مد نظرشان بود عبور کرده و سود اینترنتی خود را به حدود 1 میلیارد دلار برسانند. مسئولان شیائومی پیش بینی می کنند که در سال 2018، این مبلغ دو برابر شود.

ارسال نظر