شیائومی می 5 سرانجام معرفی شد

شیائومی دقایقی پیش و در جریان کنفرانس اختصاصی خود در کشور چین از گوشی هوشمند شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) به عنوان پرچمدار جدیدش رونمایی کرد.

شیائومی می 5 سرانجام معرفی شد

در حالی که هنوز کنفرانس مطبوعاتی شیائومی در کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 که در شهر برسلونای اسپانیا برگزار می‌شود اجرا نشده، شیائومی در کنفرانس اختصاصی خود که در چین برگزار می‌کند از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند می 5 رونمایی کرد. شیائومی دقایقی پیش هم گوشی هوشمند Mi 4S خود رادر جریان همین رویداد معرفی کرده بود.

به گزارش کلیک، گوشی هوشمند شیائومی می 5 از صفحه نمایشی 5.15 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل بهره می‌برد. گفته شده که نمایشگر این محصول ماکسیموم روشنایی فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته و مقدار آن به 600 نیت می‌رسد. همانطور که انتظار می‌رفت این گوشی هوشمند به سیستم روی چیپ (SoC) 64 بیتی اسنپدراگون 820 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 مجهز است.

از نظر ظرفیت رم گوشی هوشمند شیائومی می 5 شامل دو نسخه متنوع می‌شود. نسخه اولیه آن از رمی 3 گیگابایتی و نوع LPDDR4 بهره‌مند بوده و حافظه داخلی پیش فرض 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. اما نسخه دوم آن از رم 4 گیگابایتی نوع LDPPR4 و حافظه داخلی پیش فرض 128 گیگابایتی بهره‌مند است. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول هم اندروید 6.0 مارشمالو در کنار رابط کاربری اختصاصی MIUI 7 شیائومی است.

گوشی هوشمند می 5 شیائومی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را ارائه می‌کند و دوربین اصلی آن از سنسوری 16 مگاپیکسلی با چراغ فلش LED دوگانه تشکیل شده است. این سنسور دوربین در واقع سنسور دوربین IMX298 کمپانی سونی است که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال 4 محوره (4-axis OIS) و تصویربرداری با وضوح تصویر 4K پشتیبانی به عمل می‌آورد. سنسور دوربین سلفی به کار گرفته شده در گوشی می 5 شیائومی هم یک سنسور 4 مگاپیکسلی است.

11

ابعاد کلی بدنه گوشی می 5 شیائومی 7.25 در 69.2 در 144.55 میلیمتر بوده و وزن آن برابر با 129 گرم است. این گوشی هوشمند به اسکنر اثر انگشت کاربر نیز مجهز است که محل قرارگیری آن در بخش زیرین صفحه نمایش واقع شده و کارایی دکمه Home را نیز به همراه خواهد داشت. گوشی هوشمند شیائومی می 5 از اتصال LTE 4G پشتیبانی می‌کند و همچنین از اتصال وای‌فای دو کاناله 802.11 b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4.1، جی پی اس و NFC نیز پشتیبانی خواهد کرد. ضمنا این محصول به پورت اتصال USB Type C نیز مجهز است. کمپانی شیائومی برای گوشی می 5 خود یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته که از نسخه سوم قابلیت شارژ سریع کوالکام یا اصطلاحا Qualcomm Quick Charge 3.0 پشتیبانی به عمل می‌آورد.

شیائومی ضمن معرفی رسمی پرچمدار جدیدش اعلام کرد که این محصول در چهار رنگ مشکلی، سفید، طلایی و رزی عرضه می‌شود و قیمت نسخه مجهز به رم 3 گیگابایی آن 306 دلار خواهد بود. همچنین نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 127 گیگابایتی این محصول هم با قیمتی در حدود 413 دلار عرضه می‌شود. البته قیمت‌های ارائه شده برای کشور چین هستند. عرضه این گوشی هوشمند هم از یکم ماه مارس آغاز می‌شود.

منبع: fonearena

ارسال نظر