ساخت یک پارک فناوری بزرگ توسط شیائومی در چین

شیائومی که توانسته است جایگاه خود را بین شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند تثبیت کند، در حال ساخت یک پارک بزرگ فناوری در چین است. به نظر می رسد که طبق برنامه ریزی، این پارک تا سال ۲۰۱۸ کامل شود.

ساخت یک پارک فناوری بزرگ توسط شیائومی در چین

به گزارش کلیک ، پارک فناوری شیائومی یا همان Xiaomi Tech Park در فضایی به مساحت ۲۲ میلیون متر مکعب در حال احداث بوده و شامل هشت ساختمان مختلف می شود. این پروژه عظیم قرار است تا سال ۲۰۱۸ به پایان برسد.

شیائومی طی سال های اخیر نشان داده است که همیشه حرفی نو برای گفتن دارد. به نظر می رسد که شیائومی در حال تبدیل شدن به یکی از شرکت هایی است که دنبال کردن اخبار آن جالب است؛ به خصوص با توجه به سرمایه گذاری ها و ساخت محصولاتی که بیشتر آن ها غیر منتظره هستند.

جدیدترین اخبار جالب توجه هم درباره این شرکت، به توئیتی بر می گردد که قایم مقام این شرکت، هوگو بارا، به تازگی منتشرکرده بود. بارا دو عکس گرفته شده با استفاده از دید دوربین های زنبوری را منتشر کرده بود که به محل ساخت پارک فناوری شیائومی مربوط می شد.

بارا در این توئیت کوتاه خبر داده بود که پارک فناوری شیائومی در مجموع دارای هشت ساختمان مختلف خواهد بود و در فضایی به مساحت ۲۲ میلیون متر مکعب ساخته خواهد شد! وی همچنین اعلام کرد که این پروژه تا سال ۲۰۱۸ آماده بهره برداری خواهد بود.

قایم مقام شیائومی چیزی درباره جزئیات این پارک نگفته بود اما امیدواریم که به زودی تصاویر جدید از این پارک را شاهد باشیم.

در نخستین روزهای آغاز به کار خود، شیائومی بیشتر یک شرکت چینی به نظر می رسید که در بسیای از جهات از اپل پیروی و حتی تقلید می کرد. به هر حال به مرور زمان، این شرکت به مخالفان خود نشان داد که محصولاتش می توانند گستره وسیعی از ویژگی ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

شاید شیائومی درست در زمان تکمیل ساخت دانشکده دوم سفینه فضایی اپل دست به ساختن پارک فناوری خود کرده باشد، اما زمان بندی در این مورد بسیار ضروری است. شیائومی در واقع با ساخت پارک فناوری خود در چین ثابت کرد که در نظر دارد تا در بازار باقی مانده و جایگاه خود را به عنوان شرکتی بالاتر از تقلید کننده اپل تثبیت کند.

شیائومی توانسته است سهم خود را در بازار از یک شرکت صرفا تولید کننده تلفن همراه هوشمند، به یک اکوسیستم سرمایه گذار در زمینه اینترنت اشیا افزایش و ارتقا دهد. شیائومی تا به حال توانسته است دوربین زنبوری ۴K، کتری کوچک تحت اینترنت اشیا، یک ربات لگو مانند قابل برنامه نویسی، تسویه کننده هوا و بسیاری از محصولات هوشمند مشابه را تولید و به بازار عرضه کند.

همچنین شیائومی پلتفرمی را به نام میجیا (Mijia) تولید کرده است که یک زیر برند از محصولات شیائومی است و انتظار می رود که خط تولید یک سری از وسایل تحت اینترنت اشیا تحت نام Mi باشد.

به علاوه، بعد از رونمایی و عرضه لوازم جانبی هم در قالب "جعبه می" (Mi Box) در ایالات متحده در اوایل امسال، شیائومی به طور جدی در حال گرفتن سهم بازار ایالات متحده است. این شرکت چینی قرار است در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در CES 2017 که در لاس وگاس نوادا برگزار می شود، حضور داشته باشد.

apple-campus-2-10

حالا که صحبت از دانشکده کشتی فضایی یا همان spaceship campus اپل پیش آمد، بد نیست اعلام کنیم که به تازگی یک ویدیو هم از دانشکده شماره دو اپل به دست رسیده است که پیشرفت های مهمی را در ساخت مراحل پایانی این دانشکده نشان می دهد. این دانشکده در فضای بالغ بر ۱۲۶ هکتار و شامل محل های عبور چوبی، رستوران و مراکز ورزشی است. قرار است این مرکز حدود ۱۳۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد و تا پایان سال ۲۰۱۶ به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر