شیائومی از دو گوشی مجهز به نمایشگر لبه خمیده رونمایی می‌کند

بنا به گزارشات ارائه شده از سوی منابع چینی زبان، ظاهرا شیائومی در تلاش است تا دو گوشی هوشمند Mi 5S و Mi Note 2 خود را به صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده مجهز کرده و روانه بازار کند.

شیائومی از دو گوشی مجهز به نمایشگر لبه خمیده رونمایی می‌کند

کمپانی سامسونگ شرکتی بود که برای اولین بار فبلت گلکسی نوت اج خود را به صفحه نمایشی به لبه خمیده مجهز کرد. عملکرد بخش خمیده صفحه نمایش این فبلت مشکلات و باگ‌های خاصی را به همراه داشت، اما در هر صورت ایده خلاقانه مربوط به آن از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفت. این موضع منجر شد که سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی S6 Edge را طراحی کرده و آن را در کنار پرچمدار سال ۲۰۱۵ خود روانه بازار کند.

پس از عرضه گلکسی S6 Edge و استقبال پرشوری که از این محصول به عمل آمد، به تدریج سایر برندهای تولید کننده گوشی نیز به فکر این افتادند تا گوشی‌های هوشمندی مجهز به نمایشگرهایی این چنینی را تولید کنند. حال که در سال ۲۰۱۶ میلادی به سر می‌بریم، سامسونگ از نسخه جدید گوشی گلکسی S6 Edge با لقب اختصاصی S7 Edge رونمایی کرده و سایر کمپانی‌های تولید کننده گوشی نیز سریعا در حال طراحی محصولات جدید و بهره‌مند از نمایشگر خمیده مشابه با گوشی گلکسی S7 Edge سامسونگ هستند.

کمپانی ویوو (Vivo) از جمله اولین شرکت‌هایی بود که ایده سامسونگ را در محصولاتش به کار برد. گوشی هوشمند Xplay 5 این شرکت از صفحه نمایشی با دو لبه خمیده بهره می‌برد. ظاهرا حال نوبت به سایر برندهای چینی رسیده تا ایده تجهیز گوشی‌های هوشمند خود به صفحه نمایش‌های خمیده را به مرحله اجرا برسانند.

به گزارش کلیک، کمپانی شیائومی قصد دارد که در آینده بسیار نزدیک از دو گوشی هوشمند Mi 5S و Mi Note 2 رونمایی کند و احتمالا هر دوی این محصولات را به صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده مجهز می‌کند. اطلاعات مربوط به این موضوع به تازگی از سوی منابع داخلی و چینی زبان منتشر شده است. در این بین گفته شده که صفحه نمایش گوشی هوشمند Mi 5S شیائومی از قابلیت تاچ سه بعدی یا فورس تاچ نیز بهره‌مند می‌شود. لازم به ذکر است که قابلیت فورس تاچ هم تکنولوژی بوده که برای اولین بار از سوی کمپانی اپل مورد استفاده قرار گرفته است.

بنا به اطلاعات به دست آمده، ظاهرا گوشی هوشمند Mi 5S شیائومی طی ماه آگوست سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شود. این محصول از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک بهره‌مند بوده و دوربین اصلی آن از نوع دوگانه خواهد بود. در سمت مقابل در رابطه با گوشی هوشمند Mi Note 2 شیائومی هم اطلاعات ناچیزی ارائه شده است. بر این اساس گفته شده که این محصول از صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی و با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی بهره‌مند می‌شود. همچنین بدنه این محصول هم احتمالا از جنس مواد سرامیکی ساخته می‌شود. منظور از مواد سرامیکی در واقع نوعی از مواد است که پیش از این شیائومی در ساخت نسخه سرامیکی گوشی هوشمند Mi 5 Pro به کار گرفته بود.

متأسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه نشده و به واقع نمی‌دانیم که شیائومی قطعا این دو محصول را به نمایشگرهای خمیده مجهز می‌کند یا خیر! اما در این بین اخبار و شایعات زیادی در رابطه با این موضوع و برنامه‌ریزی شرکت‌های گوناگون دیگری همچون میزو، اوپو و .... در راستای تولید محصولاتی این چنینی نیز منتشر شده است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر