معاون ارشد شیائومی: گوشی می 5 با نمایشگر فول اچ دی عرضه می‌شود

امروز صبح آقای لیوان جیانگ (Liwan Jiang) معاون ارشد کمپانی شیائومی رسما اعلام کرد که گوشی هوشمند می 5 این شرکت به صفحه نمایشی با وضوح فول اچ دی مجهز شده است.

معاون ارشد شیائومی: گوشی می 5 با نمایشگر فول اچ دی عرضه می‌شود

گوشی هوشمند شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) از جمله محصولاتی بوده که طی چند وقت اخیر شایعات بسیار زیادی در رابطه با آن شنیده‌ایم. این گوشی که قرار بود در سال 2015 معرفی شود بنا به دلایل خاصی در این سال رونمایی نشد و در آینده نزدیک شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود. این گوشی هوشمند احتمالا به طور همزمان در شهر پکن و همچنین بارسلونای اسپانیا و در طول کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 رسما معرفی می‌شود.

همگی ما می‌دانید که گوشی هوشمند شیائومی می 5 از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820کوالکام بهره‌مند خواهد شد. این خبر به طور رسمی از سوی شیائومی به تایید رسیده است. اما ساعاتی پیش آقای لیوان جیانگ معاول ارشد شرکت شیائومی اشاره مستقیم و رسمی به یکی دیگر از خصوصیات فنی گوشی می 5 داشته که متاسفانه این خصوصیت چندان کاربرپسند محسوب نمی‌شود. آقای جیانگ اعلام کرده که صفحه نمایش گوشی می 5 وضوح تصویر فول اچ دی را به همراه دارد، این موضوع در حالیست که پیش از این بسیاری از افرده انتظار بهره‌مندی این گوشی از نمایشگری با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسلی یا QHD را می‌کشیدند.

برخی از شایعات پیشین هم حاکی از احتمال عرضه این گوشی در دو نسخه مختلف با نمایشگرهای فول اچ دی و QHD بود، اما ظاهرا این موضوع هم صحت ندارد و گوشی هوشمند شیائومی می 5 تنها در یک نسخه و با تجهیز به نمایشگر فول اچ دی روانه بازار می‌شود. آقای جیانگ در صحبت‌های خود اشاره کرده که صفحه نمایش این محصول از تکنولوژی Black Screen بهره‌مند خواهد بود، بدین سبب بسیاری از افراد پیش بینی می‌کند که پنل نمایشگر گوشی می 5 از نوع OLED انتخاب شده باشد.

متاسفانه آقای جیانگ هیچگونه اطلاعات بیشتری در رابطه با گوشی هوشمند شیائومی می ارائه نکرد. اما طبق گزارشات غیر رسمی پیشین ارائه شده احتمالا این گوشی از نمایشگری 5.1 یا 5.2 اینچی بهره‌مند می‌شود و از نظر رم هم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی خواهد بود. این محصول از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 بهره‌مند شده و از نظر جنس بدنه هم احتمالا شامل دو نسخه تمام فلزی و ترکیب فلز و شیشه روانه بازار می‌شود. گفته شده که شیائومی برای این گوشی باتری با توان و ظرفیت بسیار عالی 3600 میلی آمپر ساعتی را نیز در نظر گرفته است. اگر این موضوع صحت داشته باشید بدون تردید با توجه به بهره‎‌مندی آن از نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ دی، میزان توان شارژدهی باتری دستگاه از جمله اصلی‌ترین نقاط قوت عملکردی آن خواهد بود. شیائومی می 5 همچنین به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو در کنار رابط کاربری MIUI 7 OS مجهز شده و از اسکنر اقر انگشت کاربر نیز بهره‌مند می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر