اطلاعات جدید گوشی شیائومی می 5 فاش شد!

دقایقی پیش شاهد فاش‌سازی تصویری از گوشی هوشمند می 5 شیائومی (Xiaomi Mi5) بودیم. این تصویر رسما اولین تصویر حقیقی منتشر شده از این محصول به شمار می‌رود. در کنار این تصویر اطلاعات جالبی نیز ارائه شده است.به گزارش کلیک، مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با گوشی هوشمند می 5 شیائومی می‌شنویم. پیش از این گفته شده بود که این گوشی هوشمند در دو نسخه متنوع عرضه می‌شود، حال و بر اساس تازه‌ترین خبرهای ارائه شده باز هم صحت این موضوع به تایید رسیده است. بر اساس تازه‌ترین خبرهای به دست آمده، دو نسخه مختلف گوشی هوشمند شیائومی می 5 از نظر رم، حافهظ داخلی و وضوح تصویر صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. نسخه پایه‌ای این محصول به رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز می‌شود و صفحه نمایش آن وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسلی را ارائه می‌کند. اما در سمت مقابل نسخه برتر آن از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره‌مند خواهد شد و رم و حافظه داخلی آن به ترتیب شامل ظرفیت‌های 4 و 64 گیگابایتی می‌شود.

اطلاعات جدید گوشی شیائومی می 5 فاش شد!

به گزارش کلیک، مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با گوشی هوشمند می 5 شیائومی می‌شنویم. پیش از این گفته شده بود که این گوشی هوشمند در دو نسخه متنوع عرضه می‌شود، حال و بر اساس تازه‌ترین خبرهای ارائه شده باز هم صحت این موضوع به تایید رسیده است. بر اساس تازه‌ترین خبرهای به دست آمده، دو نسخه مختلف گوشی هوشمند شیائومی می 5 از نظر رم، حافهظ داخلی و وضوح تصویر صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. نسخه پایه‌ای این محصول به رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز می‌شود و صفحه نمایش آن وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسلی را ارائه می‌کند. اما در سمت مقابل نسخه برتر آن از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره‌مند خواهد شد و رم و حافظه داخلی آن به ترتیب شامل ظرفیت‌های 4 و 64 گیگابایتی می‌شود.

بدنه گوشی هوشمند شیائومی می 5 از مواد تمام فلزی تشکیل می‌شود و ظاهرا صفحه نمایش آن 5.2 اینچی خواهد بود. همچنین این گوشی به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 مجهز خواهد شد. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هم به ترتیب از سنسورهایی 20 و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و باتری دستگاه ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعتی را به همراه خواهد داشت. این گوشی هوشمند به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره‌مند شده و در ساختار آن از اسکنر اثر انگشت کاربر استفاده می‌شود.

1

در تازه‌ترین و اولین تصویر حقیقی که از این محصول منتشر شده، گوشی هوشمند می 5 شیائومی را در رنگ سفید مشاهده می‌کنیم. اسکنر اثر انگشت آن در بخش زیرین صفحه نمایش کاملا مشخص است و سوکت هندزفری دستگاه هم در لبه فوقانی آن قابل مشاهده است. اما این تمام ماجرا محسوب نمی‌شود!

ظاهرا شیائومی قصد دارد که گوشی هوشمند می 5 خود را طی ماه آینده یعنی فوریه رسما معرفی و عرضه کند. اما خبری که منجر به شکه شدن ما شده مربوط به قیمت احتمالی این محصول است. همانطور که می‌دانید محصولات شیائومی همواره بسیار باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه بوده‌اند. شیائومی از برندهای چینی است که همواره در زمینه عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه سابقه درخشانی داشته است. پیش از این گفته شده بود که احتمالا دو نسخه متنوع گوشی هوشمند شیائومی می 5 با قیمت‌هایی 380 و 456 دلاری به فروش خواهند رسید. اما طبق اطلاعاتی که دقایقی پیش از سوی منابع خبری چینی زبان ارائه شده، ظاهرا شیائومی قصد دارد که پرچمدار جدید خود یعنی گوشی هوشمند می 5 را با قیمت پایه‌ای 532 دلاری عرضه کند! بنابراین دیگر نمی‌توانیم مدعی شویم که گوشی هوشمند شیائومی می 5 یک محصول اندروید مقرون به صرفه است.

البته باید توجه داشته باشیم که هنوز صحت این خبر به طور رسمی از سوی خود کمپانی شیائومی به تایید نرسیده و بهتر است به منظور تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با این محصول تا ماه آینده صبور باشیم.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر